Magyar Honvéd

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

Veterán tekerések
Veterán tekerésekKéptárak: Súgó
VASPARIPÁK BUDAPESTEN, Budapest 2013

Először is szeretném megköszönni - annak a huszonvalahány lelkes kétkerekesnek, hogy megtiszteltek a részvételükkel a pesti tekerésen!! Többen vonattal közelítettük meg a nagyfalut:) A gyülekező eredetileg a Milleneumi emlékmű tövéhez volt meghirdetve – azonban a Nemzeti Vágta ezt lehetetlenné tette.. így pár méterre odébb kellett találkoznunk az Andrássy út végén. Ez az út is le volt zárva a forgalom elől és hatalmas tömeg tolongott a vásári sátrak között.

Az Andrássy út végére egyesével – párosával szállingóztak a tekerés résztvevői és máris elindult a diskurzus egymás gépei vizslatása közben:) A körülbelül 25 fős társaság jót derült azon, hogy amikor feltettem a kezem, hogy akkor most indulás! – a lánc azonnal leugrott a gépemről…. persze azért sikerült elindulni:)

Megkerültük a Vágta helyszínét és betekertünk a Városliget csodaszép parkjába. A Vidámpark volt első megállónk, mert illendőnek éreztem elbúcsúzni gyermekkorunk eme felejthetetlen állomásától – szeptember végén örökre bezárják…. :(( A Gundel Vendéglőnél kihajtottunk a Dózsa György útra és a vasúti alagúton átbújva megcéloztuk nagy célunkat a Tatai úti Közlekedési Múzeum kerékpár raktárát.

Ez a raktár több mint 100 kerékpárt rejteget és még nem volt megnyitva a nagyközönség előtt. Kérvények írása után azonban - most a mi kedvünkért kinyitottak. Hídvégi János a múzeum munkatársa üdvözölt bennünket és kalauzolt végig. Elmondása szerint a múzeum lehetőségei szűkülnek, egyre kevesebb emberre – egyre több feladat jut… A kerékpárok a múzeum mostoha gyerekei, mert állandó kiállításon csak kevesen szerepelnek, talán hatan… a többi 100 pedig évek óta szomorúan lóg a raktár egy-egy kampóján - várva arra, hogy egyszer kíváncsi szemek elé kerülhessenek.

No most jött el ez a várva várt óra (csak egy) számunkra is…. A gépek sajnos nagyon kis helyre vannak bezsúfolva, de így is felejthetetlen élményt szereztek számunkra. Hídvégi Úr a gyűjtemény eredetét is elmesélte: A Közlekedési Múzeum alapvetően a vasúttörténetre alapult és fokozatosan bővült a közút, az aviatika, majd a hajóközlekedés irányába. Kerékpáros relikviát csak elvétve lehetett találni náluk, míg a Csepel Művek meg nem szűnt.

Hála a gyári kollektívának az üzemben felhalmozott kerékpárokat nem dobták ki vagy hagyták az utódnak – úgy döntöttek mind odaadják a K.M.-nak… A gyűjtemény mesél is Csepelről, hisz nem csak a Cs.M. gépeit őrizték meg , hanem a nagy alapító a Weis Mannfréd gyár egy-egy termékét is. Láthatóak külföldi kerékpárok is amelyek Angliából, Hollandiából, Dániából, Ausztriából – tehát a fejlett kerékpárgyártó országokból kerültek „tanulmányozás” céljából a gyárba… Ugyanilyen indokkal a későbbi korok külföldi gépei közül is láthattunk néhányat – némelyiket kissé szétdarabolva, mert a Csepel Művek mérnökei is kíváncsi természetűek voltak.. ők a belső részleteket is megnézték…

Sikerült eddig még nem látott WM gépet is megcsodálni, pl. egy 1936-os Pálmá-t, és eredeti árú kihordó gépet is…de a Csepel Művek termékei közül is megmaradt egy-egy gyönyörű Pajtás vagy Robusta.. A fiúk kúsztak – másztak (velem együtt:) a fürtökben lógó gépek közt egyre-másra felszisszenve az újabb részletek felfedezésekor…

Sajnos az egy óra lehetőség pillanatok alatt elszállt..:(

Meg is jegyeztem Hídvégi Úrnak, hogy ide még vissza kell jönni, mert annyi csoda van felhalmozva kis helyen, hogy ezt még alaposabban át kellene nézni… A válasz pozitív volt. Pár újabb kérvény és engedély után biztos lesz lehetőség!! Kis csaptunk a feltámadó erős széllel dacolva célba vette az Árpád hidat, hogy bejuthassunk a Margit szigetre. A szigeten tartottunk egy kis pihit - itt volt időnk jobban megvizslatni egymás gépcsodáit is:)) Persze a frissen szerzett múzeumi élmények is vissza-vissza tértek… Mielőtt elhagytuk volna a szépséges szigetet egy gyönyörűséges zenei aláfestésű szökőkút produkciót is megcsodálhattunk:))

Innen már csak egy kis távolság volt kerékpárúton a Bem rakpart, ahol megállt a már kicsit megfogyatkozott csapat egy kis fotózkodásra, jómagam el is felejtettem külön megörökíteni saját gépemet a régen látott fénykép alapján:(( Pedig az a régi fénykép adta az ötletet, hogy egyszer én is tekerjek egyet Pesten és a saját Papp gépemet is fotózzam le a Parlament adta háttér előtt – úgy ahogyan a fényképen láttam – no de majd legközelebb!!

Csodálatos a Duna part ! Akármerre néz az ember szebbnél szebbet lát!! Nem véletlen lett a Világörökség része:) Többen elköszöntek tőlünk, mert már kerülő lett volna velünk tartaniuk – mi azonban páran még visszatértünk kiindulási pontunkhoz és persze nem hagytuk ki a ritka autómentes Lánchidat sem:))

Gyönyörűséges élmény volt biciklizni a szép hídon és bámulni a páratlan panorámát… Többször meg is kellett állni újabb és újabb fotót készíteni…. Meg kellett állni a Szent István Bazilika tekintélyt parancsoló tömbje előtt és csodáltuk az őszi napsütésben aranyosan csillogó kupoláit meg az éppen arra jövő esküvői menetben az ifjú ara boldog mosolyát… Az Andrássy út közben teljesen megtelt emberrel, minden kereszteződésben más-más színházi produkció zárta el utunkat alig bírtunk eljutni utunk kezdési pontjához.

Pár apróbb műszaki problémától eltekintve simán végigtekertünk a kilométer számlálóm szerinti 27km-es túrán... A kihirdetett programból csak a sötétben tekerés nem jött össze, mert bármennyire lassan haladtunk – mégis világossal értünk vissza, de ez legyen a legnagyobb gond:)

Egy igazán jó kedélyű - barátságos kis csapat jött össze - akikkel öröm volt eltölteni ezt a pár órát:))

Még egyszer köszönöm Nektek!

I. DUNAKANYAR SZÍVE TT, Dunakanyar 2013

16 kerékpáros, 100 kilométeres útvonal, 1560 km összteljesítmény, jó hangulat, kitartó kerékpárosok és finom ebéd. Így foglalhatnám össze röviden az I. DunakanyarSzíve TT veteránkerékpáros teljesítmény túrát.

Na de azért ennél sokkal több minden történt!

A reggeli indulásra 16 kerékpáros érkezett, túlnyomó többségben országúti kerékpárral, de a csapatot egy velocipéd és két hagyományos kerékpár is erősítette. Nekik külön szeretnék gratulálni a teljesítményhez, hiszen az 1x1-es áttétellel nem volt könnyű megmászni az emelkedőket. Nem beszélve a velocipédről, ahol a hajtást egy 120 mm-es hajtókarral kellett forgatni, ráadásul „fixi” üzemmódban. Ez azt jelentette, nem volt üres járat.

Reggel 9 órakor vágtunk neki a távnak, a Budakalászi Omszki tó partjáról indulva. Utunkat Szentendrén keresztül Leányfalu felé vettük, itt volt az első pihenőpont.  Egy kis frissítés, majd irány tovább. Pár kilométer után ismét megálltunk, megérkeztünk az első ellenőrzőponthoz, a Balázs kerékpárbolt Tahitótfalusi üzletében kaptuk az első pecsétet.

Majd újra nyeregbe szálltunk és meg sem álltunk Visegrádig. Ott a hajóállomáson, a Duna partján időztünk egy kicsit, az volt a második pihenőpont. A kanyargó folyó, a hegyek és a csodálatos napsütéses idő harmóniája felejthetetlen élményt nyújtott.

Fél órával később ismét kerékpárra ültünk, és túránk következő ellenőrzőpontja felé vettük az irányt. Mielőtt az Esztergom kertvárosi Féja Géza közösségi házhoz értünk volna, kis kitérőt tettünk. Móringer Lajos vezetésével átkerekeztünk Párkányba, így túránk „határon túra” lett.

A nemzetközi kiruccanás után – itt már az ebédért hajtottunk – begurultunk a már említett közösségi ház udvarára. Csapatunkat Tóth Tamás igazgató fogadta, és természetesen a szíves vendéglátás sem maradt el. Ebéddel, hideg frissítővel és kávéval vártak minket, a milánói makaróniért köszönet Lajos bácsinak! Jól jött a letekert 60 km utánJ

Délután háromkor indultunk tovább rajtszámunkon az újabb pecséttel, és útravalóul egy kis folyadék utánpótlással. A közösségi ház gondolt ránk és mindenki kapott egy kisüveges ásványvizet.

Már „csak” 40 kilométer volt hátra, de tudtuk, hogy az emelkedőkkel tarkított szakasz nehezebb lesz, mint a mögöttünk álló 60 km. Az emelkedők kellő képen szétrántották a csapatot, de az élboly mindig bevárta a leszakadt kerékpárosokatJ

Végül is bevettük az utolsó 40 kilométert és fél hét magasságában begördültünk utunk kiindulópontjára a Budakalászi Omszki tóhoz.

A 16 indulóból 15-en végig tekertük a teljes távot és született egy részteljesítés is. Sajnos technikai okok miatt, az egyik veteránkerékpáros társunk Esztergom Kertvárostól nem tudta folytatni a túrát. Ő így is 60 km-t teljesített!

A célba beérkezők megkapták a harmadik pecsétet, igazolva a 100 km teljesítését…

Így telt el a nap. Ezzel a kis túrával elbúcsúztattuk a nyara, tekertünk egy nagyot és újabb személyes ismeretségek születtek. Bízom benne, hogy jövőre is találkozunk, és még többen csatlakoznak majd hozzánk.

Szeretnék köszönetet mondani:

A Balázs kerékpár boltnak, hogy lehetőséget biztosított a bélyegzésre. A Féja Géza közösségi háznak, Tóth Tamásnak, hogy vendégül látták csapatunkat. Móringer Lajosnak a Párkányi idegenvezetésért és a finom ebédért. Nem utolsó sorban pedig a RevoMag valamint a holkerékpározzak.hu online kerékpáros magazinoknak, hogy támogatták a média megjelenésünket.

Találkozzunk 2014-ben is!

Videó összefoglaló

5. VETERÁNKERÉKPÁROS TALÁLKOZÓ, Kecskemét 2013

Kecskemét egy napra megint az öreg kerékpároké lehetett. Az idén  5. alkalommal találkoztak itt a régi kerékpárokat gyűjtők és kedvelők. Sajnos a tavalyi évhez képest kevesebben voltunk, de ez a tény a hangulaton mit sem változtatott. A jó társaság mellett a szép napsütéses időben, kedvenc kerékpárjainkkal róhattuk a kilométereket.

A már megszokott útvonalon indultunk el, elgurultunk a vasútállomás mellett, láthattuk Kecskemét egyik jellegzetességét a magányosan álló víztornyot, majd tovább kerekezve meglátogattuk a helyi börzére. A kis kitérő után - mondhatom nyugodtan, hogy ez már hagyomány -, eltekertünk a város főterére. Szokásos fotózás, kerékpár mustra, sok nézelődő és megannyi látnivaló.

Az idő gyorsan telt és már túl voltunk az ebédidőn, így hát újra nyeregbe szálltunk. Még néhány kilométer és megérkezünk utunk végéhez, ami nem volt más, mint Papp Zoli vendéglátónk családi háza. A kertben egy mini kerékpár kiállítás és terített asztalok vártak. Mondanom sem kell, hogy mindenki gyorsan elfoglalta helyét, jöhet az ebéd!

Ha jó a társaság az idő is gyorsan elrepül!

Örülök, hogy idén is részese lehettem a kecskeméti találkozónak, és ezúton szeretném megköszönni Papp Zoltánnak és kedves családjának, ezt a kellemes napot.

Videó összefoglaló 1.
Videó összefoglaló 2.

5. DUNAKANYAR TÚRA, Vác 2013

Túl vagyunk a ötödik, jubileumi Dunakanyar Túrán! Az idei évben, szakítva a hagyományokkal a folyó túlpartján tettük meg a már szokásos 50 km-es veteránkerékpáros kirándulásunkat. Vácról indulva Zebegény volt a célállomás. A gyülekező helyszíne a Váci Ligeti Stadion előtti parkoló volt, ide kellett megérkezni a részvevőknek.

Sajnos a tavalyi évhez képest kevesebben vettek részt a túrán. Volt akit a munkája szólított el, és olyanok akiket a technika ördöge tréfált meg és vissza kellett fordulniuk.

Kisebb késéssel de annál nagyobb lendülettel a gyönyörű napsütésben neki vágtunk túránknak! Először elkerekeztünk a Március 15.-e térre, Vác főterére ahol elkészültek a csoportképek, utána körbetekerve a tér egy részét lecsorogtunk a Duna partján húzódó kerékpáros útra. A két héttel korábbi, előzetes útvonal bejárás alkalmával még víz alatt lévő szakaszt most már könnyedén lehetett teljesíteni, hiszen a folyó vissza húzódott medrébe.

A belvárosi részt elhagyva a Vácról kifelé vezető kerékpár út első néhány kilométere szépen lassan emelkedett, volt ahol jobban és volt ahol kevésbé. Az egyik húzósabb kaptatón felfelé megtörtént az első technikai probléma. Az egyik öreg kerékpárnak letört a jobb oldali pedálja. A kezdeti tanácstalanság után rögtön jött a megoldás! Volt aki több kerékpárt is hozott magával, így volt "ideiglenes" cserealkatrész. A hibát orvosolva máris folytatódhatott a túra.

Az első pihenőpontunk a Váctól nem messze fekvő Verőce volt. Itt parkoltuk le kerékpárjainkat, és mindenki tetszésének megfelelően kávéval, fagyival, étkezéssel pótolta az elvesztett energiát:). A helyi étterem teraszáról egy csodálatos kép tárult elénk. A szemközti hegyvonulat és a Duna látványának összhangja magával ragadta az ember képzeletét. Itt vártuk be a korábban, pedáltörés miatt leszakadt néhány fős csapatot is.

A pihenő után, Kismaros érintésével Nagymaros felé folytattuk utunkat, a csapat olyan fitt volt, hogy itt már nem álltunk meg pihenni. Bár ez a település a korábbi tervek alapján ugyancsak pihenő pont lett volna. Kényelmes tempóban tapostuk a pedált Zebegény felé.

Zebegénybe érve a Főtéren található templom előtt álltunk meg először, és mivel már jócskán el múlt dél étkezési lehetőség után néztünk. Az elfogyasztott falatok után egy kis sétára indult a csapat egy része, felmásztunk az "Ereklyés Országzászló és kilátó" tetejére. A kilátó tetejéről csodás látvány tárult elénk. A Trianoni emlékműegyüttest eredetileg hivatalosan nem avatták fel, mert a II. világháború közbeszólt. A háborút követő néhány évtizedben, hogy az emlékművet megmentsék az utókor számára átminősítették kilátóvá.

A Kálváriadomb oldalán lesétálva meglátogattuk a helyi temetőt, majd egy meredek ösvényen keresztül leereszkedtünk vissza a település egyik kis utcájába.

Gyorsan eltelt a nap, mire észrevettük az idő múlását már délután öt óra volt, ideje elindulni visszafelé. A haza vezető úton már csak egyszer álltunk meg egy kerékpáros pihenőben, itt újra magunkhoz vettünk egy kis frissítőt és irány Vác...

Szeretném megköszönni mindenkinek aki részt tudott venni a túrán, hogy megtisztelt jelenlétével, remélem jól éreztétek magatokat?! Akik pedig nem tudtak eljönni, azokkal remélem 2014-ben találkozunk:)))

Videó a túráról
További képek videón
Tivadar fotóalbuma

BUDAPESTI VÁROSNÉZŐ VETERÁNKERÉKPÁROS TÚRA

2013. június 15.-én reggel 9 órától gyülekeztünk a „KEFÉNÉL”, az időjárás tökéletes volt. Összesen 24- en indultunk a kis városnéző túrának. Első tervezett megálló a Bazilikánál volt, innen egy kis kitérővel következett a Lánchíd és a Clark Ádám tér, ahonnan a Hunyadi János úton feltekertünk a Dísz térre. Megnéztük a Tóth Árpád sétányt, Szentháromság utcát, Szentháromság téren a Mátyás templomot illetve Halász bástyát. Egy kis pihenő volt beiktatva a Bécsi kapu téren, ahonnan újult erővel pattantunk a kerékpárokra. A Batthyány téren még megnéztük a Dunát és a Parlamentet, majd visszatekertünk a kiindulási pontra.

Az öreg gépek jól bírták, egy defekt és egy első fék beszorulását leszámítva.

PÜNKÖSDI OLD MOTORS FESZTIVÁL, Agárd 2013

Ha Pünkösd, akkor Agárd, ha Agárd, akkor pedig Pünkösdi Old Motor's Fesztivál. Mint eddig minden évben, az idén is kitettek magukért az OldMotors SC tagjai! Köszönjük!

Péntek este kicsit kétkedve fogadtam a hirtelen jött vihart, a lakásunk előtti legalább 10 méteres fából egy darabot leszakított a szél. Ekkor tettem fel magamban a kérdést, hogy vajon lesz-e másnap egyáltalán rendezvény? Érdemes-e készülni? Aztán egyszercsak elült a szél és az ablakokat sem verte tovább az eső, csend lett.

Bízva az időjósok előrejelzésében reméltem, hogy másnap reggel hétágra fog sütni a nap, így is lett... irány Agárd!

Tíz, fél tizenegy körül érkeztem, ekkor már javában zajlott a nevezés. A motorosok most is sokan voltak, de veterán kerékpáros szerintem kevesebb, mint 2012-ben. Irány a nevezés! A kilátogató kerékpárosoknak három különboző programot kínáltak a Szervezők:

4. Old Bicycle Tourist Trophy - 1 kör a Velencei-tó körül, 27 km
2. Velence-tavi Veterán Kerékpáros Túra - kerekezés a tó körül
Old Scool Run - plusz egy kör a tó körül, extra futam

A hangulat és az ebéd is jó volt, csak a széllel kellett dacolni a kerékpárosoknak, nem mindig volt egyszerű. Az öreg vasak látványa és a jó társaság feledtette a kilómétereken át tartó "szenvedést":))

További tartalom

CSALÁNOS TÚRA, Kecskemét 2012

A tegnapi napon kellemes élményben lehetett része azoknak a veteránkerékpárosoknak akik ellátogattak Kecskemétre. Ugyanis immáron negyedik alkalommal került megrendezésre a kecskeméti veterán kerékpár túra és találkozó. A rendezvény Papp Zoltán és kedves családja jóvoltából jött létre. Minden éven más-más helyszínt látogatunk meg Kecskemét környékén, ezúttal a 9 km-re lévő Csalánosi Parkerdő felé vettük az irányt. Utunk első állomása a Cifra palota és környéke volt, ahol Zoli egy rögtönzött ismertetőt tartott a környék épületeiről és történeteikről. Majd haladtunk tovább a már szokásos másik helyszínre, a főtérre. Itt, mint már oly sokszok követtkezett a  pihenés és a fotózkodás. A kb 35-40 veteránkerékpáros és gazdája nem kis látványosság nyújtott a főtéren szemlélődők számára. A pihenő után indultunk tovább és a parkerdőig már meg sem álltunk. Az öreg gépek kiválóan bírták a terepet és rótták a kilómétereket, az időjárás is kegyes volt hozzánk, talán túlságosan is. Viszont a parkerdőbe érve már a fák alatti árnyékban hűsölhettünk. Hamarosan megérkezett az ebédünk is, egy kis kakas pörkölt és túrós csusza formájába, mindezekett pedig ki-ki sörrel, borral vagy üditővel önthette nyakon. És hát nem szabad megfeletkezni Móringer Lajos bácsiról aki Mandolinján játszva teremtett az ebédhez kellemes hangulatot. Összességében egy nagyon kellemes hangulató nap volt, én azt gondolom Mindenki jól érezte magát. Mégegyszer köszönet a Szervezőknek és a lebonyolítóknak, ismét jó volt Kecskeméten lenni.

További tartalom: Levi fotóalbuma

DEBRECENI VIRÁGKARNEVÁL

Reggel a szokásos módon gyülekezett a csapat az indulás helyszínén. 14 perkátai, 8 derecskei és 8 debreceni veterán kerékpáros csatlakozott a 6 velocipéddel érkezőhöz. A menetünk a virágkocsik előtt vonult, mögöttünk több céges kerékpárossal és sok száz debreceni "civil" kerékpárossal. Az útvonal végén, a békás tavi biciklikorzón pihentünk meg, ahol a derecskei csapat elbúcsúzott, a Perkátáról érkezők pedig a nagyerdei stadionba mentek végignézni a Virágkarnevált. Ezek után a kempingben visszakísértük messziről jött vendégeinket akik összepakoltak és elindultak haza.

IV. VETERÁN KERÉKPÁR TÚRA ÉS TALÁLKOZÓ, Szentendre 2012

Az idei, immáron negyedik szentendrei túránk a hétvégén sikeresen lezajlott. Az időjárás kegyes volt hozzánk, talán túlságosan is. No de miért is panaszkodnék, hiszen nyár van! A rekkenő hőség ellenére szép számmal képviseltették magukat a résztvevők. Az ország több pontjáról érkeztek, sőt az idén még Szlovákiából is. Így a mostani veterán kerékpár túra és találkozó nemzetközivé nőtte ki magát. A felvidéket Hornák Robert és Horváth Tivadar képviselte, Ők Levicéből (Léva) érkeztek saját maguk által épített tandem kerékpárral.

A túra az idén is a Pap-szigetről indult, rövid kerekezés után, megérkeztünk a Leányfalú határában lévő komphoz, itt keltünk át a Dunán, majd Szigetmonostor érintésével a 6 km-re lévő Tahitótfalu felé vettük az irányt. A szigetet keresztül szelő útszakasz kis forgalmú és jó kerékpározható volt. Egy defektet leszámítva zökkenőmentes is.

Tahitótfaluban tartottunk egy kis pihenőt, majd innen következett egy újabb 9 km-es szakasz. Egy jó félórás tekerés után érkeztünk meg utunk feléhez, a Sziget-spiccben található Kisorosziba. A település egy nagyon kellemes, hangulatos kis falú. Mivel már jócskán elmúlt dél, és kellőképpen megéhezett a csapat, a helyi fogadóban pótoltuk az elveszett energiát.

Ezután következett, szerintem a nap legjobb része a szigeten lévő kempingben töltött másfél óra. Vagyis fürdőzés a Dunában. Mivel alacsony volt a vízszint, több 10 métert is belehetett sétálni. Körülbelül fél öt lehetett amikor elindultunk vissza Szentendrére.

A visszavezető út Tahitótfalutól már a 11-es úton haladt, a szokásos útszakaszon Leányfalú érintésével. A szentendrei befutóra pedig fél hat körül került sor. Összességében egy kellemes és hangulatos túrát tudhatunk magunk mögött.

Személy szerint köszönöm minden résztvevőnek, hogy megtiszteltek azzal, hogy együtt tekerhettünk. Papp Zoltánnak és Móringer Lajosnak - bár Ők sajnos nem tudtak eljönni - pedig, hogy telefonon kívántak nekünk minden jót.

Bízom abban, hogy Mindenki jól érezte magát, és sikerült néhány kellemes emléket szereznie a túrán.

Találkozzunk jövőre is!

További tartalom:  Videók a túráról

VETERÁNKERÉKPÁROS PIKNIK, Bodrogkeresztúr 2012

Június 2.-án egy kellemes esőmentes reggelre ébredtünk, amiből az elmúlt napokban elég kevés adatott meg. Nem is volt baj, hiszen ezen a napon került megrendezésre a "Veteránkerékpáros Piknik" elnevezésű túra és találkozó.

A rendezvénynek idén is a Tokaji-hegy lábánál elterülő kis falu, Bodrogkeresztúr adott otthont, azon belül is településen működő Magyar Motorok Múzeuma. Itt szeretném megragadni a lehetőséget, hogy köszönetet mondjak Zahuczky Lászlónak, a múzeum megalapítójának, aki biztosította részünkre a rendezvény helyszínét.

Az idén sajnos kevesebb résztvevővel de nagyon kellemes hangulatban telt a találkozó. Reggel 9-óra után érkeztek a résztvevők. A túra útvonala 16 km hosszú volt. Először a település legmagasabb pontjára tekertünk fel a Bodrogkeresztúri kilátóig, ahonnan tiszta időben akár 40 km-re is ellátni, egészen a Magyar-Szlovák határig.

Utunk második állomása a néhány kilométerrel arrébb fekvő Lebúj-kanyar volt. A kedvelt pihenőhely sok látogatót vonz. A Tokaji hegy és a közvetlen alatta kanyargó Bodrog kellemes környezetet biztosít a látogatóknak. Itt álltunk meg mi is egy kis frissítőre, amit a Gönczy pincészetnél fogyasztottunk el. Majd a pihenő után, újult erővel vágtunk neki a következő néhány kilométernek, és célba vettük utunk következő állomását, Tokajt. Ezen a hétvégén rendezték meg a Tokaji Borfesztivált is, volt látnivaló, innivaló bőven.

A főtéren megpihenve, közvetlenül a fesztivál közepén ki-ki a kedvére való étellel, vagy egyéb más nyalánksággal csillapította éhségét. Egy kis kitérő után elindultunk vissza a rendezvény helyszínre. Mire a társaság visszaért már elkészült a meglepetés:) egy technikás szlalom pálya, ahol a kerékpáros résztvevők az idővel versenyt tekerve mérhették össze tudásukat. Az első három helyezett a Magyar Motorok Múzeuma által felajánlott ajándéktárgyakat kapta. A nap utolsó eseménye az eredmény hirdetés és a díjak átadása volt. :)

• a legöregebb kerékpárnak járó díjat Fehér László nyerte, aki a 312-es rajtszámú, 1937-es Wanderer kerékpárral érkezett
  • a legszebb kerékpárnak járó díjat a 307-es rajtszámú Csepel versenykerékpár kapta, amit a többi kerékpáros résztvevő szavazata alapján nyerte el
  • a legfiatalabb kerékpáros résztvevő Béres Benedek volt, aki egy oklevéllel lett gazdagabb
  • a legöregebb kerékpárosnak járó oklevelet pedig Török (Jacky) József vihette haza

A 11 kapuból álló technikás pályát a következő versenyzők teljesítették a leggyorsabban:

1. helyezett: 308 Zsellér András (Csepel) 29:25-ös idővel
  2. helyezett: 323 Nagy Levente (Gazelle) 30:54-es idővel
  3. helyezett: 322 Gönczi Ákos (Férfi kerékpár) 33:59-es idővel

Ezen kívül Zahuczki László felajánlásában egy üveg borral lett gazdagabb a legmesszebbről kerékpárral érkező résztvevő, ami egyből három lett, hiszen Arnóth Róbert, Nagy Levente és Béres Benedek a 40-kmre lévő Nyíregyházáról tekert el a rendezvényre.

Ezúton szeretném megköszönni Minden kedves veterán kerékpáros társamnak, hogy megtisztelt jelenlétével. Valamint minden támogatónknak, akik hozzájárultak, hogy a rendezvény ilyen formában létre jöhessen.

Külön köszönet Zahuczky Lászlónak (Magyar Motorok Múzeuma Alapítvány) a felajánlott tárgynyereményekért  és Király Mihálynénak (Ádám vendégház) az egyedileg, kézzel festett kerámia amforákért amit a "leg"-ek kaptak.

További tartalom: LEVI képei

PÜNKÖSDI OLD MOTORS FESZTIVÁL, Agárd 2012

A hétvége nem múlt el veterán kerékpár találkozó nélkül. Ugyanis Szombaton került megrendezésre Agárdon a Pünkösdi Old Motors Fesztivál. A veterán motorcsodák mellett szép számmal jelentek meg kerékpárosok is. A szervező Old Motors SC gondoskodott a jó hangulatról és a remek szórakozásról.

A kerékpáros szekció résztvevői három különböző számban mérhették össze teljesítményüket, az alábbiak szerint:

3. Old Bicycles Tourist Trophy - a veterán kerékpárral versenyzőknek 50 év alatt és felett
Old’s Cool Run - a fáradhatatlan veterán kerékpárosok 2. futama
1. Velencei-tavi Kerékpáros Teljesítmény Túra - minden kerékpárosnak a Tó megkerülésével

Az idén jóval több sporttárs gondolta úgy, hogy egy illetve két kört kerekezik a Velencei tó körül. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, bár a szél néhol feladta a leckét.

Szinte minden túrán vagy találkozón lát az ember valami érdekességet. Így volt ez most is, a résztvevő gépek között volt két igazán öreg kerékpár. Az egyik egy 102 éves 1906-ban készült Rudge-Whitworth pályagép, a másik pedig egy 116 éves 1896-ban készített Columbia kardántengely-meghajtású kerékpár. Mindkettő simán teljesítette a 27 km-es tó körüli távot.

XII. DONI HŐSÖK EMLÉKTÚRA, 2012

"2012.01.26-28 között endezték meg a XII. Doni hősök emléktúrát, mely ebben az évben Hajdúböszörmény-Hajdúhadház-Debrecen településeken zajlott le. Az emléktúrát minden évben más helyszínen rendezik meg, hogy a Doni katasztrófa áldozataira és katonahőseire való méltó megelékezésre buzdítsanak. A túrán kb 130-an vettek részt, külföldi hagyományőrző csapatok is érkeztek. A túrán első alkalommal vettünk részt mint kerékpáros hagyományőrzők, korhűre épített kerékpárokkal. Ehhez egy WM "B 60399", egy "matricás" Csepel Túra: "PN 007189" és egy Styer "Waffenrad" kerékpárt használtunk alapnak, ezekből építettünk "32M" jellegű kerékpárokat. Az egyik legnagyobb kihívás a nyaktáblák leképezése és elkészítése volt, amellett, hogy számos korabeli felszerelési tárgyat kellett elkészíteni (szerszámtáska, gyalogsági ásó tartó, kerékpáros málhatáska, puska-bilincs és tartalék villa tartó). Természetesen rengeteg kompromisszumot kellett kötni, és még van hova fejlődnünk. Külön érdekesség, hogy mind a felső, mind az alsó puskatartó fénykép alapján készült." "M. Kir. 5/1 hagyományőrző kerékpáros század" Forrás: Vidovich Kálmán

II. VETERÁN KERÉKPÁR TALÁLKOZÓ, Dévaványa 2011

Veterán kerékpáros közösségünk az idén is meghívást kapott a Dévaványa Felemelkedéséért Közalapítvány jóvoltából. A településen is megrendezésre került az  "Európai Autómentes Nap". Sajnos a tavalyihoz képest sokkal kisebb létszámban gyűltek össze a régi kerékpárokat kedvelő. Az MGYVK-t Papp Zolán képviselte, a Velocipédes szekciót pedig Pap Zsolt, a nagykerekűnek sok érdeklődője akadt:). Aki elment, eltekerhetett Réhelybe és a gabonáspusztai kopjafához. Belekóstolhatott a „Saláta Vár” a Békés-megyei nők szövetségének közreműködésével sok finomságba. Volt még szekér túra, tombolahúzás és egy óriási tekerés a településen élőkkel, "Gurul ványa". A közösségünk tagjainak szállását és étkezését az Alapítvány biztosított. Amiért külön köszönet!

2. OLD BICYCLES TOURIST TROPHY, Szigetmonostor 2011

Szeptember második szombatján rendezték meg Szigetmonostoron a 2. Old Bicycles Tourist Trophy veterán kerékpáros és 5. Szentenrei-sziget veterán motoros átlagsebesség tartó versenyt. A rendezvényen a több tucat régi motor mellett jó néhány régi kerékpár is látható volt. A kerékpárosoknál három kategóriát állítottak fel a szervezők: 1950 előtti verseny, 1980 előtti verseny és nem versenykerékpár. A verseny során egy 23 km-es kört kellett teljesíteni térkép segítségével és három ellenőrzőponton csekkolva áthaladni. Előzetesen a nevezésnél minden résztvevő bediktálta az általa meghatározott sebességet és ezt kellett tartania végig. Természetesen sebességmérőt nem lehetett használni, és az nyert aki a sebesség valamint a távolság függvényében legközelebb járt a bázis idejéhez. Veterán közösségünk néhány tagja szépen teljesített. Az 1950 előtti versenykerékpár kategóriában Siklósi János első, Blázsovics Csaba második helyezést ért el. A nem verseny kerékpárok kategóriában Rozgonyi Roland második helyezést ért el, valamint a Veterán Autó és Motor különdíját is átvehette.

ARANYOS TÚRA, Kecskemét 2011

Harmadik alkalommal gyűltek össze Kecskeméten a veterán kerékpárokat gyűjtők és kedvelők. Az idei Aranyos Túra elnevezésű találkozón valamivel több mint 30 résztvevő volt jelen. A népes létszám ékes bizonyítéka annak, hogy egyre többen hódolnak ennek az életérzésnek. Előkerülnek a már feledésbe merült jó öreg kerékpárok, kis karbantartás, tisztogatás és már gurulhat is újból gépezet. A túrát az előző évekhez hasonlóan egy Kecskeméti városnézéssel kezdtük, majd Hetényegyháza felé vettük az irányt. Úti célunk a Nyíri-erdő volt, ahol a csendes, nyugodt erdei környezetben már készült az ebéd. Itt található az országos hírű 1848-as Múzeum. A gyűjteményt a parkerdő egykori alapítója Szulyovszky László erdész hozta létre. Az ebéd után mi is megnézhettük.

KERÉKPÁROS KORZÓ, Debrecen 2011

Ha augusztus 20.-a és Debrecen, akkor Virágkarnevál. A tavalyihoz hasonlóan, most is volt kerékpáros felvonulás. A rengeteg modern kerékpár között több régi gépcsoda is látható volt. Régi velocipédek és a múltszázad első feléből származó kerékpárok.

VETERÁN KERÉKPÁR TALÁLKOZÓ, Szeged 2011

Augusztus 11-14.-e között rendezték meg Szegeden a Hungarikum Fesztivált. A rendezvényen belül egy veterán autókból és motorokból álló nagyszabású kiállítás is helyet kapott. Veterán kerékpárjaink nyergében , mi is ellátogattunk a rendezvényre.

II. VETERÁN KERÉKPÁR TALÁLKOZÓ, Békés 2011

Veterán kerékpár túráink és találkozóink soron következő állomása Békés városa volt. A hétvégén második alkalommal megrendezett éves találkozóra, közel két tucat öreg kerékpárral érkeztek a résztvevők. A reggeli gyülekező vendéglátónk házánál volt, a tavalyihoz hasonlóan kellemes hangulatban készülődtünk az indulásra várva. Először a helyi Piacra kerekeztünk el, szombat lévén rengeteg emberrel és sok látnivalóval találkoztunk. Itt megálltunk egy kicsit, és gépeinket letámasztva rögtön helyi látványossággá lettünk mi is. Sok helyi mustrálta az öreg vasakat. Kis nézelődés után folytattuk utunk a Dánfoki Üdülőközpontba, itt töltöttük napunk további részét. Csatlakozott hozzánk Papp Zsolt is, aki velocipéddel érkezett. Egy két vállalkozó szellemű veterános szaktárs ki is próbálta a nagykerekűt. Majd elérkezett az ebéd ideje, a kiadós étkezés után, némi kalóriaégetés gyanánt elindult a csapat egy kis Kőrös menti tekerésre. A gáton tekerve csodálatos táj tárult elénk, nem beszélve a Duzzasztó gát látványáról. Összességében egy nagyon kellemes és tartalmas napot tudhatunk magunk mögött!

III. VETERÁN KERÉKPÁR TÚRA, Szentendre 2011

A III. Szentendre-Visegrád-Szentendre 50 km-es veterán kerékpár túra új helyszínről startolt. Az idén Pap-szigetről indulva vágtunk neki a távnak. A kanyargó Duna mellett haladó, és hűs árnyékot adó fáival tűzdelt kerékpár úton tekertünk el Leányfaluig. Jól is esett, hiszen a hőmérő higanyszála rendíthetetlenül kúszott felfelé. Itt álltunk meg először egy kicsit pihenni és frissíteni. Majd tovább haladva, immáron a 11-es főúton Tahitótfalu felé vettük az irányt. Egész hamar odaértünk, bár a nagy forgalomban nem volt könnyű az út szélén lavírozni :). Második pihenő pontunk az említett település, Tildy Zoltán hídjának lábánál elterülő parkoló volt. Újbóli frissítés, kis energia pótlás és indulás tovább. A túra következő állomása Dunabogdány, itt egy hosszabb pihenőt tartottunk és egyúttal meg is ebédelt a Csapat. Megint egy kis tekerés a Duna parton majd újból ki a főútra. Nagyjából fél órás tekerés után megérkeztünk utunk feléhez, Visegrádra. Hatalmas forgalom és sok látni való fogadott minket. Ugyanis ezen a hétvégén rendezték meg a Visegrádi Nemzetközi Palotajátékokat. Mi a hőségben inkább a vizet választottuk, és kerestünk egy megfelelő helyet, ahol megpihenhettünk, sikerült is ráakadni egy kellemes kis szakaszra. Volt aki megmártózott a Dunába, volt aki csak élvezte az árnyékot adó fák hűsítő hatását. A hangulatot pedig Móringer Lajos bácsi fokozta, aki elhozta magával Mandolinját és játszott nekünk, na és persze énekelt...sajnos hamar elérkezett a délután és indulnunk kellett vissza. Ezúton szeretném megköszönni Nektek, hogy eljöttetek, remélem sok emlékkel lettetek gazdagabbak! Külön köszönet a három legidősebb résztvevőnek, Kócsó Mihálynak aki 80 évesen, Török Józsefnek "Jacky bá" aki 77 évesen és nem utolsó sorban Móringer Lajosnak aki 71 évesen tekerte végig velünk az 50 km-es távot!!

További tartalom: endre.info

II. PÜNKÖSDI BOR-TÚRA, Bordogkeresztúr 2011

Június 12.-én egy kellemes esőmentes napra ébredtünk, amiből az elmúlt napokban elé kevés adatott meg. Nem is volt baj, hiszen ezen a napon került megrendezésre a II. Pünkösdi Bor-túra és veteránkerékpár találkozó. A helyszín a Tokaji-hegy lábánál elterülő kis falu, Bodrogkeresztúr. A rendezvénynek a településen működő Magyar Motorok Múzeuma adott otthont,  Zahuczky László tulajdonos jóvoltából. Reggel 9-óra után érkeztek a résztvevők, összesen 21 darab veterán kerékpárral. A túra útvonala 16 km hosszú volt. Először a település legmagasabb pontjára tekertünk fel a Bodrogkeresztúri kilátóig, ahonnan tiszta időben 40 km-re is ellátni, egészen a Magyar-Szlovák határig. Utunk második állomása a néhány kilométerrel arrébb fekvő Lebúj-kanyar volt. A kedvelt pihenőhely sok látogatót vonz. A Tokaji hegy és a közvetlen alatta kanyargó Bodrog kellemes környezetet biztosít a látogatóknak. Itt álltunk meg mi is egy kis frissítőre, amit a Gönczy pincészetnél fogyasztottunk el. Majd újjult erővel vágtunk neki a következő néhány kilométernek, és célba vettük utunk következő állomását, Tokajt. Itt a főtéren megpihenve ki-ki palacsintával vagy egyéb más nyalánksággal csillapította éhségét. Egy kis kitérő után elindultunk vissza a rendezvény helyszínre, ahol már az ebéd várt minket. Ezek után következett a múzeum látogatás, ahol Zahuczky László kalauzolt minket végig a tárlaton. A nap utolsó programjaként pedig megválasztásra került a találkozó legöregebb-, legszebb és legeredetibb kerékpárja. A 21 gép közül a legöregebb egy 1937-es Wanderer, a legszebb egy 1952-es RM Csepel és a legeredetibb pedig egy 1943-as WM Csoda lett. Minden kategória győztes egy üveg, az Ádám vendégház jóvoltából felajánlott, egyedileg kézzel festett 2006-os évjáratú Édes Szamorodnival térhetett haza. Levezetés képen pedig két öreg magyar oldalkocsis motorral rodeózhattak a részvevők a Múzeum udvarán.

Ezúton szeretném megköszönni minden kedves veterán kerékpáros társamnak, hogy megtisztelt jelenlétével. Valamint minden támogatónknak, akik hozzájárultak, hogy a rendezvény ilyen formában létre jöhessen.

További tartalom: MISKOLCI VETERÁNOSOK BARÁTI KÖRE

I. OLD BICYCLE TOURIST TROPHY, Agárd 2011

A hétvégén Agárdon az I. Old Bicycles Tourist Trophy Velencei-tó futamon vettünk részt. Ez a verseny idén első alkalommal került megrendezésre veterán kerékpároknak, és immáron hetedik alkalommal a veterán motoroknak. A Velencei tavat kellett megkerülni. Gépátvétel után mindenki bediktált egy átlagsebességet, majd azt kellett tartania 27 km-en keresztül. A Rendezők kiszámolták a szintidőt és ahhoz mérten kellett teljesíteni a távot. Kis csapatunk több éremmel, plakettel és egy kupával térhetett haza.

További tartalom: PÉTER WEBALBUMA l OLDMOTORS WEBALBUM

VETERÁN KERÉKPÁR TALÁLKOZÓ, Felsőtárkány 2011

A veterán kerékpár túra alkalmával a festői Felsőtárkányi tó partjáról indulva egészen Eger városáig haladt az útvonal. Utunk során mind hegyen erdőben és aszfalton haladtunk.  Megtekinthettük a város főbb nevezetességeit. Elsőként a Csonka tornyot, más néven Minaretet, a Dobó teret és a Bazilikát. Onnan a Népkertbe kerekeztünk, majd vissza Felsőtárkányba. A túta megfáradt résztvevői a szervezők jóvoltából egy nagyon ízletes bográcsgulyást fogyaszthattak el. Természetesen a jó hangulathoz és ebédhez nem hiányozhatott az itaóka sem. Ki demizsonból, ki pohárból fogyasztott:) Érdemes volt a helyszínre kilátogatni, hiszem nem mindennapi látványt nyújtottak a veterán kerékpárok. Igazi időutazásban lehetett részünk.

További tartalom: EXTEKERGO WEBALBUMA l MISKOLCI VETERÁNOSOK BARÁTI KÖRE l HEOL.HU l TVEGER l TVEGER GALÉRIA l ÁKOS WEBALBUMA

VETERÁN KERÉKPÁR TALÁLKOZÓ, Dévaványa 2010

A Dévaványai Önkormányzat szíves meghívásából szeptember 22.-én, az Európai Autómentes nap keretein belül lehetőségünk nyílt arra, hogy öreg gépeinket bemutathassuk a nagyközönség számára. Ezzel is tovább hirdetve, hogy az átlagosan 70 éves vasak még vígan róják az utat. Pap Tibor Polgármester Úr és Csapatának köszönhetően teljes ellátásban részesült kis csapatunk, mind a szállás, étkezés és a program tekintetében. Szervezett túrán belül megnézhettük a Körös-Maros Nemzeti Park Réhelyi Látogatóközpontját. A Múzeum látnivalói mellett körbejártuk a park egy részét, ahol megmutatták a terület kiemelkedő természeti értékét, a Túzokot. A park egyik munkatársa mesélt az ott folyó munkákról. Majd betekintést nyerhettünk a Dr. Bereczki Imre néprajzkutató nevét viselő Helytörténeti Gyűjteménybe. A Múzeum állandó és időszakos kiállításokkal várja az odalátogatókat. Ott jártunkkor éppen Kéki József lámpagyűjteményét csodálhattuk meg. Zárás képen pedig, a "Gurul Ványa" kerékpáros felvonuláson tekerhettük sok száz  lakossal együtt. Egy jó hangulatban telt veterántalálkozót tudhatunk magunk mögött!

ÖRDÖGI TÚRA, Kecskemét 2010

A tavalyi Kecske-Tor-Túra után az idén augusztus 21.-én újból Kecskeméten gyűlt össze a kis csapat. Rengeteg különleges gépcsodát vonultattak fel a résztvevők. A gyülekező Kecskeméten volt vendéglátónk otthonánál. Onnan tekertünk át Nagykőrösre. Hogy miért Ördögi Túra?...Az útvonal célja azért Nagykőrös, mert, ha az egyik nagybátyám igazat írt, akkor pont 120 éve, hogy a nagyapám az első kétkerekűvel (velocipéddel) megjelent a város utcáin - jelentős riadalmat okozva a lovasfogat forgalomban - mivel egyes lovak megbokrosodtak a furcsa kétkerekű láttán:))) Az akkori szóbeszéd szerint valószínűleg az ördöggel cimborál, hogy az a furcsa vasparipa nem dobja le a földre.... ebből kifolyólag el is nevezték az ördöngős Pappnak....hát ezért.

KERÉKPÁROS KORZÓ, Debrecen 2010

A veterán kerékpáros csapat néhány tagaja ellátogatott az idei Debreceni virágkarneválra.  A tavalyihoz hasonlóan, most is volt kerékpáros felvonulás. A rengeteg modern kerékpár között több régi gépcsoda is látható volt. Régi velocipédek és a múltszázad első feléből származó kerékpárok.

I. VETERÁN KERÉKPÁR TALÁLKOZÓ, Békés 2010

Az idén első alkalommal, július 24-25.-én került megrendezésre az I. Békési kerékpárfesztivál. A kétnapos rendezvényen a látnivalók mellett, több szabadidős program is kínálkozott az odalátogatók számára. Az egyik ilyen lehetőség volt a "nagy közös tekerés", ahol körbejárhattuk Békés város utcáit. Eltekerhettünk a Kettő-körös partjára. Valamint itt került megrendezésre az első Békési veterán kerékpár találkozó is. A felvonulás után közel két tucat öreg gépet csodálhattak meg az érdeklődők. A legfiatalabb kétkerekű egy Csepel Túra gép volt a 70-es évekből. A legidősebb pedig egy 1932-es Velvárt típusú kerékpár. Ezen kívül látható volt még több, a Weiss Manfréd Művekben készített modell is, Mokány, Turán, Luxus, 32M hadikerékpár, Áruszállító, NIK. Valamint Barna Endre gyártású Via Rex férfi kerékpár, Velvárt verseny gép és egy Rákosi Mátyás Művekben készült Tura. A látványos felvonulást több külföldi modell is gazdagította.

További tartalom: BÉKÉS MATRIX l BÉKÉS MATRIX VIDEO l ÁKOS WEBALBUMA

II. VETERÁN KERÉKPÁR TÚRA, Szentendre 2010

Eltelt egy újabb év, és újra összegyűlt a kis csapat, vagyis már nem olyan kicsi. Az idén 23 kerékpárral indultunk neki az 50 km-es távnak. Az időjárás kegyes volt hozzánk, izzadtunk is rendesen:). Az idén a Duna parti kerékpárúton tekertük végig az út egy részét, élvezve a mellettünk kanyargó folyó nyújtotta látványt, és a kellemes árnyas partot. A régi gépek kitartóan rótták a kilométereket, gurultak alattunk, hirdetve, hogy több évtizedes koruk ellenére is az úton a helyük. Jövőre találkozunk!

További tartalom: ÁKOS WEBALBUMA l DUNAKORZO.INFO VIDEÓ

I. PÜNKÖSDI BORTÚRA, Bodrogkeresztúr 2010

Az idén - 2010.05.23.-án - első alkalommal került megrendezésre az I. Pünkösdi bortúra. A helyszín, a Bodrogkeresztúr határán húzódó Lebúj kanyar. Vagyis csak lett volna, sajnos a természet közbeszólt, és a kiáradó Bodrog elöntötte a rendezvény helyét... A szemközti pincénél  borozgatva nézegettük ahogyan lassan áramlik a hatalmas víztömeg.... Így hát kénytelenek voltunk  magasabbra  költözni... A borozgatásban megfáradt és a több kilométert tekerő kollégák egy hegyi kisháznál pótolhatták az elvesztett energiát. Itt várt Mindenkit a bográcsban készült babgulyás, valamint egy újabb pince ahol folytatódott a borozgatás, hol a pincében hol pedig a teraszon...Remélem jövőre találkozunk!

KECSKE-TOR-TÚRA, Kecskemét 2009

Szeptember második hétvégéjén, egy hangulatos kis város, Kecskemét adott otthont az újabb veterán kerékpáros találkozónak. Itt élvezhettük házigazdánk és kedves családja vendégszeretetét. Láttunk helyi kerékpárgyűjteményt, körbe tekerhettük a városka nevezetességeit, és vendéglátónk jóvoltából megismerhettük azok történetét. A túra után következhetett az ebéd, ami stílszerűen kecskéből készült…a sok finomság mellett és az öreg gépek társaságában igazi veterános hangulatban telt el ez a szombati nap...

További tartalom: STOKI WEBALBUMA

KERÉKPÁROS KORZÓ, Debrecen 2009

2009. augusztus 20.-án 40. alkalommal került megrendezésre Debrecen város legnagyobb rendezvénye, a virágkarnevál és felvonulás. Ez alkalomból számos érdekes és rendhagyó program várta az odalátogatót. Többek között megrendezésre került a kerékpáros korzó mely, emléket állított a régi kor hangulatának. A korzón több veterános szaktárs is részt vett, képviselve kis közösségünket! Az Ő általuk készített képekből láthatsz néhányat.

I. VETERÁN KERÉKPÁR TÚRA, Szentendre 2009

Idén - 2009. július 11-én - első alkalommal szervezi meg a Magyar Gyártmányú Veterán Kerékpárok Virtuális Múzeumát működtető csapat közös veterán kerékpáros túráját és egyben találkozóját. A túra Magyarország egyik legszebb táján, a Dunakanyarban kerül lebonyolításra. Ha van egy öreg vasad (1989 előtti), legyen az magyar vagy akár külföldi gyártmány, és kedved egy jó kis tekeréshez, akkor ott a helyed....

További tartalom: R4HU WEBALBUMA

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland