Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2018. Január
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Utolsó frissítés

2017.02.21.

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
AZ ÉV VETERÁN KERÉKPÁRJA 2013
AZ ÉV VETERÁN KERÉKPÁRJA 2013 : Az Év veterán kerékpárja 2013 szavazás eredményhírdetéseKéptárak: Súgó

Az idén második alkalommal került meghirdetésre "Az Év veterán kerékpárja" szavazás. Összesen 16 kerékpár mutatkozott be a nagyközönségnek. A szakmai zsűri pontozása alapján értékelte a beküldött portfóliókat, ami öt fényképből és egy szöveges bemutatkozóból állt.

Ebben az évben négy kategóriában hírdettünk győzteseket.

Az Év veterán kerékpárja: Megkapja a veterankerekpar.hu által felajánlott névre szóló kupát, valamint a verseny lezárása után megjelenik a portfóliója a Veterán Autó és Motor magazinban.

Restaurált kerékpár kategória győztese: Az OldMotors SC felajánlásaként ingyenesen indulhat a Pünkösdi Old Motors Fesztivál (POMF) agárdi motoros és kerékpáros rendezvényén, valamint egy klub pólót is kap ajándékba. Továbbá a holkerékpározzak.hu bemutatja retro rovatában a portfóliót.

Eredeti állapotú kerékpár kategória győztese: Az OldMotors SC felajánlásaként egy kupával és egy névre szóló pezsgővel lesz gazdagabb. Továbbá a holkerékpározzak.hu bemutatja retro rovatában a portfóliót.

Közönség díj győztese: Egy névre szóló oklevelet vehet majd át a veterankerekpar.hu jóvoltából, valamint egy üveg egyedi címkéjű bort a holkerékpározzak.hu felajánlásaként..

A zsűritagok által leadott pontszámokat, valamint az e-mailes szavazat állásást az alábbi táblázatban olvashatjátok.

TÍPUS TULAJDONOS KATEGÓRIA

KÖZÖNSÉG
SZAVAZATOK

SZÁMA

I.

II.

III. IV. V. Össz.
pont
Achilles Kiss Dávid Eredeti 6 7 8 10 8 8 41
Csepel Marathón Csikós Csaba Eredeti 2 8 6 6 8 9 37
Csepel Tacskó Szalay Hunor Eredeti 108 9 7 7 8 8 39
Csepel Tura Horváth Ádám Restaurált 1 5 1 5 5 4 20
Csepel Tura Kuti Gábor Eredeti 10 7 4 6 7 4 28
Csepel Tura Székely Péter Restaurált 8 8 7 8 8 7 38
Gödöny Cycles Blázsovics Csaba Restaurált 19 7 8 8 8 8 39
Mira Mart Zsembery Barnabás Eredeti 3 9 7 8 9 6 39
Phänomen Székely Péter Eredeti 4 8 7 8 7 8 38
Puch Velo Rambler Spezial Dobi István Restaurált 13 7 7 9 8 8 39
Spachta Simon Balázs Eredeti 1 4 4 8 8 3 27
Sticker Domokos Ferenc Eredeti 6 8 6 9 9 5 37
Steyr Puch Waffenrad Terék József Eredeti 10 8 6 7 8 6 35
Triumph Luxus Klasse Vágó Csaba Eredeti 42 6 4 7 8 6 31
WM Csoda Ballon Kiss Dávid Eredeti 11 10 8 10 9 9 46
WM Csoda Móringer Lajos Eredeti 11 7 5 7 7 7 33

 

Az Év veterán kerékpárja 2013:

Kiss Dávid -  WM Csoda Ballon 1934-es gyártású kerékpárja

Eredeti állapotú kerékpár kategória győztes:

Kiss Dávid -  WM Csoda Ballon 1934-es gyártású kerékpárja

Restaurált kerékpár kategória győztes:

Blázsovics Csaba - Gödöny Cycles 1930-as gyártású kerékpárja

Közönség szavazat győztes: 

Szalay Hunor - Csepel Tacskó 1981-es gyártású kerékpárja

 

 

A zsűritagok [I.-V.] szöveges értékelése kerékpáronként:

 

Kiss Dávid - Achilles 20-as évek

Maga az „eredeti” szó kissé más értelmet nyer ezeknél az öreg gépeknél. Hiszen sok márka esetében nem maradtak fenn leírások, prospektusok, fényképek... Ennek az „Achillesnek” is ez a gyenge „sarka”… bár korrektül le van írva, hogy korabeliek a felhasznált alkatrészek, mert a fellelt gép erősen hiányos volt és pótolni kellett őket. Összességében sikerült a gépet olyan állapotra felhozni, amely gyönyörűen tükrözi a kor technikáját és a cseh ipar komoly színvonalát! Csak gratulálni tudok hozzá!!! Dicséretes és példamutató az a szívósság és eltökéltség, hogy darabonként összegyűjtötte és egybeépítette ezt a csodálatos ritkaságot – külföldi gyűjtők sem alkotnak szebbet!!

A tulajdonos kitartó gyűjtőmunkájának köszönhetően egy hiánytalan gépet láthatunk. A típusidegen alkatrészek a típus kevéssé ismertségének és elterjedtségének köszönhetők. Sokat dob a látványon és kiemeli a gépet a tropical színezésű gumiköpeny.
 
A korhű állapot meg őrzéséül.
 
Tudom, hogy meg leszek kövezve, de erről laikuskét is látom, hogy veterán.
 
Patinás darab , a gumik és a kerékpár között kicsit nagy a kontraszt , de idővel hozzáöregednek a gumik . A korabeli kiegészítők , a rendbetétel minősége-aprólékossága  és a részletes leírás is dicséretes!

Csikós Csaba – Marathon 1986

Szinte „tegnap” gyártották ezt a szép kerékpárt – alig fér a veteránok közé – ezért nehéz is az összehasonlítás… én mindenesetre az itt fontos „eredeti” jelzőre koncentrálok... Kekeckedésnek érezném, ha ezt a gépet bántanám – egyszerűen szép!! Gratulálok hozzá!! Talán a nyeregben nem vagyok 100% biztos (nincs közeli kép), hogy az gyári-e, de kellemes túrázást kívánok hozzá és legyen sok – sok öröme benne!!

Gyönyörű állapotban megmaradt eredeti gép, elismerés illeti gazdáját.
 
Szép eredeti állapot.
 
Még pár év.
 
Most kéne rá vigyázni és odafigyelve használni - gondozni. Örülök, hogy nincs típusidegen alkatrészekkel átdolgozva .

Kuti Gábor – Csepel Tura 1984

Nagyon fáj a szívem lepontozni ezt a szép gépet, mert ha nem írja le a hátsó agy márkáját észre sem veszem, mert nincs róla közeli fotó (így nagyon nehéz minősíteni...). Ez sajnos szarvas hiba – ugyanis F&S agyat 84 - ben biztos nem építettek be Csepelen – a Super Granat volt a sláger ezekhez a típusokhoz.. Az első lámpa túl fiatalsága is zavar kissé… A kedvét sem elvenni a nevezőnek, mert nem tehet róla, ha így vette...Amúgy minden a helyén és nagyon szép, gratulálok – kellemes tekerést kívánok!!

Szép eredeti állapotú géppel állunk szemben. Az első lámpa azonban feltehetőleg nem eredeti, erre utal a Bakony lámpatartó is. A FER világítás készlet és a fekete gumis blokktól eltérő pedál végett a normáltól eltérő kivitellel van dolgunk.
 
Nagyon szép eredeti állapot csak kár hogy a hátsó agy nem passzol korban.
 
Gyakori és fiatal...
 
Rendbe lett téve , de látszik a hátsó lámpánál az " EREDETI "  Magyar Bakony lámpa lenyomata ... Van rajta egy keveset finomítani - komplettírozni , erre a kerékpárra szintén csak az alábbiakat tudom mondani ! Most kéne rá vigyázni és odafigyelve használni - gondozni !

Szalay Hunor – Csepel Tacskó 1981

Nagyon aranyos a felvezetése a gépnek, valószínűleg a közönségszavazásra apellálódott:) A képeknél is a kis gazdi dominál – nem a kerékpár, így sajnos sok érdekes részlet szemléléséről maradtunk le.. így csak „valószínűsíteni” tudom, hogy mindene eredeti. Pár közeli kissé élesebb kép nem ártott volna... A kerékpár egyébként csodálatos állapotú és méltán tekerheti kellő büszkeséggel kis gazdája – csak gratulálni tudok hozzá – még pár évig biztos sok kellemes élményt lehet vele szerezni:)

Szép, eredeti állapotú példány, hibapontnak csupán a hiányzó szerszámtáska számít.

Gyönyörű eredeti állapot.

Bár egy kultikus gép, de még kell néhány év...

Szépen megmaradt darab ! Jó-jó használja a Kissrác , de csak ésszel  !!! Pótolhatatlan állapotú bringa ! Most kéne rá vigyázni és odafigyelve használni - gondozni !

Zsembery Barnabás – Csepel Mira-Mart 1965-71?

A gép leírása inkább regényes, mint a műszaki jellemzők megadása egy „eredetiségi” versenyre. Sajnos ezáltal szegényebbek lettünk - pedig teli van csemegével a gép: pl gyönyörű muffolások – amelyek a legszebb klasszikusokra emlékeztetnek. A beépített cső egyébként nem Renan – hanem Reynolds – a világhírű anyag. Természetesen a gép egy remekmű – a csepeli Vígh András keze munkája – és e miatt büszkeséggel nézhetjük a maga korában világszínvonalú gépet!! Összességében viszont nem tetszik – ha a gép mondjuk a leírás szerint talán 71-ben lett véglegesen összerakva, akkor annak a kornak kellene tükröződni róla... Még a szín sem zavarna, de a matricázás már inkább a 80-as évekre volt jellemző... A nyereg pedig kirívóan modern… Nos egy prototípus eredetiségének megállapítása sem könnyű feladat... Mindenesetre gratulálok a gazdájának!!

Nagyon mutatós, eredeti állapotú példány.
 
A verseny gépek nem állnak annyira közel hozzám de ez megfogott nagyon szép eredeti állapotban megmaradt.
 
Szép darab jó, hogy ismert az eredete -története. Legalább a fotó kedvéért egy korhű nyereg kerülhetett volna rá  (Ha jól látom ?) .

Székely Péter – Phanomen 1938

Ritka épségben egyben maradt kerékpár – gratulálok a szerencséhez:) Tetszik az írásos felvezetés – érthető és tárgyilagos! Apró észrevétel csak : nem hátsó tengelyt szoktunk írni, hanem hátsó agyat, (bár biztosan benne van a tengelyben is a F&S 09 38 beütés:) Tulajdonképpen csak az új matricák felrakásával nem értek egyet és talán még a markolatok sem repedtek szét a cserére – bár tökéletes lett a replika!! Kiállításokra, veterántekerésekre tessék vinni, mert ezt látni kell sok embernek! Legyen benne még öröm további 75 évig :)

Szép, eredeti állapotú példány, patináját csupán a kényszerből pótolt matricák és markolatok törik meg.
 
Szépen megmaradt gyári állapotban.
 
Szépen megmaradt darab . Gratulálok ! Csak a szerszámos táska rögzítőit kellett volna valami hozzáillőbb színű bőrből pótolni .

Simon Balázs – Spachta 1933-38?

Nehéz ilyet leírni, de ez nem egy pályázati anyag... A leírás nagyon szegényes. Sajnos ellentmondás van a gép kora és a beépített hátsó agy évbeütése között is. A fotók is inkább csak a gép hátsó felét mutatják jobban – pedig a többi része is érdekelne. Megnéztem volna a vázon a muffolásokat , a feliratot, a kormányt és annak steyerungját,vagy mondjuk az első féket.. A kormány műanyag markolata és a lánckerék sokkal fiatalabb mint kora indokolná. Sajnálom, de ez a véleményem! Ez a ritkaság jobb „tuningot” érdemelne!

Ritka, eredeti állapotú példány, hibapontnak csupán a típusidegen markolat és a hátsó agy eltérő évjárata számít. Elképzelhető, hogy a tulajdonos hibásan határozta meg a gép évjáratát és mégis ez az eredeti agya.
 
Erre mit is mondjak nem tudom.
 
Szegényes az információ a kerékpárról , gyártójáról . A kerékpár megjelenése szedett - vetettnek tűnik . Versenygép , fasárvédő , kontraagy , csomagtartó , műanyag fogantyú , .... 

Domokos Ferenc – Stricker 1945-47?

A gép kissé ellentmondásos. A hátsó agy még elméletileg elmegy egy 2 évvel későbbi vázzal – főleg a háború után közvetlen – de a festés nem eredeti, hanem felújított, méghozzá elég rafináltan, csak a kopott részek lettek „feljavítva” és kaptak csíkozást. Az újrafestés tisztán látható a homlokcső tábla feletti eredeti matrica körül... Ezt tulajdonképpen nem mostani tulajdonosának rovom fel, mert ő már így vette... A gépet e miatt inkább a „restaurált” kategóriában kellett volna indítani – ott sokkal több pontot kapott volna…. Talán még a fotózás idejére nem ártott volna leszerelni az NDK-s hátsó lámpát és elölről a modern fehér prizmát... Egyébként a gép szép és egyben van a későbbiekben fentiek figyelembe vételével több siker érhető el!! Sok sikert és kellemes tekerést vele:)

Nagyon szép, eredeti állapotú darab.
 
Szép állapot.
 
Szép.
 
Patinás darab , pár dolgot kéne még finomítani - retusálni rajta .

Terék József - Steyr-Puch-Waffenrad 1967

Kicsit hasonló helyzetet érzek az előző géphez... Ezt is piszkálta már valaki korábban a jobb eladás érdekében... Az nem lehet, hogy a láthatóan eredeti príma osztrák küllők rozsdapötty „erdeje”mellett a festés ilyen tökéletes állapotban maradjon meg majd’ 50 év után... ennek a gépnek is a másik kategóriában kellett volna indulnia :( A lánckerék krómozása is elég frissnek hat. Az osztrák női gépeknél a hátsó sárvédőn a szoknyavédő felszereléséhez a lyukakba un. „riglit” szereltek, ami előzőleg fehérre volt lakkozva, itt az egyébként nagyon szépen dolgozó „feljavító” már nem foglalkozott ezzel – egyszerűen feketére festette ezt is... A tulaj szintén nem tehet erről... A gép egyébként nagyon szép és egyben van (bár az a nyereg a rugók fekete festésével:( Kár ezekért a részletekért, de mindenképpen látványos, csak a német erre mondja: Falsch. Gondolom a könnyű tekerhetősége és szép látványa miatt „szerethető” a gép.

Szép eredeti darab, hibapont csupán a típusidegen markolat.
 
Gyönyörű eredeti állapot.
 
Fiatal tömegtermék.
 
Látszik rajta az értékmentő munka , pár dolgot kéne még finomítani rajta .

Vágó Csaba – Triumph Luxus Klasse 1983

Háááát ez a látvány azért meglepett (egy 30 éves öregúr szoknyavédővel???) Ez valahogy teljesen elrontja az összképét ennek az egyébként a nyergen kívül eredetinek tűnő gépnek... Bocs , de megmérettetésre jelentkeztél és sajnos az én véleményem ez.. Az írásos anyag egyébként teljesen korrekt, a fényképek is szépek a géppel együtt. A használat módjába nem szólhatok bele, ha neked így jó tekerj vele kellemest...

Hibapontnak számít az eredetitől eltérő nyereg.
 
Jó állapot.
 
Szép és biztosan komoly gép, de ha szembe jön velem, nem látom, hogy veterán.

Kiss Dávid – Csoda Ballon 1934

A „Csodá”- latos gépre ugyanazok a dicsérő szavak illenek, mint az „Achillesre”, kiegészítve azzal, hogy már volt mit figyelembe venni és abból következtetni – persze előkerülhetnek újabb információk amelyek megcáfolhatnak eddigi munkákat.. Szépek a hangulatos „zsáner” képek, de a részletek is nyomon követhetőek. A leírás meg akár egy veterán-kerékpáros tankönyv oldalaira is kerülhetnének. A 10 pontot azért nem adom egyik gépre sem – mert azt csak egy „eldugott” és most előkerült gyári csomagolású gép kaphatná... Talán csak egy apró megjegyzés: a hátsó sárvédőn lévő prizma sajnos nem látszik jól és az ilyen „fél csepp” formájú üvegprizmáknak volt fiatalabb megfelelője is... Gratulálok és kívánjunk magunknak sok hasonló eredeti formában „újjászülető” gépet a kiváló gyűjtő kezei közül!!

Szép patinás gép, melynek komplettírozásához hosszú évek gyűjtőmunkájára volt szükség. A magyar kerékpárgyártás egyik klasszikusát támasztotta fel a tulajdonos, elismerés illeti ezért.
 
Az én szememben ez a gép a favorit,ezt már az első perctől tudtam. Tökéletes a korának megfelelő állapot.
 
Kicsit ki kell javítanom a leírást, mert van bizonyítékom rá, hogy márkázott csengővel (is) szerelték ezeket a Ballon csodákat. Egyébként a Dávidra jellemző precíz munka. :-)
 
A leírást áttanulmányozva nagy teljesítmény így komplettírozni egy fellelt kerékpár maradványt , hogy ne legyen nagy kontraszt a 100 felől érkezett alkatrészekből összeépített végeredményen . Mesterien szép munka !

Móringer Lajos – Csoda női 1939

Kedves Lajos bácsi! A tavalyi verseny óta eltelt 1 év... a szövegben legalább annyit át kellett volna javítani, hogy a „73 éves” helyett a ”74 éves kerékpárhoz”... Valamint törölni a „ minden eredeti rajta” mondatot... Néhány újabb fotó sem ártott volna, ahol látni lehetne az eredeti kopott matricák mellé feltett „új” matricákat is... amikért nagy kár... A kerékpár egyébként valóban gyönyörű és tulajdonosával ritka „párost” alkotnak!! Kívánok még sok kellemes kerékpározást a gépnek és gazdájának jó egészséget is!!!

Szépen megmaradt eredeti állapotú példány, egy-két apróságtól eltekintve. Ezek a típusidegen, orosz eredetű nyereg, nem korhű dinamó, valamint hibának tartom a felsőcsőre, a megmaradt eredeti fölé ragasztott utángyártott matricát. A fényképezés erejéig érdemes lett volna megszabadítani küllőprizmáitól.
 
Minden eredeti Lajos bácsi.
 
Nyereg, dinamó, küllőprizma... 
 
A nem eredeti alkatrészek cseréje után egy alapos átnézést-zsírozást-beállítást ,állagmegóvás megérdemelne a gép . Dicséretes , hogy napi használatban van , de a rendszeres ápolás - odafigyelés - karbantartás értékesebbé tenné . A " Kivénhedt kerékpár " kategóriából a patinás " Ékszer " válhatna belőle !

Horváth Ádám – Csepel Tura

Sajnos ez nem illik a „restaurálás„ kategóriába, mert fogalomzavar lelhető fel. A restaurálás szó – visszaállítást, visszarendezést jelent – ebben az esetben egy korábbi állapotba... kellett volna. A szándék dicséretes és szép munkát takar, de a színváltás nem fér bele, (ill. beleférne, ha lett volna eredetiben ilyen szín…) valamint saját maga is bevallja, hogy a markolat, a nyereg és a dinamó a „napi használat oltára”miatt lett beépítve, de akkor meg nem kell nevezni egy „eredetiségi” versenyen…. Még a szakadt nyereg is jobb lett volna… a kéz viszont nagyon ügyes!! – tehát érdemes folytatni, mert biztos születni fog szép és „eredeti munka” egy kis odafigyeléssel!!!!! Szorítok a Csodáért – hajrá Ádám!!!

Dicséretes a gép poraiból való feltámasztása. Hibapontnak számít azonban a nem eredeti szín és alkatrészek felhasználása, a Csepel feliratos matrica fehér háttér nélküli felragasztása, valamint a felújításhoz használt anyagok leírásának hiánya. Úgy vélem, hogy egy veterán célra felújított gépnél a lehetőségek határán belül törekedni kell az eredetiségre, márpedig a Tura típushoz minden információ és alkatrész fellelhető napjainkban is.
 
Ha már a gyári állapot helyre állítására törekedett akkor nem tudom miért lett kék?
 
Látom rajta a befektetett munka mennyiségét , de ezzel a megjelenéssel nem tudom jobban díjazni. Ha előkerült "narancs színnel " és ráírjuk , hogy restaurált akkor ne legyen "babakék" , ne kerüljenek rá a mostani kerékpárok szerelvényei .... Remélem nem vettem el a kedvét a következő restaurálástól  , ami nem rendbetételnek sikerül .

Székely Péter – Csepel Tura

A munka a mai kor elvárásának maximálisan megfelel, azonban újból vissza kell térnem az előző érvelésemhez, miszerint „visszaállításról” kell beszélni… márpedig annó.. a kerékpár készültekor nem ilyen szépen „maszkolva” – sarkosra készültek a csíkok és feliratok…. A Csepel Művek esetében még napi gyakorlat volt a kézi csíkhúzás és ebbe belefértek a vastagságváltozások és egyéb esztétikai „elhajlások is” … a görbe egyenes vonalat is beleértve:)… nyereg alkatrészek feketék?? Figyelni kell a korabeli „eredeti” formájában előkerült ütött – kopott gépeket, mert ezek a legjobb kormeghatározók, mert magukon viselik a korabeli mesterek, munkások keze munkáját!! Nekünk pedig ezt kell (kellene) figyelembe venni…. ekkor lenne eredeti – ill. az eredetire hasonlító restaurálásról beszélni…. A munka az csodálatos precizitásra vall és ez garancia arra, hogy az itt elhangzott instrukciók megértésével „tökéletes” restaurálás szülessen – ezt kívánom tiszta szívből!! A kiírást néha nem árt elolvasni, mert a vázszámról és a festék fajtájáról sajnos nem esett szó...

Igényesen felújított példány. Hibapont csupán a nem eredeti technológiával végzett és a megszokottól jóval szélesebb csíkozás, valamint a felhasznált anyagok leírásának mellőzése.

Szépen sikerült  felújítás.

Szép korrekt, pontos munka.

Gratulálok a munkához .... A csíkozásánál és az arany díszítések egy kicsit túl precízre sikerültek a sablonok túlzott pontossága miatt . Még egy kis hiba , a túlzott krómozás , ha jól látom ... sárvédőpálcák , láncfeszítők . stb. .. gyárilag nem voltak így kezelve . A csíkozás utáni 2 rétegben történő lakkozás egy kicsit a túlrestaurált kategóriát erősíti . Dicséretre méltó , hogy a szerszámtáska eredeti szerszámokkal teli . 
Olvasmányos a leírás ! A Nagypapa biztos büszke az Unokájára !!!

Blázsovics Csaba – Gödöny Cycles

Szép igényes munka – a leírás is érdekes!! Néhány „apróság” azonban nem fér bele a „restaurálás” kategóriába. A verseny kormányon akkoriban biztos nem használtak szivacs fogantyút... gumi már volt, de többnyire a bőr bandázsolást alkalmazták. A fotóknál hiányolok pár a középrésszel foglalkozót is... (az 1 fotó túl távoli) Viszont nagyon dicséretes a színválasztás módja!!!! Az általam „igazság pillanatának” kissé hangzatosan nevezett esemény, amikor a gyártás után 50 – netán 80 évvel először levesszük a táblát – akkor tűnik elő az (addig védett helyről) eredeti szín!!!! A bowden védőhuzatának rekonstruálása zseniális ötlet (az osztrák gépeknél biztos) de a WM gépek esetében lehet, hogy nem alkalmaztak ilyet... (de ez nincs bizonyítva). Bár ez nem WM... A „fa” mintázat festése a korabeli sport gépeknél alkalmazottan – csodálatos szép lett!! További hasonló lelkes munkákat kívánok!!

Igazi hiánypótló példány. Hibapontnak a jelenkori markolatok és a bowdenhüvelyek kötegelővel való vázhoz rögzítése szolgál. Véleményem szerint ezen problémákra könnyedén kínálkozott volna korabeli megoldás is.
 
Szépen felújított gép csak az a kábel kötegelő ott a vázon?
 
Szép korrekt, pontos munka.
 
Szép munka , visszafogottan van rendbe téve - restaurálva , ami az akkori korhoz autentikus megjelenést ad . A műanyag bilincseket remélem felváltotta már korhű szerelvény ! A felnik festése sem okoznak különösebb kontrasztot ( Nem mernék fékezni ) . Tetszik , hogy nincs csíkozva , mert ez azt bizonyítja , hogy akkor is voltak visszafogott kivitelezésű fényezések .

Dobi István - Rambler Special

Gratulálok a sok befektetett munkához!! Azonban úgy érzem, hogy kissé túlzott a precizitás ( az előzőekben leírtakhoz hasonlóan)... Kicsit túl szélesek a csíkok… több eredeti Puch munkán finom 1mm –s, vagy a körüli csíkok látszanak… A krómozások sem indokoltak minden esetben – a 20-as években inkább még nikkeleztek Puchéknál is… A pedál valóban Puch, de későbbi koré... A fotók fantasztikusan szépek – abszolút profik – művésziek! Gratulálok – kívánom, hogy még sok- sok szép kerékpár szülessen újjá az adott kor jobb tanulmányozása után a kezeid között!!

Igényesen felújított, ritka gép.
 
Szép munka.
 
Csodaszép munka, finom elegancia. (jó fotós ) :-)
 
A Krómozással túl lett restaurálva , egy korhű nikkelezéssel autentikusabb lenne . Látszik a rengeteg és alapos munka .
 
Archívum: 

Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!

   
     

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland