A kerékpárt 2007-ben vásároltam egy Baranya Megyei kis faluból Bükkösdről. Elég romos állapotban volt, de az alkatrészeinek túlnyomó többsége eredeti állapotban megmaradt. Akkori tulajdonosát kérdeztem a gép múltjáról, de nem tudott információval szolgálni. Ennek ellenére hatalmas örömmel indultam haza az új szerzeménnyel.
A kerékpárom a csepeli Weiss Manfred Művekben készült 1937-ben. Ezt erősíti meg a vázszáma is, ami B8235. Sajnos még nem került elő olyan prospektus vagy katalógus, amiben ez a típus szerepelne. Jelenlegi információk alapján ez a kerékpár a legeredetibb állapotban fennmaradt WM Turán.
Egy alapos tisztítás után több helyen is előkerült az eredeti csíkozás minta, ami két színből, zöldből és fehérből áll. Utólagos kutatások és utánajárás eredményeképp megtudtam, hogy ennek a kerékpár típusnak több márkázott alkatrésze is volt. Ilyen például a csengő és a kontrakar. De alapvetően „hagyományos” WM alkatrészekből épül fel a gép, többségében az Extra-Super alkatrész család felhasználásával. Ami még bizonyos, hogy 28”-os kerekeit 2,3 mm vastag küllővel fűzték, és az első agy WM márkás volt. A sárvédőn és a felniken épp úgy megtalálható a zöld-fehér csíkozás, mint a kerékpár többi részén.
Nyaktáblájának motívumai tükrözik a kor szellemét. Ugyanis egyszerre jelenik meg a Trianon előtti nagy Magyarország és a jelenlegi kontúrja. Valamint megelevenedik az „ős-magyar” emblematikus figurája sárvédő dísz formájában.
SZAVAZOK
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|