Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
A kerékpár gyártmánya / típusa: Csepel Kohinoor fekete 28"
A kerékpár tulajdonosa: Mehlhoffer Albert
A kerékpár gyártási éve: 1968
Bemutatkozó szöveg: lentebb
A kerékpár vázszáma: OH 7203
Márkázott alkatrészek megjelölése: lentebb a bemutatkozó szövegben
A kerékpárról:
Ezt a kerékpárt Székesfehérváron vettem így ahogy van, szép gyári állapothoz igen közeli kondícióban. Mielőtt vásároltam, nagyon szerettem volna megvásárolni egy másik Kohinoor-t Szalántán, az is nagyon szép állapotban volt, csak az nem a fekete, hanem az olajzöld színű volt; viszont már korábban odaígérte az eladó másnak, így sajnos az nem lett az enyém. A Kohinoor legjobb tudomásom szerint ebben a két színben létezett (fekete és olajzöld). Tisztítást csak minimális mértékben igényelt - portörlés; persze lehetne még kiglancolni, de nekem tetszik ebben az állapotában, pont annyira patináns, amennyire kell.
A vázon szerencsére kevés karcolás található, legfőképpen a felső vázcső tetején látszik kopásnak nyoma, régiféle gyerekülés lehetett talán rajta rövidebb ideig. Szerencsére megfelelő körülmények között tárolták, így nem kezdte ki a rozsda, nem fakult meg a fényezés, a gumik is olyanok, mintha nemrég gyártották volna őket vagyis nincsen megrepedezve és a futófelület sincsen elkopva - a kevés használat látszik rajta. Szépek és épek a krómozott felületek is, ahogy az ülése is príma állapotban megmaradt. Fékek szépen teszik a dolgukat, jól és könnyen fut a kerékpár, lánc nincsen megnyúlva.
Matrica szép állapotú, világítás és ezzel együtt az áramfejlesztő is működőképes - való igaz a hátsó lámpa nincsen bekábelezve. Villasapka krómozott. Annyira eredeti, hogy még szelepgumikat sem kellett cserélni, belsők tartják a nyomást. Rajta van az eredeti szerszámtartó táskája is. A képeken egy extra kiegészítő fedezhető fel, a kormányra kötött Tweed Run rajtszáma a kerékpárnak. Az évjárat a Kohinoor típusoknál nehezen meghatározható, ezért a fent említett 1968 nem 100 %, de az biztosra vehető, hogy 1965 és 1980 között lehet valahol. Próbáltam már utánajárni a lehetséges évjáratoknak, de eddig sehonnan nem szereztem megbízható és pontos információt.
Az alkatrészekről:
A váz fekete fényezésű, amit a piros és arany vékony díszítőcsíkok dobnak fel, ezek megtalálhatóak minden vázcsövön és az első illetve hátsó villákon is. A hátsó villapapucsok csúszópapucsosak. Elöl gumira ható karosfék, hátul kontra biztosítja a meglepően hatékony fékezést. Hátsó agy és kontrakar Super Granat feliratú. Ritkaságnak gondolom a hajtókarokat, mivel nincsen meg bennük a díszítő egy vonalban lévő gravírozás, hanem csak teljesen sík felületűek krómozva; viszont az élei lekerekítettebbek, mint a meggypiros Túra kerékpáromnál. De nem olyan ovális formájúak, mint az idősebb Csepeleken megszokott hajtókarok.
Láncvédő / nadrágvédő (kinek hogy tetszik) és a sárvédők ezüst fényezésűek, ráadásként sötétzöld díszcsíkokkal vannak ellátva és a hátsó sárvédőn megtalálható a fehér festés a végén.
Első lámpa (ritka; fekete fényezésű csepp alakú) illetve hátsó lámpa Bakony gyártmányú, izzók Tungsram márkájúak, áramfejlesztő: Bakony DN 1C és 6V 3W.
Csengő, pumpatartók, pedálok, kormányfogantyúk teljes mértékben gyári darabok.
Gumik: Emergé 28 x 1 1/2
Sokat mentem vele, miután megvettem; kb. másfél évig használtam télen-nyáron. Természetesen télen csak száraz körülmények között. Nagyon kellemes áttételű, könnyen tekerhető, és városi közlekedéshez kellően fürge is.
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|