Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2018. Január
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Utolsó frissítés

2017.02.21.

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
AZ ÉV VETERÁN KERÉKPÁRJA 2014
AZ ÉV VETERÁN KERÉKPÁRJA 2014Képtárak: Súgó
SZAVAZÁS RÉSZLETEI

A jobb felső sarokban található legördülő menüben nézheted meg a benevezett kerékpárokat!

FIGYELEM! - Módosult a nevezési határidő

Kedves veteránkerékpárosok!

A tavalyi évhez hasonlóan az idén is megrendezésre kerül az Év veterán kerékpárja szavazás. Idén több újdonság is szerepel majd a kiírásban, összesen 5+1 kerékpárt fogunk díjazni. A benevezet kerékpárokat 2014-ben is két főkategóriában lehet indítani, de az idén először "évjáratbesorolás" is lesz:

I/1. kategória: RESTAURÁLT kerékpár 1950 előtt gyártott

Ebbe a kategóriába olyan 1950 előtt gyártott kerékpárok nevezését várjuk amelyek felújítása során törekedtek a gyári állapot visszaállítására. Ide tartozik a részlegesen restauráltat ( egy-egy fényezett , felületkezelt elem , nyereg miatt) restaurált kerékpár is.

I/2. kategória: RESTAURÁLT kerékpár 1950 után gyártott

Ebbe a kategóriába olyan 1950 után gyártott kerékpárok nevezését várjuk amelyek felújítása során törekedtek a gyári állapot visszaállítására. Ide tartozik a részlegesen restauráltat ( egy-egy fényezett , felületkezelt elem , nyereg miatt) restaurált kerékpár is.

II/1. kategória: EREDETI állapotú kerékpár 1950 előtt gyártott 

Ebbe a kategóriába olyan 1950 előtt gyártott kerékpárok nevezését várjuk, amelyeknél megőrizték az eredeti gyári állapotot, mind festés és alkatrészek tekintetében.

II/2. kategória: EREDETI állapotú kerékpár 1950 után gyártott 

Ebbe a kategóriába olyan 1950 után gyártott kerékpárok nevezését várjuk, amelyeknél megőrizték az eredeti gyári állapotot, mind festés és alkatrészek tekintetében.

Közönség szavazás

Ez egy e-mail cím alapú szavazás lesz. Nem kell mást tenni, mint a portfólióban található SZAVAZOK szóra kattintani, és a megfelelő részt kitölteni. A szavazat leadása az oldal e-mail címére érkezik, amiről rövid időn belül válaszlevélben visszaigazolunk. FONTOS! Egy e-mailcímről minden kerékpárra lehet szavazni DE CSAK egyszer. Ha a megadott e-mail címről hibaüzenet érkezik vissza, abban az esetben sajnos nem tudjuk elfogadni a voksot.

Hogyan is néz ez ki valójában: Ha van a tulajdonodban egy vagy több 1988 előtt készült magyar vagy külföldi kerékpár, és úgy érzed esélyes lehet az ÉV veterán kerékpárja cím elnyerésére, küld el a kerékpár(ok) - maximum 5 fényképből álló és egy szöveges bemutatkozót tartalmazó portfólióját címünkre  mgyvkvirtualismuzeuma@gmail.com.

A portfólió (képtár) címe tartalmazza a kerékpár típusát és a tulajdonos nevét, pl.: WM Csepel - Példa János. Aki részt vesz a kiírásban az hozzá járul nevének megjelenítéséhez.

Továbbá az alábbi adatokat kérjük még megadni a nevezés során:

- a kerékpár gyártmánya / típusa
- a kerékpár tulajdonosa,
- a kerékpár gyártási éve
- bemutatkozó szöveg
- a kerékpár vázszáma
- márkázott alkatrészek megjelölése (Pl: Gránát hátsóagy 41 beütéssel, blokk pedál WM jelöléssel stb)

Restaurált kategóriába való benevezés esetén még pluszban:

- zománcozás minősége (1K, 2K, nitró alapú, akril, kézi, egyéb)
- csíkozás (szabadkézi, gépi, maszkolt, ragasztott matrica, egyéb)
- matricák (vizes, öntapadós, egyéb)
- felületkezelések: küllők, kormány kezelőszervek (króm, nikkel, horgany, barnított, feketített, egyéb)
- vegyileg kezeletlen felületek kiképzése (polírozott, mattított, szemcseszórt, pikkelyezett, szálcsiszólt, egyéb)
- kötőelemek csavarok, szegecsek (imbusz, kereszthornyú, díszfejű modern csavar, önzáró, egyéb)
- kárpitozás (bőr, műbőr, PVC, szövet, egyéb)
- kiegészítő szerelvények (lámpák, dinamó, csengő, szerszámos táska, pumpa, kosár, szoknyaháló, csomagtartó, egyéb)

Minél több információt adsz meg a kerékpárodról annál könnyebb lesz a zsűri dolga a döntésnél!

Mikortól lehet elküldeni a portfóliót? A kiírás megjelenésétől kezdődően 2014.05.13. 2014.06.30. 22:00 óráig. A megjelölt időponton belül beérkezett portfóliók feltöltésre kerülnek, mindenki számára láthatóvá és olvashatóvá válnak, DE  szavazni csak a kiírásban megjelölt időponttól lehet.

Mikor indul a szavazás? A szavazás 2014.05.14-én 2014.07.01.-én indul - ez a virtuális múzeum megalakulásának évfordulója:) - 0:00 órától!!

Mikor zárul le a szavazás? A szavazás egészen a nyár végéig folytatódik, pontosan 2014.08.31.-én 22:00-kor zárul.

Mekkora méretű kép és szöveg kerül megjelenítésre? A bemutatkozó szöveg  tetszőleges hosszúságú lehet, a képek mérete maximum 1024x768 felbontású.

PONTOZÁS:

Minden zsűritag 1-től 10-ig pontozza a benevezett kerékpárokat, az így kapott összpontszám alapján fog eldőlni az Év veterán kerékpárja szavazás végeredménye. Az a kerékpár nyeri el a címet amelyikre a legnagyobb összpontszámot adják a zsűritagok.

A kategóriagyőztesek pedig azok lesznek, akik a legtöbb pontszámot érik el saját kategóriájukon belül.

Ha két vagy több kerékpárra azonos pontszám születik, abban az esetben az e-mail cím alapján leadott szavazatok nagysága dönti el a sorrendet.  

Az idén ismét egy 5 fős szakmai zsűri fogja a benevezett kerékpárokat pontozni, valamint elindul egy közönség szavazás is.

Zsűri tagok: 

Antal Zoltán - veteránkerékpár gyűjtő, 
Halápi Sándor - Velocipéd világbajnok, a Nemzetközi Vetetánkerékpáros Szervezet (IVCA) magyarországi képviselője
Horváth Balázs - a RevoMag online kerékpáros magazin szerkesztője
Kiss Dávid - veteránkerékpár gyűjtő, a 2013-as Év veterán kerékpárja cím bírtokosa
Siklósi János - veteránkerékpár gyűjtő

DÍJAZOTTAK:

Az Év veterán kerékpárja: Az a kerékpár, amit a zsűri tagok az összes induló kerékpár közül, pontozás alapján a legjobbnak ítélnek.

Restaurált kerékpár kategória győztesek: Azok a kerékpárok, amiket a kategóriában indítva, pontozás alapján a legjobbnak ítélnek a zsűritagok, megkülönböztetve az 1950 előtt és után gyártott gépeket. 

Eredeti állapotú kerékpár kategória győztesek: Azok a kerékpárok, amiket a kategóriában indítva, pontozás alapján a legjobbnak ítélnek a zsűritagok, megkülönböztetve az 1950 előtt és után készült gépeket.

Közönség díj: Az a kerékpár kapja amelyikre a legtöbb e-mail szavazat érkezik.

DÍJAK:

Az Év veterán kerékpárja cím nyertese a következő nyereményekkel lesz gazdagabb:

  • 1 db gravírozott serleggel, a veteránkerékpár.hu szerkesztőségének felajánlásaként
  • 6 hónapra szóló Veterán Autó és Motor magazin előfizetéssel, Ocskay Zoltán felelős szerkesztő felajánlásaként 
  • Veterán Autó és motor Magazinban való portfólió bemutatásával
  • 1 db reklámpólóval, az Old Motors SC felajánlásaként

Restaurált kerékpár kategória győztesek a következő tágynyereményeket vihetik haza: 

  • 1-1 db serleg, az Old Motors SC felajánlásaként

Eredeti állapotú kerékpár kategória győztesei pedig a következő nyereményeket kapják:

  • 1-1 db darab serleg, a Rozgonyi Consulting felajánlásaként

Közönség díj győztesének nyereménye:

  • egy üveg egyedi cimkézésű bor, a holkerékpározzak.hu felajánlásaként
  • 1 db reklámpóló az Old Motors SC felajánlásaként

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREINK:




  


A VETERÁNKERÉKPÁR.HU a változtatás jogát fenntartja!


 

ALLEGRO - Zatykó Péter

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]

- a kerékpár gyártmánya / típusa: Allegro
- a kerékpár tulajdonosa: Zatykó Péter
- a kerékpár gyártási éve: 1981
- a kerékpár vázszáma: 319464
- márkázott alkatrészek megjelölése: Shimano 600 AX

A kerékpár gyakorlatilag karcmentes, eredeti állapotában érkezett hozzám, korábbi használat jeleit nem találtam rajta. Mindössze a nyereg és a kormánybetekerő szalag szorult cserére, ezeket korhű darabokkal pótoltam, valamint a ragasztott Presta szelepes verseny köpenyek öregedtek el, így újakat szereztem be ezekből. Minden, amit a Shimano 600 AX alkatrészcsaládból gyártottak megtalálható a bringán, így a bovdenek és a fékpofák is katalógusból ellenőrizhető eredetűek.

 

CRESCENT - Steve Marco

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
 
Típus: Crescent
Évjárat: 1963
Vázszám: 307261
Tulajdonos: Steve Marko
 
A  CRESCENT  SVÉD  KERÉKPÁRGYÁR ALPITOJA AUGUST LINDBLAD (1929) STOCKHOLM.
NUMANS KERÉKPÁRGYÁR ALAPITVA  1873 UPSALA SVÉDORSZÁG - 1898 BAN GYÁRTOTTÁK AZ  (ELSÖ VELOCIPEDET A  NAGYKEREKŰT) 1920-RA A NYMANS CÉG UPSALÁBAN MÁR 24-EZER KERÉKPÁRT GYÁRTOTT.
 
A STOCKHOLMI VELOCIPEDAKTIEBULAG AUGUST LINDBLAD 1931-BEN EGGYESŰLT AZ UPSALAI NYMANS VERKSTÄDER CÉGGEL, IGY LÉTREJÖTT A NYMANS AKTIEBULAG (RÉSZVÉNYTÁRSASÁG)
 
1947 BEN NYMANSBULAGET LETT A CÉG NEVE. EKKORA MÁR ISMERT ÉS KEDVELT LETT A CRESCENT MÁRKÁJU KERÁKPÁR.
 
1948-BAN (HARRY SNELL) VILÁGBAJNOKSÁGOT NYERT A CRESCENT GYÁRTMÁNYU KERÉKPÁRJÁVAL.
 
1948  UTÁN  GYÁRTOTT  CRESCENT  KERÉKPÁROK VÁZÁN ES A NYAKEMBLÉMA ALATT A (VÄRLDMÄSTARCYKEL) = VILĹGBAJNOKERÉKPÁR FELIRATT VAN.
 
1963-BAN EGGYESŰLT A MONARK ÉS A CRESCENT CÉG ÉS LÉTREJÖTT A MONARK-CRESCENT AB. AKTIEBULAG.
 
1980 UTÁN A MONARK CRESCENT CÉG SZÉLNEK ERESZTETT FELMONDOTT (2-EZER ALKALMAZOTTNAK)
  
A CÉG NAGYOBB RÉSZVÉNYEIT FELVÁSÁROLTA A SZINTÉN VILÁGHIRŰ OLASZ KEREKPÁRGYÁRTO CÉG A (BIANCHI) SALVATORE GRIMALDIS A BIANCHI LEANYVÁLLALATA (MA A CYKLEUROPE NÉVEN GYÁRTJA A VILÁGHIRŰ VLÁGBAJNOK SVÉD CRESCENT KERÉKPÁROKAT. NA PERSZE MEGSEM KÖZELITHTIK A MA GYÁRTOTT CRESCENT KEREKPÁROK A RÉGI MEGBIZHATO MINÖSÉGET.
 
SVÉDORSZÁGI VALBERBEN MA MINDÖSSZE SZÁZ SVÉD ALKALMAZOTT DOLGOZIK. A MA GYÁRTOTT CRESCENT KERÉKPÁROK TERVEZÉSÉT, FESTÉSÉT ÉS SZERELÉSÉT VÉGZIK.
 
AZ  ÉN CRESCENTVELOCIPED KERÉKPÁROM 1963 -BAN KÉSZŰLT SVÉDORSZÁGBAN, SVÉDACÉLBOL MÉG A VÁZON A NYAKEMBLÉMA ALATT A FELIRATTAL. CRESCENT VÄRLDMÄSTARCYKEL.
 
VÁZSZÁM: 30 72 61. VILÁGOSKÉK EREDETI GYÁRI JO ÁLLAGU FESTÉS FELIRATTAL CRESCENT, ALATTA EGY SZÖVEG:
 
A KROMOZÁS NAGYON SZÉP. A KEREKEKEN AZ ELSÖVILLÁN A KORMÁNYON A KORMÁNYSZÁRON A CSOMAGTARTO SZÁRA IS KROMOZOTT A HAJTOKAR A TÁRCSA A HÁTSOAGY AZ ELSÖAGY A KŰLLÖK. AZ ÖSZES KROMOZÁS TÖKÉLETES. A CSOMAGTARTON VANNAK A KOPÁSNAK JELEI. 
 
SZÉP NYAKEMLÉMA: FEHÉR MEZÖ KÖRBE ARANYOZOTTBENNE ARANYOZOTT NAGYBETŰKKEL IRVA CRESCENT . ALATTA  KISEBB ARANYOZOTT BETŰKKEL (VELOCIPEDAKTIEBULAGET.  LINDBLAD)
 
HÁTSOAGY: TORPEDO. MADE IN  GERMANY SCHWEINFURT F.3:S.G . ÉS EGY SAS MADÁR GOLYOT TART A KARMAIBAN.
 
PEDÁLOK GOYOSCSAPÁGYAZOTTAK A KROMOZÁS JO RAJTUK ES TÖKÉLETESEN FOROGNAK.
 
NYEREG: RUGOZOTT BÖRNYEREG A NYEREGSZÁRBAN: PATENT. 432976 VAN BEŰTVE. 
 
LÁMPA: BOSCH J8O/28
DINAMO:BOSCH VMB.  6V  3W
 
A KŰLSÖ GUMIK JO ÁLLAPOTBAN  VANNAK. MÁRKA: INNOVA. MÉRETE: 44-635, 28X1/5/8, KEREKEK MERETE 28-AS.
 
ENNEK AZ UTOLSO CSAVARIG OROGINAL ALLAPOTBAN MEGÖRZÖTT. CRESCENT VÄRLDMÄSTAR KERÉKPÁRNAK AZ ELSÖ TULAJDONOSA EGY SVED KÖZÉPKORU FÉRFI CSAK NYARANTA HASZNÁLTA A KERÉKPÁRT. NÁLA ESÖT NEMLÁTOTT A CRESCENT. ÉN IS CSAK SZÉP IDÖBEN HASZNÁLOM. A MAI NAPIG MINDEN PERFEKT MŰKÖDIK RAJTA, A FÉKEK A VILÁGITÁS ELÖL HÁTUL MINDEN TÖKELETES.
 
ELADNI  NEMSZÁNDÉKOZOM. CSAK ÖRÖKÖLNI LEHET.
 
SZIVÉLYES ŰDVÖZLETEM MINDEN VETETRÁNKERÉKPÁR TULAJDONOSNAK
 
STEVE   MARKO
SVÉDORSZÁG. MALMÖ

 

CSEPEL BUDAPEST - Béres Benedek

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár, 1950 után gyártott [I/2]
 
Gyártmány: Csepel
Típus: Budapest női 26"
Cserélt alkatrészek: csavarok, küllők, csapágyak, gumik, sárvédők.
Gyártási év: 1980
 
A képeken látható Csepel Budapest kerékpárt hosszas munkával sikerült megmenteni és újra használhatóvá tenni. Az elmúlt 10 évet egy műhely sarkában töltötte, épp ki akarták dobni, amikor megláttam, rákérdeztem és nekem is adták. :)
 
A rozsda a sárvédőket használhatatlanná tette és sajnos a váz csöveit is megkezdte ezért is (és a festés állapota miatt) döntöttem az újrafestés mellett. Olyan színt szerettem volna választani, ami azért feltűnő, de gyárilag is festettek vele ilyen kerékpárokat. A csiszolás és rozsdátlanítás után alapozás és színre-fújás következett. A csapágyak és golyóskosarak cseréje és a krómozott alkatrészek tisztítása után a kerekek új küllőket kaptak(az eredeti felniket sikerült megmenteni) és miután az utángyártott matricák is felkerültek kezdődhetett az összeszerelés.
 
Az összes csavart új darabra cseréltem, a sárvédők is újak úgy mint a külső és belső gumik.
Igaz vannak idősebb kerékpárok is, de sem munkában sem élvezetben sem volt kevesebb egy ilyen bringa felújítása.:)
 
CSEPEL CITY 26 - Petrus Emőke

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár, 1950 után gyártott [I/2]
 
Kerékpár gyártmánya/típusa: Csepel City 26"
Tulajdonos: Petrus Emőke
Gyártási idő:1983
Vázszám: CW 044686
 
Somogyi József vagyok, Mezőkövesdről. Tavaly nekiláttunk felújítani anyukám leánykori kerékpárját. Egy Csepel City 26-ost. Lecsiszoltam a gyári rozsdabarna színt, majd jött az alapozás, festés (akril). Ezt követte a motívumok felfestése, melyet barátnőm, Petrus Emőke végzett (szintén akrillal). Majd pár réteg lakk. A kerékpár napi használatban van.
 
A lámpák már "modernek". A szerszámos táska került még fel rá, az ülés is cserére szorult már, így annak cseréje is megtörtént. A kormány krómozott és még elég szép állapotú.

 

CSEPEL KOHINOOR - Mehlhoffer Albert

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]

A kerékpár gyártmánya / típusa: Csepel Kohinoor fekete 28"
A kerékpár tulajdonosa: Mehlhoffer Albert
A kerékpár gyártási éve: 1968
Bemutatkozó szöveg: lentebb
A kerékpár vázszáma: OH 7203
Márkázott alkatrészek megjelölése: lentebb a bemutatkozó szövegben

A kerékpárról:

Ezt a kerékpárt Székesfehérváron vettem így ahogy van, szép gyári állapothoz igen közeli kondícióban. Mielőtt vásároltam, nagyon szerettem volna megvásárolni egy másik Kohinoor-t Szalántán, az is nagyon szép állapotban volt, csak az nem a fekete, hanem az olajzöld színű volt; viszont már korábban odaígérte az eladó másnak, így sajnos az nem lett az enyém. A Kohinoor legjobb tudomásom szerint ebben a két színben létezett (fekete és olajzöld). Tisztítást csak minimális mértékben igényelt - portörlés; persze lehetne még kiglancolni, de nekem tetszik ebben az állapotában, pont annyira patináns, amennyire kell.

A vázon szerencsére kevés karcolás található, legfőképpen a felső vázcső tetején látszik kopásnak nyoma, régiféle gyerekülés lehetett talán rajta rövidebb ideig. Szerencsére megfelelő körülmények között tárolták, így nem kezdte ki a rozsda, nem fakult meg a fényezés, a gumik is olyanok, mintha nemrég gyártották volna őket vagyis nincsen megrepedezve és a futófelület sincsen elkopva - a kevés használat látszik rajta. Szépek és épek a krómozott felületek is, ahogy az ülése is príma állapotban megmaradt. Fékek szépen teszik a dolgukat, jól és könnyen fut a kerékpár, lánc nincsen megnyúlva.

Matrica szép állapotú, világítás és ezzel együtt az áramfejlesztő is működőképes - való igaz a hátsó lámpa nincsen bekábelezve. Villasapka krómozott. Annyira eredeti, hogy még szelepgumikat sem kellett cserélni, belsők tartják a nyomást. Rajta van az eredeti szerszámtartó táskája is. A képeken egy extra kiegészítő fedezhető fel, a kormányra kötött Tweed Run rajtszáma a kerékpárnak. Az évjárat a Kohinoor típusoknál nehezen meghatározható, ezért a fent említett 1968 nem 100 %, de az biztosra vehető, hogy 1965 és 1980 között lehet valahol. Próbáltam már utánajárni a lehetséges évjáratoknak, de eddig sehonnan nem szereztem megbízható és pontos információt.

Az alkatrészekről:

A váz fekete fényezésű, amit a piros és arany vékony díszítőcsíkok dobnak fel, ezek megtalálhatóak minden vázcsövön és az első illetve hátsó villákon is. A hátsó villapapucsok csúszópapucsosak. Elöl gumira ható karosfék, hátul kontra biztosítja a meglepően hatékony fékezést. Hátsó agy és kontrakar Super Granat feliratú. Ritkaságnak gondolom a hajtókarokat, mivel nincsen meg bennük a díszítő egy vonalban lévő gravírozás, hanem csak teljesen sík felületűek krómozva; viszont az élei lekerekítettebbek, mint a meggypiros Túra kerékpáromnál. De nem olyan ovális formájúak, mint az idősebb Csepeleken megszokott hajtókarok.

Láncvédő / nadrágvédő (kinek hogy tetszik) és a sárvédők ezüst fényezésűek, ráadásként sötétzöld díszcsíkokkal vannak ellátva és a hátsó sárvédőn megtalálható a fehér festés a végén.
Első lámpa (ritka; fekete fényezésű csepp alakú) illetve hátsó lámpa Bakony gyártmányú, izzók Tungsram márkájúak, áramfejlesztő: Bakony DN 1C és 6V 3W.
Csengő, pumpatartók, pedálok, kormányfogantyúk teljes mértékben gyári darabok.
Gumik: Emergé 28 x 1 1/2 

Sokat mentem vele, miután megvettem; kb. másfél évig használtam télen-nyáron. Természetesen télen csak száraz körülmények között. Nagyon kellemes áttételű, könnyen tekerhető, és városi közlekedéshez kellően fürge is.


 

CSEPEL TURA - Mehlhoffer Albert

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
 
A kerékpár gyártmánya / típusa: Csepel Túra férfi 28"
A kerékpár tulajdonosa: Mehlhoffer Albert
A kerékpár gyártási éve: 1982
Bemutatkozó szöveg: lentebb
A kerékpár vázszáma: TV 021697
Márkázott alkatrészek megjelölése: lentebb a bemutatkozó szövegben
 
A kerékpárról:
 
Ezt a kerékpárt egy középkorú úrtól vásároltam, aki elmondta, hogy a nagybátyja vette még a 80-as években; viszont igen keveset használta. Ez a nagyon kevés használat meg is látszik rajta, igen közel van a gyári állapotához a kerékpár. Tisztítást csak minimális mértékben igényelt; a gyári zsír látható a hajtótengelynél és a kerékagyaknál. A vázon lévő kevés karcolás a tárolás, ide-oda rakosgatás közben keletkezhetett. Szerencsére megfelelő körülmények között tárolták, így nem kezdte ki a rozsda, nem fakult meg a fényezés, a gumik is olyanok, mintha nemrég gyártották volna őket vagyis nincsen megrepedezve és a futófelület sincsen elkopva. Szépek és épek a krómozott felületek is, ahogy az ülése is príma állapotban megmaradt. Fékek szépen teszik a dolgukat, jól és könnyen fut a kerékpár, lánc nincsen megnyúlva. Matricák szép állapotúak, világítás és ezzel együtt az áramfejlesztő is teljesen működőképes. Villasapka a váz színére fényezett.
 
Az alkatrészekről:
 
A váz kifejezetten szép "meggypiros metál" fényezésű, napsütésben kicsit hasonlóan csillog, mint manapság az úgynevezett flip-flop fényezés; vagyis fényviszonyoktól függően más-más színárnyalatot mutat. Különlegessége a váznak, hogy amolyan "átmeneti"-nek mondanám, ami annyit takar, hogy a vázgeometria és a nyeregcső szorító csavar és ennél a csavarnál a vázcsövek kapcsolódása a régebbi 28-as kerékpárok vázával egyezik meg, viszont a hátsó villapapucsok már az újabb fajta megoldással készültek, vagyis nem csúszópapucsosak már. Az átmenetiségre utal a gumira ható karosfék is, mert a későbbi évjáratú Csepel kerékpárok már bovdenes gumira ható fékkel készültek a legjobb tudomásom szerint. Hátsó agy és kontrakar Super Granat feliratú.
 
Ritkaságnak gondolom a hajtókarokat, mivel nincsen meg bennük a díszítő egy vonalban lévő gravírozás, hanem csak teljesen sík felületűek; természetesen krómozva.
Láncvédő / nadrágvédő (kinek hogy tetszik) és a sárvédők metál ezüst fényezésűek.
Első illetve hátsó lámpa Bakony gyártmányú, izzók Tungsram márkájúak, áramfejlesztő: Bakony DN 1C és 6V 3W.
Csengő, pumpatartók, pedálok, kormányfogantyúk teljes mértékben gyári darabok.
Gumik: Emergé 28 x 1 1/2 gyártási idő: 82/1 ára: 66 Ft.
 
A kerékpár teljes mértékben működőképes, kellemes vele tekerni, de inkább amolyan vitrinben tárolandó darab véleményem szerint.

 

CSEPEL TURA - Kocsis László

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár, 1950 után gyártott [I/2]
 
Kerékpár gyártmánya/típusa: Csepel Tura (Női)
Tulajdonos:Kocsis László
Gyártási idő:1962 (52 éves)
Vázszám: TB 1397
 
Márkázott alkatrészek: Super Gránát zsírzószemes hátsó agy. Tura feliratos váznyaktábla.
Zománcozás: Magasfényű zománc festékkel történt a festés.
 
Amilyen állapotban a kerékpár hozzám került,(hiba lista)
  • Emergé gumik,melyek elöregedtek kirepedtek.
  • Nyereg kettétörve és az egyik rugó is.
  • A hátsó kerékagyban a csapágy kosár széttörve.Mindkét kerékben a tengelyeket cserélni kellett,mert a menetek rosszak voltak. (Sűrű menetes anya helyett normál anyát csavartak rá.)
  • A hátsó kerékben kb.10 küllő rosszul volt befűzve.
  • A kormánynál az alsó csapágy hiányzott.
Alsó csésze amin a csapágy fut az se volt meg, sem pedig az a csavar amivel a csapágyak feszességét lehet állítani.
 
Kontrakart rögzítőbilincs nem kerékpárra való volt.
 
Néhány év alatt összegyűjtött régi, de jó állapotú alkatrészeket szereltem a hiányzó ill. rossz állapotú gyári alkatrészek helyére, pl. első tengely, távtartó. A csapágyakat általában újra cseréltem ki.
 
Hiányzott a bicikliről az első lámpa a dinamó és az ülés alatti szerszámtáska,csengő,ezeket tudtam pótolni.(Szerintem ugyan olyanra mint a gyári volt.)
 
A felújítás, javítás ezekből a munkákból állt:
 
  • Teljes szétszerelés.
  • Váz lecsiszolása többszöri átfestés.Kék csíkozás.Hátsó sárvédő fehér csíkozás.Megpróbáltam a gyárinak megfelelően elvégezni a festést.
  • Lánc leszerelése, megtisztítása. Lánctányérra rákötött régi zsír hideg zsíroldóval lett eltávolítva. Láncot több napig áztattam gázolajban, utána drótkefével megtisztítottam. A lánc szemek egyenkénti áthajtogatása is megtörtént, mert össze volt állva.
  • Kerekekben küllő csere újakra az anyákkal együtt, mert el voltak rozsdásodva. Centírozás.
  • Csapágycsere kormányban és a hátsókerékben. Minden csapágy újrazsírozása.
  • Gumiköpenyek cseréje.
  • Összeszerelés. Dinamó és lámpa bekötése.

Szinte minden szabadidőmben ezzel foglalatoskodtam. Így másfél hónapig tartott a felújítása a biciklinek.


 

CSEPEL TIHANY - Péli Péterné

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár, 1950 után gyártott [I/2]
 
Kerékpár gyártmánya/típusa:Csepel Tihany
A kerékpár tulajdonosa: Péli Péterné
Gyártási éve: 1965
A kerékpár vázszáma: HE 7956
 
Régóta tetszett a Tihany, és idén tavasszal egy barátunktól sikerült szert tenni rá. Elég romos, de komplett állapotban volt. Napi használatra készült a kerékpár ezért kicsit eltértünk az eredeti állapottól.
 
A festése eredetileg kék-fehér volt, de nekem jobban tetszett a piros-fehér összeállítás. A csiszolás és alapozás után kapott egy jó minőségű 2k festést, amit a párom készített. Az eredeti arany felirat és díszítés is felkerült a kerékpárra. A sárvédők polírozva lettek.
 
Teljesen új dupla falú alufelniket kapott, Cseh agyakkal és küllőkkel. A középső hajtás pedig monoblokkot kapott. A kényelmetlen eredeti ülést lecseréltük egy modernebbre, és kapott egy első kosarat. Az első és hátsó lámpa retró hatású, de elemes.
 
Sok örömömet lelem benne, nagyon jó vele menni. Nem bántam meg, hogy belevágtunk a felújításába.

 

CSEPEL VELENCE - Kádár János

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
 
Típus: Csepel Velence
Évjárat: 1981
Vázszám: TU 088088
Tulajdonos: Kádár János
 
Márkázott alkatrészek:
-Super Granat hátsóagy
-Emergé gumi köpenyek

A kerékpárt az egyik börzén sikerül vásárolnom. Minden alkatrésze eredeti. A festésén látszik néhány kisebb leverődés, de amit használtak, azon előfordul. "Bár a gumik és a többi alkatrész állapota nem sok használatról árulkodik." Világítással gyárilag nem volt felszerelve.


 

GAZ SKOLNYIK - Kádár János

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
 
Típus: GAZ Skolnyik
Évjárat: 1973
Vázszám: 9115824
Tulajdonos: Kádár János
 
Kádár János vagyok Kiskőrösről.
Ezt a kerékpárt amit most bemutatok képekkel, pár éve fémgyűjtőktől sikerült megvásárolnom, ezzel megmentettem a beolvasztástól. Az egyik kedvenc darabom a gyűjteményben. minden alkatrésze eredeti, csak megkellet takarítani amikor hozzám került.

 

MICHAUX - Kovács István

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár, 1950 előtt gyártott [I/1]
 
Kerékpár gyártmánya: Michaux
Kerékpár tulajdonosa: Kovács István
Kerékpár gyártási éve: 1862
Kerékpár vázszáma: 42

 

OLYMP- Sándor Borbála

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár, 1950 után gyártott [I/2]
 
A kerékpár gyártmánya / típusa: Olymp férfivázas szovjet kerékpár
A kerékpár tulajdonosa: Sándor Borbála
A kerékpár gyártási éve: 1987
A kerékpár vázszáma: 21081
 
Kb. 15 év állás után hoztuk le ismerősünk padlásáról a 1987-ben Szovjetunióban gyártott Olymp tipusú férfivázas kerékpárt hiányos állapotban.

Ezek az alkatrészek hiányoztak:

-ülés
-első fék
-fényvisszaverő prizmák
-szerszámos táska és szerszámkészlet
-pumpa
-sárvédők
-ékek a hajtókarok rögzítéshez
-egyéb csavarok

A festés a vázon több helyen lekoptott. Megtisztítás, teljes szétszerelés és összerakás után a váz hibáit lefestettük. A vázon szinte teljesen levált tipust jelölő Olymp feliratú matricát visszaragasztottuk.

A hiányzó alkatrészeket piacokon szereztük be, ill. egy másik korabeli szovjet kerékpárról lettek átszerelve erre.

A külső gumik eredetiek. Viszonylag jó állapotban megmaradtak.

A kerékpár nem különösebben öreg (csak 26 éves), de így is elég sokáig tartott megszerezni a hiányzó alkatrészeket hozzá.

Az interneten Olymp tipusról nem találtam semmit. A többi szovjet korabeli biciklikhez hasonlítva végeztük el a restaurálást.

(Márkászott alkatrészek nincsenek az biciklin.)


 

PUCH LUXUS DAMENRAD - Török Imre

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár 1950 előtt gyártott [I/1]
 
Típus: Puch Luxus Damenrad
Tulajdonosa: Török Imre
Gyártási év: 1937
Vázszám: 693103
 
A kerékpár története:
 
Az első ismert tulajdonos anyám nagynénije volt, aki Bácsalmáson lakott és Szabadkán vásárolta a kerékpárt. A családi visszaemlékezés alapján eredetileg karbidlámpa adta a világítását. Tőle anyám örökölte a kerékpárt a '60-as években. Ekkor több változás is bekövetkezett. Mivel már kezdtek megjelenni az első rozsdafoltok, így a gép nagy része felül lett festve kék olajfestékkel, valamint új világításkészletet kapott (FTM Orion kétizzós első lámpa, FE hátsó lámpa, FER dinamó). A '80-as évek közepén gyerekként sajnos nekiütköztem vele egy lámpaoszlopnak, amitől behajlott az első villa. Apám csak annyira hajlította vissza, hogy éppen el lehessen fordítani a kormányt, de a kerékpár továbbra is használatban maradt.
 
A '80-as évek végén kapott egy kisebb felújítást. Ekkor a megnyúlt eredeti lánc helyére egy új "Mátrafém" lánc került, valamint a már nagyon repedezett és kopott gumifalcos gumik helyett drótperemes gumikat erőszakoltak rá. Ettől kezdve nagyjából az ezredfordulóig volt alkalmi használatban, majd az utolsó bő évtizedet egy fáskamrában porosodva töltötte. Innen vettem magamhoz, mert ellenkező esetben az enyészeté lett volna.
A gép történetét illetően számomra a legnagyobb rejtély, hogy miként került Dunlop Bates nyereggumi a Styria Lastik nyeregvázra. Annyi biztos, hogy az utóbbi 40 évben már ez volt rajta. Annak is kicsi az esélye, hogy az ’50-es vagy ’60-as években cserélték erre. Ezért vagy a gép korai éveiben történhetett valami nagyobb sérülés, amiért cserélni kellett, vagy esetleg voltak gyárilag így szerelt példányok, pl. pillanatnyi készlethiány miatt.
 
A felújítás:
 
A felújítási folyamat körülbelül egy évig, apró lépésekben történt. Legnagyobb kihívást a behajlott első villa kiegyenesítése jelentette. A kerékpárszervizek sehol nem vállalták ezt, illetve a Bajnok szervizben azt mondták, hogy Pajti bá' megromlott egészségi állapota miatt nem vállal új munkát. (Azóta megjött a hír, hogy sajnos elhunyt a mester.) Ezért néhány sikertelen próbálkozás után az Interneten fellelhető információk felhasználásával saját új technológiát dolgoztam ki, amely lakótelepi környezetben is kivitelezhető. Ennek lényege, hogy a közeli park két fatörzse közé kell kifeszíteni beszerelt villával a kerékpárvázat kötelek és hevederek segítségével, majd egy nagyméretű feszítőkarral rendelkező rakományrögzítő spaniferrel (2.5 tonnás) lehet az erőt finoman adagolva visszahúzni a görbült alkatrészt. Ezt a technológiát később sikerrel alkalmaztam a szintén görbült baloldali hajtókar kiegyenesítésére is. A görbült hajtókar ugyanis nem tette lehetővé a láncvédő felrakását, mert beleakadt. Ekkor jöttem rá, hogy miért nem volt a gépen korábban láncvédő.
 
A festékrétegeket kromofággal tisztítottam le, majd kézzel "Trinát Dekor Fémfesték rozsdára" festékkel festettem le. A krómozott felületeken elég nehéz volt dolgozni, mert kevésbé terült a festék, mint a porózus vasfelületen. A krómozott felületek felújítását a Fémépítő Kft. végezte. A kormány felújításához le kellett szedni az eredeti markolatot. E helyett a "Madzagos"-féle utángyártott markolat került felhelyezésre.
Mivel nem csak nézegetni szeretném a kerékpárt, hanem használni is, ezért az eredeti nyeregcső helyett egy hosszabbat kellett beszerelni. Szerencsére még kis utánajárással kapható volt hosszú 25.0 mm-es átmérőjű nyeregcső. Az eredeti nyeregcsövet természetesen megőriztem.
 
Az agyak felújításához ki kellett fűzni a kerekeket. Mivel a küllők és niplik már nagyon kopottak és deformáltak voltak, így inkább új küllőket és nipliket építettem be a visszafűzésnél. A kiszerelt régieket megőriztem. A kerékfűzés során a kihívást a dobfékes első agy jelentette. Ennek ugyanis speciális ikernyílásai vannak a küllőfejek számára, ami teljesen eltérő fűzési technikát igényelt. Ez esetben nem átdugni kell a küllőt az agy furatán, hanem csak a küllőfejet kell beakasztani az agy nyílásába, majd egyből meghúzni, hogy ne essen ki onnan. Ezen kívül az agy aszimmetriája miatt nehéz eltalálni a másodjára fűzött oldal kezdési helyét. Ezért csak második próbálkozásra sikerült helyesen befűzni az első kereket.
 
A régi festékrétegek eltávolítása során csak a felnik középső 3mm-es zöld csíkozását tudtam egyértelműen beazonosítani. Ezen kívül vékony csíkozás nyoma volt látható a felniken kétoldalt, valamint a villák külső oldalán, de az elsőnél a színt, a másodiknál pedig a pontos elhelyezkedést már nem tudtam beazonosítani. Emiatt csak a felnik középső zöld csíkozását rekonstruáltam ecsettel felvitt zöld akril művészfestékkel.
A hiányzó alkatrészeket (láncvédő, csomagtartó, világítás készlet) hirdetési oldalakról vadásztam össze, majd felújítottam. A láncvédő hiányzó rögzítő bilincsét villanyszerelő boltban kapható földelő bilincs átalakításával sikerült pótolni. A Vaterán vásárolt korabeli csomagtartó festékrétegének eltávolításakor örömmel állapítottam meg, hogy eredetileg krómozott volt, így ezt is újra krómoztattam.
 
A csapágyak szerencsére nagyon jó állapotban megmaradtak, így tisztítás után kifogástalanul működnek. Mindössze az egyik pedálcsapágyból hiányzott egy golyó, amit pótolni kellett. A felnikre korábban ráerőszakolt fémperemes külsőket csak levágni tudtam, helyükre a jelenleg beszerezhető gumifalcos Rubena 28 1 1/2 külsők kerültek (az eredeti külsők ennél kicsit ballonosabbak voltak). A felújítás során sok tanácsot és segítséget kaptam a Veterán kerékpáros fórum tagjaitól, amit ezúton is szeretnék megköszönni. Én is igyekeztem megosztani az időközben megszerzett tapasztalatokat a fórumtársakkal.
 
Sok munka, krómozásra költött kisebb vagyon és számos reménytelennek tűnő helyzet után végül összeállt a kerékpár. Igazi öröm rajta tekerni, mert gépészetileg teljesen rendben van, és a Styria Lastik nyereg is legendásan kényelmes. Felújított állapotában már a laikusok számára is érthető, hogy mitől volt Luxus ez a kerékpár. 
 
Összefoglaló adatok:
 
Márkázott alkatrészek: Felső vázcsőben "Puch Luxus" bemarás valamit elöl „Puch Luxus” nyaktábla, Styria hátsó agy "Styria 7" beütéssel, Styria dobfékes első agy, Styria Lastik nyeregváz, Dunlop Bates nyereggumi, Bosch Rotodyn első lámpa, Bosch dinamó, csapágy kónuszok Puch 7, illetve Styria 7 beütéssel.
Zománcozás: kézi, „Trinát Dekor Fémfesték rozsdára”
Csíkozás: felniken maszkolással 3mm-es középső zöld csík, többi csíkozás nem került visszaállításra
Matricák:
Eredeti felületek: váz muffolás, első-hátsó fékszárak, dobfék külső oldala, pedálok tengelyének csöve és pedálok belő oldala, csengő felső része
Újra horganyzott felületek: Dinamó és hátsó lámpa tartói
Újrakrómozott felületek: a többi fényes felület
Új alkatrészek, kiszerelt eredeti alkatrészek megőrzésével: nyeregcső (testmagasságom miatt), küllők és küllőcsavarok (már nagyon kopottak és deformáltak voltak)
Új alkatrészek: szoknyaháló, lánc ('80-as évek végén az eredeti lánc megnyúlása miatt új, "Mátrafém" jelzésű láncot kapott), Gumik (Gumifalcos Rubena 28 * 1 1/2), Markolat (by Madzagos), Fékbowden (az eredeti már menthetetlen állapotban volt)
Nem eredeti, de korhű, felújított alkatrészek: Láncvédő, Csomagtartó, Világítás készlet
Kötőelemek csavarok, szegecsek: Többségében az eredeti csavarok, néhány helyen új csavarokkal pótolva a hiányzó darabok.
Kiegészítő szerelvények: Bosch Rotodyn első lámpa, Bosch dinamó, hátsó lámpa, csengő, pumpatartó, küllőzár, szoknyaháló

 

PUCH - Péli Péter

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár 1950 előtt gyártott [I/1]
 
Kerékpár gyártmánya/típusa: Puch Nöi
A kerékpár tulajdonosa: Péli Péter 
Gyártási éve: 1944
A kerékpár vázszáma:1244323
 
A kerékpár Édesanyám keresztanyjáé volt 1945 szeptemberében kapta nászajándékba, itt helyben vásárolták Makón. A szétszerelés után derült ki, hogy 1944-es, minden csészébe és tengelybe ez az évszám van beütve. Gondolom a háború miatt valami raktárban pihent. A kerékpár viszonylag egyben volt, kevés hiányossággal (eredeti lánckerék, sárvédők). Az eredeti festését sajnos házilagosan átkenték menthetetlen módon, így muszáj volt újra festeni.
 
A hiányzó alkatrészek beszerzése után kezdődhetett a felújítás. Minden fémalkatrész homokszórást kapott, utána 2k alapozást, szórógittet és zománcot. A festést, vonalazást magam csináltam. A vonalak szabad kézzel készültek. A kerekekbe új küllők kerültek. Az összes golyó és golyós kosár cserélve lett. A krómozás Budapesten készült első osztályú munka. A helyi biciklis boltban sikerült új gumifalcos külsőket venni.
 
A végeredmény egy szuper könnyű hajtású gyönyörű kerékpár, ami büszke tulajdona 70-éve a családnak.

 

TORPEDO - Bíró Zoltán

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 előtt gyártott [II/1]

Típus: Torpedo
Évjárat: 1941
Vázszám: 73746
Tulajdonos: Bíró Zoltán

Nagyapám Bíró Lajos (1908-1984) tulajdonát képezte, a most bemutatásra kerülő 1941-ben Frankfurtban gyártott Torpedo típusú kerékpár. Nagyapa szakmáját tekintve géplakatos volt. Ezért nem véletlen, hogy hozzáértéssel és gondoskodással bánt vele, amit még most is ékesen bizonyít az állapota. (Az én kis bicómat is mindig Ő tartotta karban.) Szinte mindennap használta, és engem is többször szállított a csomagtartóján, mi nagy élmény volt számomra.

Hallatlan nagy szeretettel és bizony elérzékenyülve, könnyeimmel küzdve írom eme sorokat. Az 1956-os forradalom alatt, elkerekezett Gödről Aszódra (jó 35km) édesanyámért, ki az ottani Óvónőképzőben tanult, majd együtt indultak vissza. Mindenképp figyelemre méltó teljesítmény volt részéről, az akkori útviszonyok mellett.
 
Megemlékezéskép nagypapára, ki hihetetlenül jólelkű, becsületes és dolgos ember volt, és 30 éve távozott el közülünk.
 
És most pár szót a kerékpárról:
 
A 73 éves Toredo tökéletes műszaki kivitelben, és megnyerő fényezéssel még mindig útra kész. Egy nagy Bosch dinamó szolgáltatja az energiát a fokozatkapcsolós Diamon két izzós lámpának. Gyönyörű mintázatú Torpedo agyak, feliratok, logók és a csengő teszi még egyedivé és különlegessé ezt a remekművet. A hatalmas Lepper-Elasco bőr nyereg biztosítja a kényelmes kerekezést. A kerékpáron az utolsó csavarig minden eredeti, semmi sem lett rajta cserélve, viszont mindvégig karban lett tartva, amit hűen tükröz az állapota.

Tökéletes műszaki állapotban, eredeti fényezéssel most is menetkész.


 

WM CSODA - Kőkutiné Szabó Erika

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár 1950 előtt gyártott [I/1]
 
A kerékpár gyártmánya / típusa: Csepel Csoda (női)
A kerékpár tulajdonosa: Kőkutiné Szabó Erika
A kerékpár gyártási éve: 1940 (1939?)
A kerékpár vázszáma: N39448
 
A kerékpár története:
A dunaújvárosi Veterán Börzén vásároltam feleségemnek, első pillantásra megtetszett szép formája, a hajlított váz - akkor még nem sokat tudtam a típusáról, de azóta sokat okosodtam a különböző veterán fórumoknak hála: milyen szempontok alapján kell beazonosítani egy régi kerékpárt.
 
Előéletéről csak azt tudom, hogy valahol a Tisza mellett szolgálta gazdáit.
 
Kerékpározható állapotban leltem rá, vastag festékrétegekkel, ami megóvta a rozsdától.
 
A teljes szétszedés után derült ki, hogy a zsírzógomboknak hála a csapágyak, tengelyek is jó állapotban vannak. A váz teljes lecsiszolása következett, majd szürke alapozás után a feleségem eldöntötte, hogy csak piros lehet. 
 
A festés magas fényű Trinát festékkel történt, száradás után következett az összerakás középső agy zsírzás, kerekek rendbehozatala.
 
Az már a felújítás elején kiderült, hogy a külső gumik használhatatlanok, majd mikor új gumikat keresve betértem Dunaújváros legrégebbi autóalkatrész boltjába (Technikum városrész), elárulva mit keresek, a tulajdonos a raktárból egy pár készletből visszamaradt gumifalcos külsővel tért vissza. Ezúton is köszönöm neki.
 
Összeszerelés új csavarokkal, majd következett a lámpák, csengő, kiegészítők felszerelése.
 
A kormány famarkolata házilag készült, több réteg lakkal. 
 
A csíkozást szabad kézzel festettem, de még van mit gyakorolni.
 
A szerszámos táska nem eredeti, de amíg nem találok másikat, ez is megteszi.
 
Márkázott alkatrészek:
Torpedó zsírzógombos hátsó agy
Középső zsírzógombos agy
Elit csengő
Első lámpa
 
Zománcozás: Trinát magasfényű festék
Csíkozás: kézzel, modell-makett festék
Matricák: nyaktábla helyén, ülés alatti csövön
Újrahorganyzott: dinamó, lámpatest, kormány
Új alkatrészek: külső gumik - Barum gumifalcos, fa markolat, láncvédő
Nem eredeti: első sárvédő, láncvédő, hátsó világítás
Kiegészítők: első lámpa, hátsó lámpa, dinamó, csengő, szerszámostáska, hátsó csiszolt üveg prizma, kézzel festett névtábla
 
A kerékpárt könnyű tekerni és a hétvégi telkünk s a közeli falu között napi használatban van kék színű társával együtt, de az már egy másik történet.
 
WM FECSKE - Márton Bálint

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 előtt gyártott [II/1]

Típus: WEISS MANFRED FECSKE
Gyártási év: 1934-36
Vázszám:156005
Tulajdonos: Márton Bálint

Bő másfél évvel ezelőtt került hozzám a WEISS MANFRED ACÉL- ÉS FÉMMŰVEI R.T. által gyártott FECSKE versenykerékpár. Előéletéről sajnos semmit sem tudok, az állapota összességében jó volt, de a láncvilla mindkét szára erősen sérült. Miután a váz javítása megtörtént, megtisztítottam az alkatrészeket és összeraktam a kerékpárt. Szerencse, hogy minden lényeges alkatrésze jó állapotban megmaradt, ráadásul nagyon sok közülük márkázott, jelzett darab.

Ezek a következők:

  • WEISS MANFRED CSEPEL versenyülés
  • Csepel gravíros hátsó fék
  • Wissner fékkar
  • CSEPEL70 első versenyagy
  • CSEPEL70 kétmenetes versenyagy
  • ELV’ASTRE S.G.D.C francia szabadonfutó

Ami nem eredeti ill. hiányzik:

  • Pedálok
  • Első fék
  • Csengő
  • Szerszámtáska
  • Pumpa
  • Markolatok

Igyekeztem az eredeti alkatrészeket mindenképpen megőrizni, mivel nem tudok más ilyen kerékpárról. Ezért az eredetiséget a használhatóság elé helyeztem és bár több kisebb alkatrészt is szívem szerint kicseréltem volna (fékbowden), megtartottam és amennyire lehet működére alkalmas állapotba hoztam. Ebben az állapotában most is használható a kerékpár.


 

WM CSODA - Péli Péter

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár 1950 előtt gyártott [I/1]
 
Kerékpár gyártmánya/típusa: Csepel Csoda (férfi)
A kerékpár tulajdonosa: Péli Péter 
Gyártási éve: 193?
A kerékpár vázszáma: C 12697
 
A kerékpárt a helyi méhtelepen találtam,igen lepusztult hiányos állapotban.Az  alkatrészek pótlása után megkezdődött a felújítás.
 
Az összes alkatrész homokszórva lett, utána 2k alapozó, szórógitt és zománc került rá. A festést és csíkozást magam csináltam szabad kézzel, végül kapott még egy lakkréteget az egész. A krómozás sajnos nem sikerült valami szépen, többet nem is viszek oda semmit. Elkezdődött az összeszerelés a kerekek új küllőket kaptak, a helyi biciklis boltban sikerült új gumifalcos külsőket venni. Az eredeti vizes matricákat is sikerült pótolni, szintén vizes matricával. Az összes golyó és golyós kosár cserélve lett. A hátsó kerékagy torpedó, évjárat beütést nem találtam rajta. Az összes csavart újra cseréltem mert a régiek menthetetlenek voltak. Az első lámpa egy Bosch rotodyn amit egy szintén Bosch dinamó táplál.
 
A végeredmény egy gyönyörű kerékpár ami bármikor hadra fogható és megmenekült a pusztulástól.

 

WM LUXUS - Máthé Norbert

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár 1950 előtt gyártott [I/1]

Kerékpár gyártmánya/tipusa: WM Luxus ffi.              
Tulajdonos: Máthé Norbert                                      
Gyártási év: 194?                                                      
Vázszám: F166354                                                   

A kerékpárt Veszprémben találtam egy fészerben romos állapotban és mivel még nem csináltam ilyet gondoltam felújítom. Darabokra szedtem és nekiálltam hogy régi állapotát visszaállítsam.Az egész szerkezet szemcseszórással lett letisztítva, utána 2k-s alapozóval lett bevonva. Fillerezés és csiszolás után autoipari fekete alapfesték után a maszkolt csíkozás következett és a legvégén kétrétegű 2k-s lakkot kapott.                                                                    
 
A többi alkatrész krómozva és nikkelezve lett profi minőségben.A küllők a lánc és a nyereg sajnos nem eredeti azokat újra cseréltem. A csavarok is nagyrészt eredetiek amiket cserélni kellett azok is korabeliek hála nagypapám csavaros szekrényének. Az első és hátsó (super gránát) agyak újak és eredetiek. A fényszóró típusa Bosch jb 80 jelenleg laposelemről működik. A felnik eredetiek új gumifalcos külsőkkel. Sajnos a nyaktábla még hiányzik de remélem már nem sokáig. A szerszámos táska és a csomagtartó is tudtommal eredeti.

Fél év munka és rengeteg utánajárás (alkatrészek) meghozta gyümölcsét és tökéletesen működik de nem nagyon használom inkább csak nézegetem.


 

WM CSODA - Varga Ernő

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár, 1950 előtt gyártott [I/1]

A kerékpár gyártmánya / típusa: Weiss Manfréd Csoda (férfi)
A kerékpár tulajdonosa: Varga Ernő
A kerékpár gyártási éve: 1940?
A kerékpár vázszáma: 403253

Rég szerettem volna egy 28-as férfivázas kerékpárt. Csodálva néztem minden veterán kerékpárra, hátha egyszer rátalálok az enyémre. Megdicsértem egy hölgy biciklijét aki papám barátjának a lánya, mondta van neki otthon egy régi férfi biciklije, még a „papáé volt”, ott van a bokor alatt, ha kell szívesen nekem adja. Rögtön rákaptam, hát persze, hogy kell nekem a bicikli…. el is mentem megnézni, igen ám, de a járgány fejjel lefelé volt egy füge bokor alá támasztva és így állt több mint 17 éve…. nem volt túl jó állapotban, a bokor ágai a küllők és a váz között nőttek ki és csak úgy adták oda ha a fügefának nem esik baja…. Kihívás volt a javából, de egy jó barátom segítségével sikerült kiszabadítani a bringát úgy, hogy a bokor is és a bicikli is sértetlen maradt. Hát így került ez a csoda hozzám.

A típusismeretben segített a piros-fehér csodatábla valamint a csoda feliratos lánckerék. Már ekkor sejtettem hogy különleges bringával állok szemben. Az első sárvédőn lévő oroszlánt sehová sem tudtam rakni, ugyanis ezen egy csodaszarvasnak kellene lenni, de meghagytam rajta az oroszlánt. A teljes homokfuvatás után a váz az abroncsok és a váz fekete színt kapott, a csíkfestést az interneten talált fotók alapján én magam csináltam piros festékkel. A sárvédők „egérrágta” lyukait már nem tudtam felújítani. Ezek helyébe csepel sárvédőt tettem. A gondom az volt az eredeti emergé gumiknál, hogy a gumi a csepel sárvédőbe beleért, így más régi gumiabroncsot raktam rá. Sikerült szereznem rá régi Bosch lámpafejet és dinamót, amit szintén egy kis polírozás és szerelgetés után működőképessé sikerült tenni. Az ülés nem eredeti de kényelmes. Ez a kerékpár számomra tényleg egy igazi csoda lett.

  • zománcozás minősége : fekete porfestés
  • csíkozás: kézi piros nitrós festék
  • felületkezelések: felni a küllőkkel festve lettek homokfúvás után,
  • kormány: csepel bringa kormánya kézzel polírozva,
  • lánckerék: homokfúvás után horganyozva
  • kiegészítő szerelvények (lámpa: Bosch, dinamó: Bosch polírozott, szerszámos táska: határőr járőrtáska)

 

WM NIK - Mihály Dávid

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 előtt gyártott [II/1]
 
Kerékpár gyártmánya/tipusa: WM NIK Csepel ffi.              
Tulajdonos: Mihály Dávid                                      
Gyártási év: 194?                                                      
Vázszám: F203334  
 
Régebb óta veterán motorokkal, autókkal foglalkozok, ezért is jött az új hobbi, a veterán kerékpár. Van több darab is, ez a NIK Csepel az egyik kedvencem. Csere úton került hozzám darabokba. Összeraktam, azóta napi használatba van, nagyon meg vagyok elégedve vele! Minden karbantartandó alkatrész kezelve van, agyak új golyókkal friss zsírba összerakva, hajtómű és a pedálok szintén új golyókkal összerakva, új lánc, stb...
 
Korhű kiegészítők is találhatóak rajta, mint például Orion első lámpa, Bosch dinamóval, hátul "rakéta" hátsó lámpa, magyar csengő, vázon a pumpa. Érdekessége, hogy nagyon szépen látható rajta a zöld díszítés, körülötte arany csíkozással mindenhol. Korához képest nagyon szép állapotban megmaradt! Még sohasem volt vele semmilyen műszaki probléma, pedig általában napi 15 kilométert tekerek vele. Könnyű hajtású, gyors, tökéletesen megfelel a mai közlekedésnek. 
 
Felújítani, újrafényezni nem szeretném, így látszik igazán a kora.

 

XB3-FECSKE-UKRAJNA - Kocsis László

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
 
A kerékpárom adatai:
Gyártó: Szovjetunió, Ukrajna
Tipus: XB3 -Fecske- Ukrajna
Gyártási év: 1983
Tulajdonos: Kocsis László
Vázszám: 83Y225553
 
A bicikliről röviden: Három éve vásároltam. Egy idős bácsié volt aki elhalálozott és az örökösöknek nem volt a kerékpárra szüksége, így eladták. Azért neveztem be a versenyre, mert ennyire jó állapotban megmaradt pédánnyal már nem lehet találkozi az utakon. 40 éves és olyan mintha új lenne. Szép krómok és festés. Minden alkatrész eredeti rajta az első gumi is gyári, még "szőrös".
 
Pedálok, bőrülés, dinamó, pumpa, szerszámtásksa XB3 nyomatos szerelő kulcsokkal stb. Márkázott alktrészek: hátsó agy és az első patkófék XB3 nyomattal ellátva. Valószínleg lezsírozva volt tartva száraz helyen, hogy ilyen állapotban megmaradt.
 
Nagyon örültem neki amikor megvettem és aztóta is gyakran előveszem nézegetem, teszek vele 1-2 kört az utcában és boldogsággal tölt el, hogy az enyém. Érdessége hogy a Csepel gyártmányú biciklihez képest erősebb, masszivabb, bár nem gurul annyira könnyen. A gép súlya több mint 18 kg. A gyári gumiköpenyek is vastagabbak rajta mint a standard méret. (Kevésbé süpped bele a homokos, sáros, vagy havas talajban, ami az Oroszországban gyarkan előfordul.)
 
XB3 TOURIST - Czövek Ervin

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
 
Kerékpár gyártmánya: XB3 Tourist szovjet félverseny kerékpár
Kerékpár tulajdonosa: Czövek Ervin
Kerékpár gyártási éve: 1988
Kerékpár vázszáma: 070585
 
Czövek Ervin vagyok Szombathelyről. Egy 1988-as XB3 Tourist típusú szovjet félverseny kerékpárral szeretnék benevezni a versenyre. A kerékpár inkább még youngtimer mint oldtimer viszont a felszereltség, a kinézet illetve a festés és matricázás miatt lehetne akár 1984-es, 1985-ös 1986-os vagy 1987-es gyártású is. Hiába a Harkovi Kerékpárgyártó Üzemben nem vitték túlzásba a fejlesztéseket...
 
A kerékpárról röviden.Tavaly vásároltam egy adás-vétellel foglalkozó internetes oldalon. Mándokról került hozzám, a település stílszerűen néhány kilométerre található a magyar-ukrán határtól...
 
A kerékpár kivételesen jó műszaki és esztétikai  állapotban volt. Ez elsősorban annak volt köszönhető hogy a hátsókeréken lévő racsniban (kilincsműben) az egyik rugó elvolt törve a másik pedig hiányzott. (Jellemző hiba volt ez a szovjet XB3-as félversenykerékpároknál.) Ebből kifolyólag kerékpár szinte nullkilométeresként egy száraz sufniban várta sorsa jobbra fordulását évtizedeken keresztül. A vétel után teljesen szét lett bontva kerékpár, újra lett zsírozva-olajozva minden alkatrésze. A hiányzó vagy hibás alkatrészeket eredeti gyárival pótoltam. Egy-két kiegészítő is hiányzott (eredeti szovjet hátsó lámpa, pumpa, gumijavító készlet, kilométer számláló) viszont például a szerszámtáskában eredeti gyári zsírpapírban megvoltak a szerszámok is! Az összerakás után elmondható hogy az összes alkatrésze eredeti, beleértve a külső-belső gumikat a fékpofákat, a bowden huzalokat, az elektromos vezetékeket és még az izzókat is!!!
 
Márkázott alkatrészek:
- első-hátsó kerékagy
- első-hátsó fék
- nyereg
- lánctányér
- hátsó váltó
- váltókarok
 
A kerékpárról néhány műszaki adat:
- külső gumi méret: 622*32
- a kerékpár 2*4 sebességfokozattal rendelkezik.(ez volt a ritkábbik verzió)
- a lánctányér fogszáma: 51
- a hátsó fogaskerék koszorú fog kiosztása: 16-18-20-24
 
A kerékpár napi használatban van, (csak napos száraz idő esetén). A napi használat annyit jelent hogy a munkahelyemre tekerek vele és vissza, (zárt udvar, kamerák tömkelege). Természetesen nagyon vigyázva a kerékpár műszaki és esztétikai állapotára. Nagyon szeretem, igazi időutazás vele közlekedni. Őszintén megvallom a minőségi hiányosságok miatt komoly szerelem kell ehhez a kerékpárhoz...:) Szerintem a harkovi kerékpárgyárban minden legyártott alkatrész egyedi, bizonyos tűréshatáron belül...
 
Megpróbáltam a maximumot kihozni belőle de így is csak megközelíteni tudtam a korabeli Csepel vagy Favorit kerékpárok minőségét. Minden bántó szándék nélkül ez kerékpár a szocializmus kézzel fogható és lábbal hajtható lenyomata...:) Talán ezért is ennyire különleges ez a kerékpár...

 

CSEPEL TIHANY - Tóth Ferenc

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
 
- a kerékpár gyártmánya: Csepel Tihany
- a kerékpár tulajdonosa: Tóth Ferenc
- a kerékpár gyártási éve: 1970
- a kerékpár vázszáma: HJ: 053249
- márkázott alkatrészek: (Super Gránát hátsóagy olajozós, Pajtás feliratú külső gumi.)

Már kamaszkoromban is tetszett ez a cruiser váz felépítésű Tihany bringa, de sajnos akkor nem sikerült hozzá jutnom, így 2011 év elején sikerült megvásárolnom az álom kerékpárt.  A vásárlással nagy szerencsém volt mivel a lakhelyemtől nem messze árulták és igen jó állapotban került elő a pincéből.

Talán csak a kormányon kívül minden eredeti rajta, még a gumin is a Pajtás felirat szerepel, de a hátsó gumit le kellet cserélni mert az már eléggé elhasználódott. A jelenlegi állapot eléréséhez nem sok időt fordítottam, mivel csak át kellet pucolni a krómos részeket meg a gyári fényezését, és a sárvédőket polírozni, na meg a csapágyak átzsírozása történt meg, valamint az első villa görbület vissza húzása.

A lámpákat már én szereztem be hozzá, hogy azzal is korhű legyen, valamint még egy nyaktála beszerzése történt meg.


 

CSEPEL TIHANY - Kiss Ádám

Kategória: RESTAURÁLT kerékpár, 1950 után gyártott [I/2]
 
A kerékpár gyártmánya / típusa: Csepel Tihany
A kerékpár tulajdonosa: Kiss Ádám
A kerékpár gyártási éve: 1969
A kerékpár vázszáma: HI029245
 
A biciklit a neten találtam böngészés közben elég rossz állapotba volt. A tulaj a fiának vette hogy majd felújítsák de nem láttak neki  mert nagyon rossz állapotú volt a bringa. Mikor hozzám került neki láttam a teljes felújításnak. minden eredeti rajta Super Grant hátsó agy, Bakony lámpa elől-hátul és természetesen a dinamó is Bakony. Emerge külső és belső gumi. 
 
1K-s metál festék 2K-s lakkal fújva, nyaktáblán megmaradt az eredeti festés . Az eredeti arany minták maszkolással lettek visszafújva. A sárvédőpálcák és az ülésváz és a lámpatartó kadminiumozva lett. Az eredeti króm alkatrészek és a sárvédők  fel lettek  polírozva.  Az eredeti csavarokkal megfelelő kaminiumozott új csavarok főleg ötös és hatos lett beszerelve a többi eredeti. Az ülés és a szerszámos táska valódi bőrből van csinálva. Az eredeti pumpa ás pumpa tartó is rá került.

 

WM CSODA - Papp Zsolt

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 előtt gyártott [II/1]

A kerékpár gyártmánya / típusa: WM Csoda, ffi.
A kerékpár tulajdonosa: Papp Zsolt
A kerékpár gyártási éve: 1937
A kerékpár vázszáma: C 20862

A bemutatkozó szöveg:

Weiss Manfréd Csoda, egy öreg vas a régi időkből, egész pontosan 1937-ből. Ezt igazolja vázszáma (C20862) és az első generációs hátsó Gránát agy, amelybe belevésték a gyártás évét. Körülbelül egy féléve került hozzám ez a magyar gyártmányú kerékpár a Balaton „partjáról”, egy idős bácsitól, aki az édesapjától örökölte. Elmesélte, hogy egyszer, még fiatal korában a boltba menet elhagyta az egyik fa markolatot, leszállt, és ahogyan felvette a földről, akkor látta, hogy azért jár le a fogantyú, mert az édesapja abban rejtegette a spórolt pénzét. Felfedezéséről nem szólt az öregének, csak néha elcsent belőle, ha szüksége volt rá. Röviden ennyit a kerékpár történetéről, lássuk az állapotát.

Valamikor lefestették, és ezt a szintén nem fiatal festékréteget kellett eltávolítanom, hogy újra gyári, ma már patinás fényében ragyoghasson. Előbukkantak a típusára és a váz elkészítésének módjára utaló matricák is. Valamennyi alkatrésze eredeti, némelyik WM jelzésű is, ilyenek például a blockpedál tengelyei, a tengelyvégkupakok, a lánc és a csengő. A nyereg alatti muffba szintén beütötték a WM jelzést. Váztáskáját és a nyeregbőrt a WM virágmintája díszíti. Hátsó villáján egy korabeli Bosch dinamó, kormányán egy szintén korhű Bosch lámpa felel a világításért. Egyetlen hiánya egy pumpa, de ami késik, nem múlik.

Szeretném minél tovább ebben az állapotában megőrizni, konzerválni. Nem restaurálnám, így látható igazán, hogy miCSODA matuzsálem.

Márkázott alkatrészek megjelölése: WM pedáltengelyek, WM tengelyvégkupakok, WM csengő, WM lánc, I. generációs Gránát agy (37), WM beütés a nyereg alatti muffban, WM virágmintás nyereg és váztáska.

 

CSEPEL CSILLAG - Szakál Róbert

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
 
Kerékpár gyártmánya típusa: Csillag Csepel
Tulajdonos: Szakál Róbert
Gyártási éve: 1987
Kerékpár vázszáma: KA:026300

Bemutatkozó

Szakál Róbert vagyok. A kerékpárt 2014 június 15.-én vásároltam. Korához képest jó állapotban. A krómokat, króm tisztítóval kifényesítettem. Lámpák nélkül került hozzám. Eredeti első lámpát rögtön sikerült beszereznem, a hátsó lámpa jelenleg nem eredeti mert sajnos még nem találtam. Ez beszerzés alatt van.

Agyak, pedálok, gyáriak. A váz festése itt-ott kopott de nem javíthatatlan. A kopásokat színnel javítom majd, autó polírozó pasztával fényesítem. Így megtudom tartani a gyári fényezést.


 

 

 

ADLER - Mihály Gyula

Kategória: EREDETI állapotú kerékpár 1950 után gyártott [II/2] 
 
Tulajdonos,  Mihály  Gyula  Kerámiatervező  művész
Adler,  1951.
 
A  kerékpár legtöbb  alkatrésze  eredeti.  ami  nem  az  német  alkatrész,  körülbelül,  korabeli. 
 a kerékpár gyártmánya / típusa Adler Werke női   városi kerékpár,  1951
- a kerékpár tulajdonosa, Mihály  Gyula  Keramiatervező művész
- a kerékpár gyártási éve 1951
- bemutatkozó szöveg  
 
Vásárolt  Adler  típusú  női  kerékpár. Előtörténete  nem  ismert. Megvásárlásom célja persze a szerelem első látásra. 
 
Történelmisége, és a tárgy meglepően jó, és egyben lévő állapota igen csábítóan hatott. 
 
Szeretem azokat a kerékpárokat, melyeken a kor nyomai mellett erős a formai, és a kézműves jegyek mindegyike az eredeti állapotokat  mutatják. A csíkozás mindenhol eredeti, kézi, kopottsága ellenére, mindenhol látható. Fényezése a nitros lemosást követően egyre élénkebb lett, és a króm részek is fényesedtek valamennyit.
 
A lánc alig látszott a zsíros rozsdás mocsoktól, de petróleum, rozsdamaró, és a hideg zsíroldó igen igen visszaadta a fényét, és mozgékonyságát. 
 
A ballonos hátsó gumi, amely a kerékpárral közeli korú, nagyon jó állapotban maradt meg. Valószínű, mert elö volt, a hátsót a kerékpár, maga vágta ketté. Annyira jól néz ki, hogy nem is törekedtem a gumik egyformaságára.
 
A  legtöbb alkatrésze  eredeti,   a  komoly tisztítást  igénylő  munkán  kívűl  
- a kerékpár vázszáma 1592088
- márkázott alkatrészek megjelölése 
 
Torpedo  első, és  hátsó  agy eredeti fűzéssel, 1951  es   beütéssel. Az  ülés  teljesen  gumi,  Wittkop  márkájú.
A  Lámpa és  a  dinamó  Hackel, érdekessége,  hogy kis vászonsapkája  van....
Hátsó  csomagtartó talán  katonai, beütött  jelzése: D.R.G.M. (Josko)
Hátsó  gumi: Lord  Ballon

 

Az Év veterán kerékpárja 2014 szavazás eredményhírdetése

A idén harmadik alkalommal hirdette meg a veteránkerékpár.hu "Az Év veterán kerékpárja" szavazást. Az előző évekhez képest, 2014-ben rekordszámú nevezés érkezett, összesen 28. Ennek megfelelően az egyéni szavazatok száma is kirívóan magas volt az előző évekhez képest. Összesen 851 értékelhető voks érkezett. A szakmai zsűri pontozás alapján értékelte a beküldött portfóliókat, ami öt fényképből és egy szöveges bemutatkozóból állt.

Összesen 5+1 kerékpárt jutalmaztunk. A benevezet kerékpárokat 2014-ben is két főkategóriában lehetett indítani, de az idén először "évjáratbesorolás" figyelembevételével.

Az Év veterán kerékpárja cím nyertese a következő nyereményekkel lesz gazdagabb:

  • 1 db gravírozott serleggel, a veteránkerékpár.hu szerkesztőségének felajánlásaként
  • 6 hónapra szóló Veterán Autó és Motor magazin előfizetéssel, Ocskay Zoltán felelős szerkesztő felajánlásaként 
  • Veterán Autó és motor Magazinban való portfólió bemutatásával
  • 1 db reklámpólóval, az Old Motors SC felajánlásaként

Restaurált kerékpár kategória győztesek a következő tágynyereményeket vihetik haza: 

  • 1-1 db serleg, az Old Motors SC felajánlásaként

Eredeti állapotú kerékpár kategória győztesei pedig a következő nyereményeket kapják:

  • 1-1 db darab serleg, a Rozgonyi Consulting felajánlásaként

Közönség díj győztesének nyereménye:

  • egy üveg egyedi cimkézésű bor, a holkerékpározzak.hu felajánlásaként
  • 1 db reklámpóló az Old Motors SC felajánlásaként

Együttműködő Partnereink voltak:




  

 


 

"Az Év veterán kerékpárja" cím nyertese 2014-ben:

PAPP ZSOLT -  WM CSODA (1937) típusú kerékpárja

 

Eredeti állapotú kerékpár 1950 előtt gyártott kategória győztes:

PAPP ZSOLT -  WM CSODA (1937) típusú kerékpárja

Eredeti állapotú kerékpár 1950 után gyártott kategória győztes:

MIHÁLY GYULA - ADLER (1951) típusú kerékpárja

 

Restaurált kerékpár 1950 előtt gyártott kategória győztes:

PÉLI PÉTER - WM CSODA (193?) típusú kerékpárja
A holtversenyt az online szavazás eredménye döntötte el.

Restaurált kerékpár 1950 után gyártott kategória győztes:

KISS ÁDÁM - CSEPEL TIHANY (1969) típusú kerékpárja

 

Közönség szavazat győztes: 

BÍRÓ ZOLTÁN - TORPEDÓ (1941) típusú kerékpárja

 

A zsűritagok által leadott pontszámokat, valamint az e-mailes szavazat állásást az alábbi táblázatban láthatjátok.

Online szavazat   Kategória   1. zsűri tag 2. zsűri tag 3. zsűri tag 4. zsűri tag 5. zsűri tag Összpontszám
17 Zatykó Péter EREDETI 1950 után II/2 4 5 8 1 8 26
0 Steve Marco EREDETI 1950 után II/2 2 5 8 6 8 29
6 Béres Benedek RESTAURÁLT 1950 után I/2 6 5 7 6 8 32
13 Petrus Emőke RESTAURÁLT 1950 után I/2 8 4 1 8 3 24
0 Mehlhoffer Albert EREDETI 1950 után II/2 4 6 7 5 7 29
0 Mehlhoffer Albert EREDETI 1950 után II/2 4 5 6 6 8 29
1 Kocsis László RESTAURÁLT 1950 után I/2 3 4 5 5 4 21
2 Péli Péterné RESTAURÁLT 1950 után I/2 1 5 5 3 4 18
2 Kádár János EREDETI 1950 után II/2 3 5 6 4 9 27
2 Kádár János EREDETI 1950 után II/2 3 5 6 3 8 25
3 Kovács István RESTAURÁLT 1950 előtt I/1 2 5 5 1 9 22
0 Sándor Borbála RESTAURÁLT 1950 után I/2 2 5 4 2 5 18
0 Török Imre RESTAURÁLT 1950 előtt I/1 6 6 9 8 8 37
3 Péli Péter RESTAURÁLT 1950 előtt I/1 5 7 10 6 8 36
308 Bíró Zoltán EREDETI 1950 előtt II/1 6 8 10 7 9 40
46 Kőkutiné Sz. Erika RESTAURÁLT 1950 előtt I/1 3 3 3 3 3 15
4 Márton Bálint EREDETI 1950 előtt II/1 4 9 6 7 10 36
4 Péli Péter RESTAURÁLT 1950 előtt I/1 5 8 10 6 8 37
20 Máthé Norbert RESTAURÁLT 1950 előtt I/1 5 7 7 7 6 32
1 Varga Ernő RESTAURÁLT 1950 előtt I/1 2 6 6 5 3 22
3 Mihály Dávid EREDETI 1950 előtt II/1 7 7 8 7 4 33
72 Czövek Ervin EREDETI 1950 után II/2 7 5 5 8 8 33
1 Tóth Ferenc EREDETI 1950 után II/2 6 6 7 8 8 35
24 Kiss Ádám RESTAURÁLT 1950 után I/2 7 6 7 9 9 38
264 Papp Zsolt EREDETI 1950 előtt II/1 10 9 9 10 10 48
7 Szakál Róbert EREDETI 1950 után II/2 2 4 4 2 6 18
7 Kocsis László EREDETI 1950 után II/2 1 6 4 2 5 18
41 Mihály Gyula EREDETI 1950 után II/2 7 8 9 8 9 41
 
A kerékpárokról készült szöveges értékeléseket az alábbi linken keresztűl érhetitek el:
 
Archívum:

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland