Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Utolsó frissítés

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Hírek a veterán kerékpárok világából

PROGRAMAJÁNLÓ - VETERÁN JÁRMŰ TALÁLKOZÓ, BAJA

2013.04.13. 15:48, yoleeka

Két hét múlva, április 27.-én rendezik meg Baján az I. Veterán Jármű Találkozót. A városon belül a Szentháromság Tér ad otthont a rendezvénynek. 

Programok:

8:00-18:00 Jármű kiállítás
14:00-kor Veterán felvonulás

Megtekinthetők:

veterán kerékpárok, motorok, személy- és tehergépjárművek, autóbuszok, csónakmotorok

További események:

- helyszínen önkéntes véradásra is lehetőség lesz,
- továbbá a rendezvényen gyűjtést szerveznek a Bajai Mentőállomás javára
- fiatal, bajai együttesek koncertjei

A Rendezvény fővédnöke: Zsigó Róbert, Baja Város Polgármestere

A RENDEZVÉNY INGYENESEN MEGTEKINTHETŐ !

A HANGYA SZÖVETKEZET TÖRTÉNETE 1945-IG

2013.04.10. 19:55, yoleeka

A II. Világháború előtti időszakban Magyarország valamennyi településén jelen voltak a HANGYA szövetkezetei; székházzal, kereskedelmi átvevő-hellyel, hitelszövetkezeti partnerséggel, és azzal a szellemiséggel, hogy az összefogás, a szövetkezés az egyetlen út arra, hogy a termelők megfelelő pozíciót érjenek el a piacon, hogy a gazdatársadalom piaci érdekei érvényesüljenek.

Gróf Károlyi Sándor munkájának, valamint az akkori mezőgazdasági miniszternek köszönhetően 1888. évben az országgyűlés napirendjén már szerepelt a szövetkezetek témája, majd az 1896-os agrárprogram tartalmazta a szövetkezetek támogatását, a szövetkezeti eszme fejlesztését is. Ezt követően emelkedett törvényerőre 1898-ban az Országos Központi Hitelszövetkezetről szóló törvény- tervezet, majd ugyanebben az évben létrejött a termelő- értékesítő és fogyasztási szövetkezetek HANGYA központja is. A korabeli viszonyokat a HANGYA első 25 évéről szóló - saját kiadású - jubileumi könyve így jellemzi:

„….A falu elvesztette természetes vezető rétegét... A közgazdasági szabadság pompásan csillogó leple alatt sorvasztó folyamat indult meg, s egész vidéket ítélt halálra. Az üzérszellem hitel formájában adta be a mérget a falu népének, mely a mezőgazdasági bajok közepette kapva- kapott a halálos segítség után. Országszerte merészen tombolt a hiteluzsora……….. A szorult helyzetbe került gazdák előre eladták a termésüket a falubeli uzsorásnak, aki gyakran váltót vett, s az így kiszolgáltatott adós feje fölött hamarosan megüttette a dobot. A kényszerárverések járványszerűen terjedtek………… A törvényhozás sem a föld népét, sem a termését nem védte a külföldi verseny megsemmisítő támadásával szemben………. Az uzsora ellen és a kereskedelmi leleményesség (gépmegrendelések, részletfizetéses rendelések gyűjtése, váltókkal való visszaélések) sokféle fajtája ellen védhette volna ugyan a törvényhozás a falusi népet, de ki gondolt erre az „állami beavatkozásra” a közgazdasági liberalizmus mézes heteiben?!”

KI MIT GYÁRT - TAURUS GUMIIPARI VÁLLALAT

2013.04.07. 10:46, yoleeka

A Taurus Gumiipari Vállalat története 1882-ig nyúlik vissza. Ekkor alapított Schottola Jenő első említésre érdemes üzemét, amelyet 1891-ban a Magyar Kereskedelmi és Iparbank az Osztrák-Amerikai Gumigyár Rt. érdekeltségébe tartozó Magyar Ruggyantagyár Rt. vett át.

Ez az üzem kezdetben kátrányfedéllemezt és a MÁV részére gumiárukat gyártott, majd 1895-ben kezdte a kerékpárköpenyek, a következő évben a gumijátékok előállítását. Pneumatikgyártása az európai fejlődéssel egyidejűleg az 1900-as évek elején kezdődött. A gépipari gumiáru szükségletének kielégítését tűzte célul az 1920-as évek elején létesült dorogi Tuschák Gumigyár, a Műszaki Gumigyár őse.

A gumigyárakban kézműipari termelés folyt. Az államosítással vette kezdetét a korszerű, nagyüzemi termelés kialakítása. A gumihulladék feldolgozására 1951-ben új gyárat, az Autokémia Vállalatot létesítették, amelyből később fejlődött ki a Palma Gumigyár. 

1963. július 1-vel alakult meg az előzőekben felsorolt vállalatok és a Gumiabroncs és Műszaki Gumiáru Értékesítő Vállalat egyesítéséből az Országos Gumiipari Vállalat. Az ipari nagyvállalatok sorában elsők között egyesítette iparágon belül szervezetileg a termelési folyamatokat, a tudományos kutatási és kísérleti munkát, valamint, a hazai előállítású és külföldi származású gumiipari termékek országos készletezési és elosztási feladatait.

STRUBE REZSŐ KERESKEDŐ ÁLTAL FORGALMAZOTT KERÉKPÁROK

2013.04.03. 20:04, yoleeka

104 éve, egészen pontosan 1909-ben alapította cégét Strube Rezső. A Budapesti székhelyű nagykereskedő a VI. kerületi Ó-utca 6 szám alatt működtette üzletét. A korra jellemzően a tőkeerős külföldi gyárak nem nagyon hagyták lélegzethez jutni a még gyerekcipőben járó kerékpár ipart. A külföldi tőke fojtogatása nyomán rövid időn belül, néhány év alatt több cég is feladta a küzdelmet.

Ettől az időtől kezdve csak a kisebb üzemek, műhelyek kísérleteztek, küzdöttek a létükért a fennmaradásért. De még így sem tudott mindenki talpon maradni, sajnos a kisebb műhelyecskék közül is számtalan elbukott a gazdasági élet kíméletlen harcában. Azok, akik nem dőltek ki, csak "tengették" életüket.

Az első világháború után fellendülés következett. A konjunktúra láttán az ország legnagyobb kerékpár gyártó cége a Csepeli Weiss Manfred Művek is berendezkedett az új "termékre" majd 1929-ben megkezdték a kerékpárok gyártását. Hasonló képen járt el a másik nagy gyár, a Mosonmagyaróvári [oSo] székhelyű Kühne Gépgyár is, ott a termelést 1931-ben kezdik meg.

Példájuk nyomán a kis gyártó cégek és műhelyek is termelni kezdtek, ha nem is sorozatgyártásban, de folyamatosan előállított egyedi, kisipari darabokat. Természetesen néhány nagykereskedő, többek között Strube Rezső cége is gondoskodott arról, hogy a hazai választék külföldi gyártmányokkal is bővüljön.

Több neves külföldi márkát forgalmazott, többek között az D.F.A-t, W.K.C-t, Starkenburgot és Auto-Moto-t, de választékában, több a Weiss Manfred Műveknél készült típust is meg lehetett találni. Ezek voltak például a STANDARD az AURORA vagy a TÁLTOS de megemlíthetjük még a Roland, Alpenrad, R.S.B. Markenrad típusokat is.

BROOKS - A MINŐSÉG ÉS A STÍLUS KORTALAN

2013.04.01. 20:25, yoleeka

A Brooks England műhely több mint másfél évszázada készít kiváló minőségű termékeket. 1865-ben John Boultbee Brook mindösszesen 20 font-al a zsebében elhagyta szülővárosát, a Leicestershire-i Hinckley-t. Meg sem állt Birminghamig, ahol 1866-ban megalapította a JB Brooks&Co néven futó cégét, amely ló szerszámokat és általános bőr termékeket gyártott.

1878-ban Mr Brooks egyik lovának elpusztulása adta az új ötletet. Mivel nem tudott lovat kölcsönkérni, így kért egy biciklit. A bicikli ülését nagyon kényelmetlennek találta, így megfogadta, hogy tesz ez ellen valamit. 1882 október 28.-án  Mr Brooks szabadalmaztatta az első nyerget.

A gyönyörű, kézzel készített nyergeivel ismerté vált JB Brooks CO. hamarosan a bicikli és motorbicikli táskák gyártását is elkezdte, majd más kiegészítőket is készített. A tradicionális nyereg gyártás technikája generációról generációra szállt, és egészen 1958-ig a Brooks család kezében volt.

1962-ben a Brooks a Raleigh tagjává vált és a gyártást áthelyezte Smetchnickbe. Az elmúlt évtizedben ismét önnálósult Brooks England néven, megőrizve a cég hírnevét. Több mint 150 éves múlttal a Brooks England tekintélyes márkává vált.

"A minőség és a stílus kortalan, jöjjön be és foglaljon helyet!"

S miként fonódik össze a minőségi termékeket gyártó cég valamint a Csepeli kerékpárgyár? Erre a választ az egyik 1950-es évek első felében kiadott Csepel kerékpár alkatrész katalógus adja meg. Ugyanis az első lapjain olvasható kerékpár típusok némelyikét Brooks nyereggel szerelték.

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland

      


Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU