Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Utolsó frissítés

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
AZ ÉV VETERÁN KERÉKPÁRJA 2012
AZ ÉV VETERÁN KERÉKPÁRJA 2012 : DUSIKA WELTREKORD - Mandl NándorKéptárak: Súgó


Gyártmány, tipus: Dusika Weltrekord félverseny kerékpár 2x5 sebességi fokozattal, Reynolds csőből készítve!
Vázszáma: 13623
Évjárat: 1956
Tulajdonos: Mandl Nándor (mattyancs)
 
Története nálam 2011. nyarán kezdődött, amikor is egy kerékpárszerelőnél jártam és megláttam a fészerben egy "rakás" kerékpár előtt. Kérdésemre elmondta, hogy Osztrák lomizósoktól szokott vásárolni alkatrészeknek lepukkant kerékpárokat, és a szóban forgó Dusika szintén onnan származik, de nem szeretné eladni, mivel fel szeretné újítani. Egy hét folyamatos telefonálgatás és könyörgés során végre megvásárolhattam tőle, és már alig vártam, hogy neki kezdhessek a felújításának.
A kerékpár egyébként a képek szerinti felszereltséggel került hozzám, így alkatrészeket nem kellett pótolnom, és így eredeti állapotú.
 
A kerékpáron több év alatt rárakodott por és mocsok volt, így teljesen apró darabokra szedtem. Minden kis kütyű tisztításon esett át, ezt követte 1-2 elem újrafényezése (első villa sárga színű része, nyereg rugózata és bilincsei, meghajtókarok, 1-2 csavar és anya), ezek sajnos rozsdásak voltak. Ezt követően políroztam, krómtisztítottam, centíroztam a kerekeket, átgumiztam, bezsíroztam a csapágyakat, újrafűztem a bovdeneket és a bovdenházakat, mindent beállítottam és közben teljesen összeszereltem.
 
Mivel nincsen hosszú története (részemről elmondható múltja) ennek a kerékpárnak, így arra gondoltam, hogy felsorolom a felszereltségét (extráit), és a számomra érdekes "szakik" féle megállapításokat bizonyos részekről:
 
-Amikor hozzám került, rozsdásak voltak többek között a gyönyörű muffolások, és az első villa vége a bordó szín alatt. Elvittem egy krómozóhoz, aki meglepetésemre azt mondta, hogy ezek a részek nem voltak krómozva. Állítása szerint ezeket a részeket csiszolták és polírozták addig míg ilyen csillogó lett. 
Otthon így egy autópolírozó szaki tanácsára először durvább csiszolóvászonnal (800-as) elkezdtem eltávolítani a muffolásokról a rozsdát és a rárakódott koszt, majd folyamatosan finomítottam a csiszolást, végén pedig finom (1200-as) vászonnal vizes csiszolással, ezt követően polírpasztával kicsinosítottam a muffolásokat. Sajnos a villa végével nem volt ilyen szerencsém az menthetetlenül beszürkült a csiszolásokat követően, lehet, hogy nem is volt olyan felületű mint a muffolások, így a végén kikevertettem a nyakon lévő sárga színt majd lefényeztem és lelakkoztam, arany színű csíkozással elválasztottam a bordó színtől.  
-A festék kikeverésénél tudatosult bennem az is, hogy a váz egésze bordó színű lakkal van lefényezve, nincsen rétegelt fényezése, közelebbről (sajnos a fényképeken nem látható, talán a féktestek közeli részein) látható még a fém "erezetei" is.
 
Felszereltsége:
-Reynold csőből készült szuperkönnyű vázszett, vázba rejtett fék illetve váltóbovden vezetéssel.
-Huret korabeli hátsó váltó, érdekes fix váltótesttel és az agyváltóhoz hasonló lánc húzású váltással, ennek eredményeképpen fordítva működik a jelenlegi sorváltókhoz képest. Amikor magam felé húzom a kart, akkor lefelé eggyel kisebb fogaskerekek felé tereli a láncot, amikor visszatolom a kart akkor -kitágul- alap helyzetbe kerül a rugó és a legnagyobb lánckerékre teszi a láncot.
-Simplex átdobó, érdekessége, hogy karral kell a láncot átteni (nincsen bovden), tekerés közben nagyon nehéz is megtenni, ráadásul nagyon le is kell hajolni.
-Stronlight Magistroni 47-50 kéttányéros meghajtás, a meghajtókarok furatoltak a súlycsökkentés érdekében.
-Weinmann De Luxe 810 fékszett, érdekessége a bordó szín mind a féktesteken mind a fékkarokon.
-Maillard kerékagyak, rozsdamentes krómozott felnik.
-Maillard racsni.
-Dusika táblás stucni és krómozott "egyenes" túrakormány.
-Assmann bőrnyereg.
-Alumínium-pedál, klipszel is szerelhető.
-A katalógus szerint 885-1200 Schiling közötti áron voltak felszereltség és tipus szerint.
 
Végezetül amit még kiemelnék. A gyönyörű muffolások, a sárga szín mellett fekete színnel ködölve, arany színű csíkozások, rejtett bovdenek, feliratok is festettek, matrica nincsen, a váz illetve az alkatrészek akkori "csúcsminősége" még a mai kerékpárok némejikével is vetekedhetne, és a kerékpár súlya összesen 10 kg! Nagyon gyors , fürge, kényelmes, kezelhető, jól fékezhető kerékpár, egyetlen gyenge pontja a karos átdobó.
 
Köszönöm a türelmet minden olvasónak és szavazónak!

Szép napot!

SZAVAZOK


 

Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!

   
     

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland

      


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?