Kategória: RESTAURÁLT kerékpár, 1950 előtt gyártott [I/1]
A kerékpár gyártmánya / típusa: Weiss Manfréd Csoda (férfi)
A kerékpár tulajdonosa: Varga Ernő
A kerékpár gyártási éve: 1940?
A kerékpár vázszáma: 403253
Rég szerettem volna egy 28-as férfivázas kerékpárt. Csodálva néztem minden veterán kerékpárra, hátha egyszer rátalálok az enyémre. Megdicsértem egy hölgy biciklijét aki papám barátjának a lánya, mondta van neki otthon egy régi férfi biciklije, még a „papáé volt”, ott van a bokor alatt, ha kell szívesen nekem adja. Rögtön rákaptam, hát persze, hogy kell nekem a bicikli…. el is mentem megnézni, igen ám, de a járgány fejjel lefelé volt egy füge bokor alá támasztva és így állt több mint 17 éve…. nem volt túl jó állapotban, a bokor ágai a küllők és a váz között nőttek ki és csak úgy adták oda ha a fügefának nem esik baja…. Kihívás volt a javából, de egy jó barátom segítségével sikerült kiszabadítani a bringát úgy, hogy a bokor is és a bicikli is sértetlen maradt. Hát így került ez a csoda hozzám.
A típusismeretben segített a piros-fehér csodatábla valamint a csoda feliratos lánckerék. Már ekkor sejtettem hogy különleges bringával állok szemben. Az első sárvédőn lévő oroszlánt sehová sem tudtam rakni, ugyanis ezen egy csodaszarvasnak kellene lenni, de meghagytam rajta az oroszlánt. A teljes homokfuvatás után a váz az abroncsok és a váz fekete színt kapott, a csíkfestést az interneten talált fotók alapján én magam csináltam piros festékkel. A sárvédők „egérrágta” lyukait már nem tudtam felújítani. Ezek helyébe csepel sárvédőt tettem. A gondom az volt az eredeti emergé gumiknál, hogy a gumi a csepel sárvédőbe beleért, így más régi gumiabroncsot raktam rá. Sikerült szereznem rá régi Bosch lámpafejet és dinamót, amit szintén egy kis polírozás és szerelgetés után működőképessé sikerült tenni. Az ülés nem eredeti de kényelmes. Ez a kerékpár számomra tényleg egy igazi csoda lett.
-
zománcozás minősége : fekete porfestés
-
csíkozás: kézi piros nitrós festék
-
felületkezelések: felni a küllőkkel festve lettek homokfúvás után,
-
kormány: csepel bringa kormánya kézzel polírozva,
-
lánckerék: homokfúvás után horganyozva
-
kiegészítő szerelvények (lámpa: Bosch, dinamó: Bosch polírozott, szerszámos táska: határőr járőrtáska)
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|