WM Hungaria 19372011.12.17. 18:16, yoleeka
Újabb WM kerékpártípussal bővült a virtuális múzeum adattára. Ez nem más mint a Hungária, a típus nevét 1935. júniusában védette le a csepeli WM Művek, ekkor kezdte meg "pályafutását" ez a típus. A képeken látható gép vázszáma Z4121, gyártási éve 1937, a hátsó kerékagya egy Granat 37-es, így a két adat harmonizál egymással. A kerékpárt 26"-os kerekekkel gyártották, hasonlóan az Aurora, Galamb vagy a Favorit típushoz. Ezek mind Z-s vázzal kerültek forgalomba. További hasznos információt nyújt a Papp Sándor kerékpárgyártó Mester által írt 1939/40 körüli feljegyzés is. Ebből ugyanis megtudható, hogy egy Hungaria 26"-os (vázszám: Z7709) női, vörös Super Fine gumival ellátott kerékpárt adott el. A nyaktábla sajnos hiányzik az első muffról, de a szegecstáv, a kerékméret és a vázszám adatai, sőt a feljegyzések összessége alapján kijelenthető, hogy egy WM Hungaria-val állunk szemben. Képek
Kühne Super2011.12.17. 18:16, yoleeka
Újabb érdekesség a Kühne kerékpárok háza táján. A most bemutatkozó gép egy Super típusú kerékpár. Érdemes megjegyezni, hogy a vázon látható nyaktábla más mint az eddig látottak, ez immáron a 3. változat. Mint már ismeretes a mosonmagyaróvári gyárban 1938-39-ben kezdődött a kerékpárok gyártása. Ebből az első időszakból származik ez a gép is, erről árulkodik a vázszámozása is. Mivel "csak" 5 karakterből áll ezért mindenképp 1940 előtt készült. Első muffja megegyezik a napokban előkerült Dámáéval. Képek
Mini Kemping 162011.12.15. 20:38, yoleeka
Egy újabb csepeli gyártású gyermek kerékpár. A 16"-os kerekű Mini Kemping egy kedvelt gyermekmodell volt, gyártását az 1980-as évek első felében kezdték meg. A képen látható példány, a vázszáma alapján 1985-ben készült. Ez a típus a gyártásának idején modern vonalvezetésű és igényes kikészítésű gépnek számított. Különféle színekbe, leány és fiú kivitelben gyártották 3-7 éves kor közötti használatra. A váz hidegen vont acélcsőből, egyfőtartós kialakítással, lakkozott kivitelben, matricás díszítéssel készült. Villája, lemezből sajtolt villafej és villasaru, redukált, hegesztett csőből ovál profilú villaszárral. Kormánya állítható, abroncsa nyitott profilú, recézett oldalú, krómozott és 16" x 1,75 méretű. Képek
Kühne Dáma 19382011.12.13. 20:35, yoleeka
Az 1931-es esztendőben két jelentős újítást vezettek be a Kühne gyár profilját illetően: radiátor- és kazángyártás, illetve kerékpárgyártás. Először csak a kerékpártengelyek esztergálásával kísérleteztek. Az első sorozat több száz darabja Budapesten sikerrel vizsgázott. Ezt követően fokozatosan rátértek a többi alkatrész – kerékagy, csésze, kónusz, sajtolt részek, lánckerék, váz, kormány - gyártására is. A jó minőséget nyugtázó kedvező fogadtatás hatására megkezdődött a kész kerékpárok előállítása, melyhez a szükséges gépeket és szerszámokat helyben szerkesztették meg és készítették el. A zománcozási művelethez ugyancsak házilag készült kályhákat használtak... Kühne Lóránt pénzügyi feljegyzéseiből és az 1946-ból fennmaradt árjegyzék alapján megállapítható, hogy a kerékpárgyártás 1938-39-ben indulhatott meg, addig csak a fenn említett alkatrészeket készítették... Ezen kezdeti időszakból származik a képeken látható Dáma. A hátsó Torpedó kerékagyba beütött 38-as szám is erre utal. Képek
HB Optima Extra női 1938/392011.12.01. 20:25, yoleeka
A következő kerékpárral egy 1938/39-es Hercz és dr. Bíró katalógusban találkozhatunk. A kerékpár alacsony építésű 28"-os változatban készült. Jellemzően acélcső vázas, krómozott bilincsekkel, fekete tükörzománc és zöld-arany díszítéssel. Első lánckereke ékes, menetes, márkázott kivitelű. Vaskos, 2 mm-es küllőkkel és Majestic szabadonfutó fékaggyal látták el. A felszereléséhez tartozott még a 60mm-es előépített sárvédő, a márkás fekete bőrnyereg és táska, a Superior láncvédő és az ugyancsak márkázott csengő. Vázszáma: P10708, ez alapján a gép 1938/39-ben készülhetett. Képek
|