Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Utolsó frissítés

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Hírek a veterán kerékpárok világából

Gazelle kerékpárgyár, kisfilm 1925-ből

2012.02.29. 20:56, Szöveg és kép: yoleeka

Az egyik legnagyobb videó megosztó oldalán találtam rá erre a régi filmre. A Gazelle kerékpárgyár 1925-ös promó filmanyaga. Élvezetes összeállítás:)

Forrás: youtube

Portál cím változás!

2012.02.28. 18:59, Szöveg: yoleeka

Kedves Felhasználók és Látogatók!

A Magyar Gyártmányú Veterán Kerékpárok virtuális múzeuma portál elérhetősége 24 órán belül megváltozik!

Az oldal a www.mgyvkvirtualismuzeum.gportal.hu cím helyett hamarosan www.veterankerekpar.gportal.hu címen lesz elérhető.

Az oldal tartalma és e-mail címe változatlan marad!

Nagy kerékpár teszt 3. rész - 26 collos kerékpárok

2012.02.27. 20:44, Szöveg és kép: yoleeka

Ebben a részben górcső alá kerülnek a 26 collos kerékpárok. A teszt egy típust mutat be ebben a kategóriában, és ez nem más Csepel Budapest női és férfi változata.

Magyar kerékpár típusok: CSEPEL BUDAPEST női és férfi

Egy pedálfordulatra 4,9 métert haladnak, ami viszonylag könnyű hajtást és optimális lábtempót tesz lehetővé. A jól rugózott és elég kedvező alakú műbőr nyereg középtávú (20 km) utazásokhoz is kényelmes. Kisebb hibája, hogy hátul két oldalon a lemezkeret nincs elég nagy ívben lekerekítve, hosszabb útnál esetleg nyomja az izmokat. A kormány, a fék, a hajtókarok, a pedálok a Túra kerékpárokéhoz hasonlóak.

A női típusokat a kétféle méretben gyártott (19" vagy 21" magas) váz következtében alacsonyabb testalkatúak is kényelmesen használhatják, míg a férfi változat 23" magas váza az alacsonyabb kereket ellensúlyozza. A keskeny, hosszbordákkal ellátott gumiabroncsok laza talajon kedvezőtlenebbek, azonban szilárd úton hangtalanabbak, jól tapadnak oldalra lejtő nedves útról nehezebben csúsznak le, mint a keresztmintás gumijú kerékpárok.

Felszereltsége szegényes. A hátsó fényvisszavető elhelyezése kedvezőbb mint a Túra típusnál. Kivitele jó, arányai kedvezőek, felépítése erős. A lakkozásra ugyanaz vonatkozik, mint amit a Túra, illetve a Velence kerékpároknál elmondtunk. A drágább változatok krómozott abroncsokkal és sárvédőkkel, esetleg különleges díszítéssel és felszerelésekkel készülnek. Ára minőséggel arányos.

A kerékpár típus a vizsgálati eredmények alapján minősítést kapott.

Kapcsolódó tartalom:

Nagy kerékpár teszt 2. rész - 28 collos kerékpárok 
Nagy kerékpár teszt 1. rész - Mit vizsgáltunk és értékeltünk?

A Peugeot bicikli története

2012.02.24. 18:58, Szöveg és kép: yoleeka

"A kerékpár jövőbeni szerepét felismerve Armand Peugeot (1849–1915), a francia autógyártás későbbi megalapítója 1882-ben bemutatta a cég első, elöl hatalmas, hátul kicsi kerékkel rendelkező kerékpárját, a „Le Grand Bi”-t.

Armand Peugeot 1896-ban, Lille-ben saját vállalatot alapít Automobiles Peugeot néven, kifejezetten túraautók és teherautók gyártására. Armandnak nem volt fiú leszármazottja, ezért a többi tevékenységet - szerszám-, kerékpár- és motorkerékpár-gyártás - összefogó Peugeot Fivérek Fiai nevű vállalatot Eugéne nevű unokatestvérének három fia vitte tovább.

1903-ban gyártotta le a cég első motorkerékpárját. Az I. világháború évei alatt a Peugeot-nál úgyszólván szünetelt az autógyártás, hiszen a kapacitásokat a katonai járművek, tankok és kerékpárok gyártása kötötte le. 'Gérard kapitány' nevű híres összehajtható kerékpárjuk a hadifelszerelés kötelező tartozékává vált az első világháborúban.

A századfordulón a Peugeot már évente ötszáz automobilt és húszezer kerékpárt gyártott.
A cég életében jelentős változás állt be 1926-ban, hiszen a kerékpár-üzletág levált az anyacégről, és Cycles Peugeot néven teljesen önállóvá vált.

Azóta a legmodernebb versenybringákat, város bicikliket, carbonbicikliket gyártják sorra."

Az internetet böngészve találtam rá egy nagyszerű oldalra www.peugeotshow.com, ahol 1929-től egészen az 1990-es évekig böngészhetünk a Peugeot kerékpárokat bemutató prospektusok között. Széles választékkal képviseltette magát a cég a kerékpár piacon.

A szöveg és kép forrása: www.peugeot.network.hu

NAGY KERÉKPÁR TESZT 2. RÉSZ - 28 COLLOS KERÉKPÁROK

2012.02.23. 20:31, Szöveg és kép: yoleeka

Az előző részben arról olvashattunk, hogy mit vizsgáltak és mi alapján értékelték a Kermi szakemberei a különböző kerékpártípusokat. A második részben összehasonlítjuk a Magyar Csepel Túra női és férfi , Csepel Velence női, a Szovjet V-21 női és V-10 és V-134 férfi kerékpárokat.

Jöjjenek hát a vélemények és a minősítés.

Magyar kerékpár típusok: CSEPEL TÚRA női és férfi valamint CSEPEL VELENCE női

A három típus főbb jellemzői azonosak, a Túra típusok több színváltozatban készülnek. Az egy pedálfordulat alatt megtett 5,5 m út a járművet főleg síkvidéki használatra teszi alkalmassá. Emelkedőn felfelé, vagy már kisebb ellenszélben is nehéz a gépet hajtani. Az első kerékre eső terhelésrész normál helyzetű kormány esetén, közepesen előredőlt kényelmes helyzetben 36-37 százalék, túrahelyzetben (ilyenkor a kormányszarvak lefelé állnak) 40-41 százalék. Ez elég nagy érték, ami a kormányszarv kedvező alakjával együtt lehetővé teszi, hogy amennyiben a hajtás túl nehézzé válik, úgy a nyeregből felemelkedve és a kormányhoz kapaszkodva a testsúly segítségével a szükséges pedálerő kifejthető legyen.

A műbőr nyereg közepesen kényelmes, 10 km után már túl keménynek bizonyult. A kormány állíthatósági tartománya felfelé nagyobb lehetne. Az első fék rudazatos szerkezetű, tartós és erős felépítésű, fékhatása kiváló. A Túra kerékpárok kisméretű kerek fényvisszavetője rossz elhelyezése miatt keveset ver vissza a hátulról rávilágító gépkocsi fényszóró sugarából. Célszerű ezért a sárvédő legaljára még egy prizmát szerelni, vagy a prizmával kombinált hátsó lámpát az útra merőleges prizmafelülettel felszerelni.

Jól használható a lábtámaszos nagykapacitású pumpa. A három típus felszereltsége meglehetősen szegényes. Még a csomagtartót is külön kell megvásárolni. A szurokfekete színű kivitelűek lakkozása 200 celsius-on  beégetett aszfaltlakk, tartósabb, kemény és egyszerűen javítható; a színes műgyanta lakkozásúak üdébbek, a lakk rugalmasabb, jobban tapad, bár kevésbé tartós.

Összességében jó felépítésű, gondos kivitelű, vidékre jobban megfelelő áttételű kerékpárok. Városban a nagy hajtási erőszükséglet miatt a dinamikus forgalomhoz nehezebben alkalmazkodnak. Viszonylag széles gumiabroncsaik a lazább talajon való közlekedést elősegítik.

A három kerékpár típus a vizsgálati eredmények alapján minősítést kapott.

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland

      


Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!