Antal János és Társa, Kaposvár2011.11.27. 14:00, yoleeka
Egy érdekes, vélhetően kereskedői táblát láthatunk a képen. Egyelőre nem tisztázott, hogy kerékpáron esetleg motorkerékpáron lett volna. Eredetileg a Ford nem készített saját márkanévvel ellátott kerékpárokat. Viszont nem elképzelhetetlen, hogy Antal János és Társa cég (Kaposvár, Fő út 22) - akik Ford autók és Fordston traktorok márkaképviseletével foglalkoztak - forgalmaztak kerékpárokat is. Kép
"Kis fejlemény Ford ügyben: kb.1930-tól van a cég, és magyar kerékpárt forgalmazott. Azzal a nyaktáblával. Úgy néz ki, a kérdéses időszakkal egy véknyabb könyv is fog foglalkozni, Kaposvár vasipari szakembereit feldolgozandó, nem, nem tévedés, nem véletlen lesz benne autószerviz is oka van, szerkesztés alatt van. Most, hogy felvetődött, ezirányban is adatgyűjtés indult."
WM Extra2011.11.20. 13:59, yoleeka
A típus elnevezése 1934 szeptemberétől létezik, ugyanis ekkor jegyzik be a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara áruvédjegy lajstromozó hivatalába. Több kivitelben készül, az egyik a képen látható változat. Érdemes megemlíteni, hogy a vázszám csak 5 karakterből áll (51546). Eddigi adatok alapján 1934-től már a 6 számjegyű vázszámokat használták. Felmerül a kérdés, hogy mikor volt a pontos váltás...? Egy 1935-ös katalógusban már szerepeltetik a típust. A vázban megtalálgató a bemart Extra felirat.
Képek
Strube Rezső kerékpár és alkatrész katalógus2011.11.16. 21:01, yoleeka
Strube Rezső budapesti székhelyű nagykereskedő volt, a múlt század elején alapította vállalkozását. Több neves külföldi márkát forgalmazott, többek között az D.F.A-t, W.K.C-t, Starkenburgot és Auto-Moto-t. A valamivel több mint 40 oldalas katalógusból, most 21 oldalon keresztül böngészhetünk a kerékpárok és alkatrészek között..
Katalógus
Csepel Budapest 19802011.11.13. 15:20, yoleeka
A Csepel Budapest típust az 1950-es években kezdték el gyártani. Ebben az időszakban a csepeli gyárat még Rákosi Mátyás Vas- és Féműveknek hívták. A 26"-os kerékkel ellátott gépet több évtizeden keresztül készítették. Közkedvelt középméretű, túrázáshoz és utcai közlekedéshez is egyaránt alkalmas kerékpár. A képeken látható változat egy "kései" darab. Vázszáma alapján ami ST000580 gyártási éve 1980-ra tehető. A kerékpár váza a 23" magas meredek szögállású könnyű kivitelű forrasztott váz, elektromosan hegesztett, hidegen vont acélcsőből lakkozva és matricával ellátva került forgalomba. Abroncsa 26" x 1 3/8" méretű, 36 küllőlyukkal, az első agy standard modell, a hátsó pedig Super Granat típusú. Hajtóműve 46 fogas lánckerékkel és a hozzá tartozó 6 3/4" hajtókarral volt ellátva.
Képek
Mészáros József csengő2011.11.06. 20:05, yoleeka
Bizonyára sokunknak cseng ismerősen Mészáros József műszerész mester neve, aki Békésben élt és dolgozott. A virtuális múzeum oldalain, nevével elsősorban a kerékpár csengőket bemutató képtárban találkozhatunk. Egy újabb változatú csengő került most elő. Neve és székhelye egyaránt szerepel kerékfutó- és hagyományos csengőkön is.
Képek
|