Gazelle kerékpárgyár, kisfilm 1925-ből2012.02.29. 20:56, Szöveg és kép: yoleeka
Az egyik legnagyobb videó megosztó oldalán találtam rá erre a régi filmre. A Gazelle kerékpárgyár 1925-ös promó filmanyaga. Élvezetes összeállítás:)
Forrás: youtube
Portál cím változás!2012.02.28. 18:59, Szöveg: yoleeka
Kedves Felhasználók és Látogatók!
A Magyar Gyártmányú Veterán Kerékpárok virtuális múzeuma portál elérhetősége 24 órán belül megváltozik!
Az oldal a www.mgyvkvirtualismuzeum.gportal.hu cím helyett hamarosan www.veterankerekpar.gportal.hu címen lesz elérhető.
Az oldal tartalma és e-mail címe változatlan marad!
Nagy kerékpár teszt 3. rész - 26 collos kerékpárok2012.02.27. 20:44, Szöveg és kép: yoleeka
Ebben a részben górcső alá kerülnek a 26 collos kerékpárok. A teszt egy típust mutat be ebben a kategóriában, és ez nem más Csepel Budapest női és férfi változata.
Magyar kerékpár típusok: CSEPEL BUDAPEST női és férfi
Egy pedálfordulatra 4,9 métert haladnak, ami viszonylag könnyű hajtást és optimális lábtempót tesz lehetővé. A jól rugózott és elég kedvező alakú műbőr nyereg középtávú (20 km) utazásokhoz is kényelmes. Kisebb hibája, hogy hátul két oldalon a lemezkeret nincs elég nagy ívben lekerekítve, hosszabb útnál esetleg nyomja az izmokat. A kormány, a fék, a hajtókarok, a pedálok a Túra kerékpárokéhoz hasonlóak.
A női típusokat a kétféle méretben gyártott (19" vagy 21" magas) váz következtében alacsonyabb testalkatúak is kényelmesen használhatják, míg a férfi változat 23" magas váza az alacsonyabb kereket ellensúlyozza. A keskeny, hosszbordákkal ellátott gumiabroncsok laza talajon kedvezőtlenebbek, azonban szilárd úton hangtalanabbak, jól tapadnak oldalra lejtő nedves útról nehezebben csúsznak le, mint a keresztmintás gumijú kerékpárok.
Felszereltsége szegényes. A hátsó fényvisszavető elhelyezése kedvezőbb mint a Túra típusnál. Kivitele jó, arányai kedvezőek, felépítése erős. A lakkozásra ugyanaz vonatkozik, mint amit a Túra, illetve a Velence kerékpároknál elmondtunk. A drágább változatok krómozott abroncsokkal és sárvédőkkel, esetleg különleges díszítéssel és felszerelésekkel készülnek. Ára minőséggel arányos.
A kerékpár típus a vizsgálati eredmények alapján JÓ minősítést kapott.
Kapcsolódó tartalom:
Nagy kerékpár teszt 2. rész - 28 collos kerékpárok
Nagy kerékpár teszt 1. rész - Mit vizsgáltunk és értékeltünk?
A Peugeot bicikli története2012.02.24. 18:58, Szöveg és kép: yoleeka
"A kerékpár jövőbeni szerepét felismerve Armand Peugeot (1849–1915), a francia autógyártás későbbi megalapítója 1882-ben bemutatta a cég első, elöl hatalmas, hátul kicsi kerékkel rendelkező kerékpárját, a „Le Grand Bi”-t.
Armand Peugeot 1896-ban, Lille-ben saját vállalatot alapít Automobiles Peugeot néven, kifejezetten túraautók és teherautók gyártására. Armandnak nem volt fiú leszármazottja, ezért a többi tevékenységet - szerszám-, kerékpár- és motorkerékpár-gyártás - összefogó Peugeot Fivérek Fiai nevű vállalatot Eugéne nevű unokatestvérének három fia vitte tovább.
1903-ban gyártotta le a cég első motorkerékpárját. Az I. világháború évei alatt a Peugeot-nál úgyszólván szünetelt az autógyártás, hiszen a kapacitásokat a katonai járművek, tankok és kerékpárok gyártása kötötte le. 'Gérard kapitány' nevű híres összehajtható kerékpárjuk a hadifelszerelés kötelező tartozékává vált az első világháborúban.
A századfordulón a Peugeot már évente ötszáz automobilt és húszezer kerékpárt gyártott.
A cég életében jelentős változás állt be 1926-ban, hiszen a kerékpár-üzletág levált az anyacégről, és Cycles Peugeot néven teljesen önállóvá vált.
Azóta a legmodernebb versenybringákat, város bicikliket, carbonbicikliket gyártják sorra."
Az internetet böngészve találtam rá egy nagyszerű oldalra www.peugeotshow.com, ahol 1929-től egészen az 1990-es évekig böngészhetünk a Peugeot kerékpárokat bemutató prospektusok között. Széles választékkal képviseltette magát a cég a kerékpár piacon.
A szöveg és kép forrása: www.peugeot.network.hu
NAGY KERÉKPÁR TESZT 2. RÉSZ - 28 COLLOS KERÉKPÁROK2012.02.23. 20:31, Szöveg és kép: yoleeka
Az előző részben arról olvashattunk, hogy mit vizsgáltak és mi alapján értékelték a Kermi szakemberei a különböző kerékpártípusokat. A második részben összehasonlítjuk a Magyar Csepel Túra női és férfi , Csepel Velence női, a Szovjet V-21 női és V-10 és V-134 férfi kerékpárokat.
Jöjjenek hát a vélemények és a minősítés.
Magyar kerékpár típusok: CSEPEL TÚRA női és férfi valamint CSEPEL VELENCE női
A három típus főbb jellemzői azonosak, a Túra típusok több színváltozatban készülnek. Az egy pedálfordulat alatt megtett 5,5 m út a járművet főleg síkvidéki használatra teszi alkalmassá. Emelkedőn felfelé, vagy már kisebb ellenszélben is nehéz a gépet hajtani. Az első kerékre eső terhelésrész normál helyzetű kormány esetén, közepesen előredőlt kényelmes helyzetben 36-37 százalék, túrahelyzetben (ilyenkor a kormányszarvak lefelé állnak) 40-41 százalék. Ez elég nagy érték, ami a kormányszarv kedvező alakjával együtt lehetővé teszi, hogy amennyiben a hajtás túl nehézzé válik, úgy a nyeregből felemelkedve és a kormányhoz kapaszkodva a testsúly segítségével a szükséges pedálerő kifejthető legyen.
A műbőr nyereg közepesen kényelmes, 10 km után már túl keménynek bizonyult. A kormány állíthatósági tartománya felfelé nagyobb lehetne. Az első fék rudazatos szerkezetű, tartós és erős felépítésű, fékhatása kiváló. A Túra kerékpárok kisméretű kerek fényvisszavetője rossz elhelyezése miatt keveset ver vissza a hátulról rávilágító gépkocsi fényszóró sugarából. Célszerű ezért a sárvédő legaljára még egy prizmát szerelni, vagy a prizmával kombinált hátsó lámpát az útra merőleges prizmafelülettel felszerelni.
Jól használható a lábtámaszos nagykapacitású pumpa. A három típus felszereltsége meglehetősen szegényes. Még a csomagtartót is külön kell megvásárolni. A szurokfekete színű kivitelűek lakkozása 200 celsius-on beégetett aszfaltlakk, tartósabb, kemény és egyszerűen javítható; a színes műgyanta lakkozásúak üdébbek, a lakk rugalmasabb, jobban tapad, bár kevésbé tartós.
Összességében jó felépítésű, gondos kivitelű, vidékre jobban megfelelő áttételű kerékpárok. Városban a nagy hajtási erőszükséglet miatt a dinamikus forgalomhoz nehezebben alkalmazkodnak. Viszonylag széles gumiabroncsaik a lazább talajon való közlekedést elősegítik.
A három kerékpár típus a vizsgálati eredmények alapján JÓ minősítést kapott.
|