Kategória: RESTAURÁLT állapotú kerékpár
A kerékpár gyártmánya / típusa: Puch - Velo Rambler Spezial
A kerékpár tulajdonosa: Dobi István
A kerékpár gyártási éve: 1927
A kerékpár vázszáma: 230890
2011-ben került hozzám a kerékpár teljesen lepusztult használhatatlan állapotban, hiányzó alkatrészek nélkül, így nekem nem kellett keresgélnem az alkatrészek után, csak fel kellett újítanom. A felújítást 2011-ben el is végeztem. Két hónapot vett igénybe. Segítségemre volt több szakember, akik veterán motorokkal és kerékpárokkal is foglakoznak, így biztosítottak arról, hogy a kerékpár szakmailag megfelelően, vagyis korhűen legyen felújítva.
A kerékpár történetét a mai napig kutattam és kutatták barátok, mert semmit nem tudtunk róla. Egy évvel ezelőtt még amerikai, majd végül svéd eredetágra tudtuk visszavezetni és el is könyveltük, hogy egy svéd kerékpár tulajdonosa vagyok. Azonban egy év elteltével az internetnek köszönhetően, német, majd osztrák veterános fórumokon megtaláltuk a kerékpárom női változatát. Felvettük a kapcsolatot az osztrák illetővel, és sikerült a vázszám alapján megtudni, hogy mikor hol, és ki gyártotta ezeket a típusokat.
Az új információknak köszönhetően az Ausztriai Puch gyár készítette Graz-ban a vázszám adatok szerint 1927-ben. Sikerült egy táblázatot is felkeresnünk a gyár termelésével kapcsolatban, ami mutatja a vázszám és a gyártási év kapcsolatát.
A felújítás óta eltelt két évben végre megtudtam a kerékpár valódi eredetét, és ezzel bizonyítottnak tekinthető a típusa és márkája, ami véleményem szerint így az értékén is növel.
Márkázott alkatrészek:
1. Csengő- HASAG
2. Dinamó- BOSCH
3. Első lámpa- BOSCH
4. Nyereg- ASSMANN
5. Első agy- TORPEDO
6. Hátsó agy- TORPEDO F&S OBEN (8-as szám látható még rajta a jelzéseken kívül)
7. Hajtás- PUCH
8. Pedál – PUCH
Zománcozás minősége:
2K füllerezés és primer alapozó
RAL 9006 2K fekete alap
Kézi csíkozás akril zöld festékkel
Felületkezelések:
1. küllők krómozottak
2. kormány krómozott
3. csengő krómozott
4. agyak krómozott
5. hajtókar és a lánctányér krómozott, a hajtókart felfogató csavar horganyzott
6. Ülés szerkezet és a nyeregcső krómozott
7. Pedál horganyzott
8. Csavarok bilincsek a sárhányónál horganyzottak
9. A lámpabúra krómozott
10. Villanyak krómozott
11. Fékkar és fékszerkezet krómozott
12. A fékkar tartó bilincs horganyzott
A kötőelemek és csavarok eredeti állapotba lettek felújítva, a pumpatartó bilincsek horganyzottak.
Kárpitozás: eredeti Assmann bőrülés és bőr szerszámtáska
Markolat: Az eredeti alapján újra lett gyártva.
Ismét köszönettel tartozok, azoknak, akik segítettek az információgyűjtésben és felújításban, valamint köszönet a fotózásért Attila Szabó Photography-nak.
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|