7. Dunakanyar túra - Veteránkerékpáros Csúcs-találkozó2015.07.10. 08:47, yoleeka
Ismét eltelt egy év, és már közeleg a 2015-ös Dunakanyar veterán kerékpár túra és találkozó időpontja. Az indulás helyszíne újra Szentendre, Pap-sziget lesz. A 2014-es útvonalat járjuk be idén is. A cél a Kisoroszi - sziget csúcs - innen az elnevezés:)
Nézzd meg a sziget-csúcsot gömbpanoráma segítségével is!
Szóval Indulás kerékpár úton Szentendréről, majd a Határ csárdánál komppal átkelünk a Dunán, legyen Mindenkinél apró, itt majd fizetni kell a személy és kerékpár szállításért - ez kb. 500-600 Ft. A Duna másik oldalán Szigetmonostor vár minket. Ekkor utunkat már a Szentendrei szigeten folytatjuk tovább Tahitótfalu irányában. Majd onnan Kisorosziig.
A túra első felében Szentendre és Kisoroszi között a révnél és Tahitótfaluban lesz lehetőség megpihenni. Az ebédet a tervek szerint a Rácz Fogadóban fogjuk elfogyasztani. Ha az idő engedi, akkor ebéd után lehetőségünk lesz egy kis fűrdőzésre a Dunában.
Visszafelé Tahitótfalunál (pihenőpont) újra átkelünk a Dunán, de ott már a Tildy Zoltán hídon, és becsatlakozunk a 11-es számú útba. Aki részt vett már a Dunakanyar túráinkon, annak ismerős lesz a visszafelé vezető út :) itt lekerekezünk Leányfaluig (pihenőpont), majd onnan újból kerékpárúton Szentendréig.
A teljesítménytúra lényege egy közös élménytekerés, egy nagy kirándulás. Persze nem utolsó sorban megmutatni, hogy az öreg, több évtizedes korral rendelkező gépek nyergében még ma is képesek vagyunk letekerni közel 50 km-t
Az útvonal...
Időpont: 2015.07.18.
Indulás: 10:30 Szentendre, Pap-sziget
Táv: 45/50 km
Útvonal: Szentendre - Szigetmonostor - Tahitótfalu - Kisoroszi és vissza
Tempó: kényelmes
Ha van egy öreg géped (1988 előtti), legyen az magyar vagy akár külföldi gyártmány, és kedved egy jó kis tekeréshez, akkor ott a helyed!
Közösségünk, arra törekszik, hogy a lassan homályba vesző régi kerékpár típusokat, legyen az hazai vagy külföldi gyártmány, újra az utakra csalogassa. A túra is egy ilyen kezdeményezés, ahol a célunk, a hagyományőrzés, a korhű kerékpárok mellett a korhű ruházatok bemutatása, és nem utolsó sorban a túrázás élményének megteremtése.
Éppen ezért a kiírásban szereplő gyártási év korláttól nem tudunk eltérni, hiszen a célunk nem egy "sima" kerékpáros rendezvény megszervezése, hanem egy, a járműtörténelem kis szeletét bemutató, két keréken guruló időutazás megteremtése. Ezért szükséges, hogy 1988-előtt készült kerékpárok vegyenek részt a túrán.
Néhány fontos tudnivaló!
A túra útvonala, szinte teljes egészében fő vagy mellék útvonalon halad, ezért a hatályos KRESZ szabályai minden résztvevőre kötelező érvényűek! A szabálytalanságokból eredő anyagi károkért és személyi sérülésekért a szervező felelőséget nem vállal!
A túra útvonalának hosszából eredően célszerű olyan kerékpárral elindulni, ami műszakilag kifogástalan, és útközben nem hagyja cserben kerékpárosát.
Minden résztvevőnek saját magának kell gondoskodnia a túrához szükséges felszerelésről. Ide értve az alkatrészeket, szerszámokat, az időjárásnak megfelelő ruházatot és természetesen az útközben elfogyasztott enni és innivalót is.
CSURDI DÁNIEL - KERÉKPÁROS GONDOLATOK2015.05.12. 10:35, Szöveg: Csurdi Dániel
"Csurdi Dániel vagyok, az egyik Ön által is véleményezett kerékpáros dinasztia útólsó leszármazottja. Édesapám a Muszelin cégnél dolgozott a háború előtt. Két név, Muszelin, és Welvárt, a legfényesebben ragyogó álló csillagok a magyar kisipari kerékpárkészítés egén. Az ő általuk képviselt stylus meghatározó volt, a háború előtti időkben. A kerékpárkészítés a háború után megszűnt, csak néhány mindenre elszánt szent ember próbálkozott, műveik szigorúan csak családi és ismerősi körökben terjedtek.
Eredeti " Varga " ! Nem köszöntem előre a hegesztő pisztolynak, de az esztergapadnak, sőt a marógépnek sem! Minket abban az időben a munkára neveltek! Szombatonként amikor a tanításnak vége lett, én villamosra szálltam és mentem Apám műhelyébe néki segíteni. Abban az időben Az Országos Társadalombiztosítási Igazgatóságnak dolgoztunk, Apám önálló kisiparosként. A műhely a Boráros téren volt. A rendszerváltás kitépte kezemből a krisztusi alkotó műhelyt. Legfőbb munkakörünk a betegtolókocsik javítása, és felújítása volt. No meg természetesen kerékpárok javítása, és karbantartása. A kerékpárkészítés a műszerész szakmának az egyik csúcsa volt, aki valami adott magára, az megpróbálkozott vele. Az egyik tanítómesterem aki a Fővárosi Óra és Ékszeripari Vállalatnál volt mesterem, ő a műszerész és szerszámkészítő szakmában dolgozott, de ő is készített vázat!
A forrasztási munkákat kovácstűzhelyen végezte, rózsákat is tudott kovácsolni! A mesterség bűvésze volt! Egyszer Pestszentlőrincről Rákoshegy irányában kerekeztem, úgy a hetvenes évek elején. Egy apuka és kisleánya jöttek velem szembe. Két csodálatos kerékpáron! Apuka egy egysebességes de csodálatos versenyváz kivitelű utcai sport kerékpáron, ( 27-es) a kislánya, egy ugyan ilyen kivitelű de női kerékpáron. Muffkidolgozás, villakidolgozás, szakállas papucs, minden a legfelsőbb fokon! Visszafordultam, mert ő is megnézte az én gépemet, összetalálkoztunk, fejbólintás, Muszelin, mondottam. -Nem! - Mondotta az apuka. -.Makacs. Ő is egy kiváló kerékpárkészítő volt, a kerékpárok a háború előtti stylust képviselték. FB- első és hátsó agyak Regina egysebességes racsni, és FB- középső fogaskerék, és hajtókar készlet. A tengely is biztos, hogy valami szuper lehetett. Én magam mint ortodox kerékpárkészítőt szeretném leírni, de sajnos az elmúlt rendszerek nem tették lehetővé az ilyen elfoglaltságot.
Képtelen voltam a nyomorúságom miatt magam számára egy többsebességes kerékpárt magas igényeimnek megfelelően elkészíteni. Restaurálni, restauráltam, cseréltem hátsó hidat, sőt egyszer valamikor még csövet is. De magam számára egy többsebességes kerékpár elkészítése, csak álom maradt. Gyűjtöttem hozzá a karácsonyfa díszeket, de igazi fenyőfára soha sem telt!"
A kis bevezető után fogadjátok Csurdi Dániel, a kerékpár készítés művészete című dolgozatát.
GONDOLD ÚJRA! - CSEPEL MÁTRA2015.04.12. 15:42, Sipos Attila - Mucikli blog
Egy újabb projek mutatkozik be a Gondold Újra! keretein belül.
Judit keresett meg egy ismerőse ajánlására az ő szeretett Csepel Mátrájának felújításával. A biciklit még nagymamája használta korábban, így nagy becsben tartotta, de az esztétikai és műszaki állapota indokolta a felújítást. A cél egy városi használatra alkalmas bicikli megalkotása volt, az eredeti stílusjegyek figyelembevételével.
A Mátra működőképes volt ugyan, de összes krómozott alkatrész rozsdás volt, a váz piros festése alól helyenként az alatta lévő fekete réteg is kilátszott, a sárvédő horpadásokkal volt teli. Mivel ezeket felújítani nem lett volna gazdaságos és nem a teljes eredeti állapot elérése volt a cél, ezért az esztétikailag hibás részek cserére kerültek. Így kapott a bicikli új sárvédőt, használt de jó állapotú ékes hajtóművet és pedált, valamint kerékagyakat. A felniket mindenképpen meg akartuk tartani hogy az eredeti 635-ös kerékméret megmaradjon, így ezek a vázzal és a villával együtt fekete festést kaptak. A sok fekete rész mellé vaj színű alkatrészek kerültek, ettől a gép nagyon elegáns hatást kelt, de az eredeti stílusát nem rontotta el.
A felújítást követő tesztúton nagyon megszerettem, kifejezetten jó érzés vele tekerni. Komótosan de kényelmesen lehet vele haladni és a járókelőknek is nagyon tetszik. Annyira megszerettem hogy nehéz szívvel adtam át az elkészült művet, de a tulajdonos mosolya mindent elárult, megérte a befektetett munka!
A Csepel Mátra project – a Vas lady elkészült (fotók)
Sipos Attila
ÜNNEPEK2014.12.23. 21:58, yoleeka
Kellemes karácsonyi ünnepeket kíván a veteránkerékpár.hu!
KÖNYVAJÁNLÓ - SŐREGI ZOLTÁN, KATONÁK KERÉKPÁRON2014.12.09. 21:03, Írta: Sőregi Zoltán
Örömmel adom tudtul mindenkinek, hogy megjelent és kapható a "Katonák kerékpáron – a magyar királyi honvédség kerékpáros tisztjeinek adatbázisa 1920-1945" című kiadvány. A kötetben kb. 800 hivatásos tiszt pályafutásával kapcsolatban találhatóak adatok. Remélem, minden érdeklődő haszonnal forgatja majd a könyvet.
Megrendelhető a kiadó webshopjában:
|