PROGRAMAJÁNLÓ - I. DUNAKANYAR-SZÍVE TT2013.08.29. 12:39, yoleeka
A Dunakanyar, mint természeti tájegység az ország egyik legszebb vidéke, nem beszélve a Pilis- és a Visegrádi hegység magasba törő hegyeiről, annak megannyi látnivalójáról. A környék a túrázók és kerékpározók egyik közkedvelt célpontja. Aki már járt arra felé az nem csalódott a látnivalókban.
Ha az ember leül a térkép elé és szimplán csak nézegeti, olyan dolgokat vehet észre, amin eddig átsiklott a tekintete. Így voltam ezzel én is. Többször kerékpározok Budapest és Esztergom között, hol rövidebb, hol pedig hosszabb szakaszon, de sosem "láttam tovább". Miért is mondom ezt? Ha jobban megnézzük a térképet, akkor a 11-es főút és a 10-es számú út nyomvonalán fekvő bizonyos településeket érintve, egy érdekes útvonal rajza tárul elénk. A formára szerintem Mindenik ráismert:)
Ez a forma adta az ötletet, hogy megszülessen a DunakanyarSzíve TT, ami nem más, mint egy 100 km-es teljesítmény túra veterán kerékpárok részére.
Indulás reggel 9:00 -kor!!
Mivel a túra útvonala hosszú és teljesítése időben legalább 6-8 órát vesz igénybe kérlek Benneteket, hogy az érkezéseteket úgy időzítsétek, hogy az indulási időpontot tartani tudjuk. Célszerű egy félórával hamarabb érkezni, hogy a kerékpárokat elő lehessen készíteni az útra.
A TT jellegéből kifolyólag végig együtt fogunk haladni a túra teljes útvonalán. Egy kis emlékeztető:
Hol lesznek a pihenők?
A távolság hosszú, ezért kb 25 km-ként megállunk egy kicsit pihenni.
1. pihenőpont: Leányfalu, Strand
2. pihenőpont: Visegrád
3. pihenőpont: Piliscsaba
Jó tudni! Az ellenőrző, pecsételő helyszínek a túra kijelölt pihenőpontjai közzé esnek. Így további két alkalom lesz kifújni magunkat.
Valóban lesznek ellenőrző, pecsételő pontok?
Igen, az útvonal teljesítésének igazolásához három helyen kell majd pecsételtetni.
(B pont) Balázs kerékpár bolt [Tahitótfalu, Szentendrei út. 26.] - 13:00-ig van lehetőség pecsételtetni!!
(C pont) Féja Géza közösségi ház [Esztergom-Kertváros, Damjanich ut. 50.] - 12:00-15:00 óra között várják az indulókat!!
(A-D pont) veterankerekpar.hu [Budakalász, Omszki-tó]
További részletek, útvonalterv, szintrajz és más hasznos információk!
CSEPEL APOLLÓ ÚJJÁSZÜLETÉSE 2. RÉSZ2013.08.24. 13:56, Írta: Bringadoki
Az előző cikkben odáig jutottam, hogy a bringát szétszereltem, alkatrészeit megtisztítottam, illetve a villa festését kijavítottam.
Következő lépésként a kerekeket vettem szemügyre. Az első kerék még elment, de a hátsóban hatalmas nyolcas lakozott. És küllő is hiányzott belőle. Mivel a célom egy 100 km-es túra gond nélküli letekerése, így nem kockáztathatok. A kerekek teljes generálon mennek át, ami azok újra fűzésüket is jelenti. Ezt most nem én végeztem, hanem a Duna Kerékpárboltban Kriszre bíztam. Én csak a régi küllők kivágását, agyak és a felnik tisztítását csináltam meg.
Miután a kerekek újjászülettek, elkezdtem a bringa összerakását. Először a vázat és a villát illesztettem össze. A kormány csapágyat épphogy meg húztam. Ilyenkor az az elvem, hogy a csapágyakat akkor fixálom véglegesre, ha a kerék bekerült a bringába és ismét az ismét a „lábán" áll.
Beraktam a helyére a kormányszárat, a kormányt, majd a nyeregcsövet és a nyerget is. A kormány színfoltja a bringának. Ha ma újként veszem, szitkozódva vittem volna vissza a boltba és a gyártót egy életre leírnám. A tisztításnál vettem észre, hogy a koskormány hajlításába hiba esett. Nem szimmetrikus. Az egyik szára kicsivel hosszabb mint a másik, illetve a hajlítás szöge is letér. Ez külön egyéniséget ad az Apollónak.
A kormányra felraktam a fékkarokat, a csavarokat nem rögzítettem még véglegesen, csak gondoltam szokták a helyüket.
Ezek után a világítás kábelezése következett. Lehet, hogy furcsán hangzik, de igen ez volt a következő lépés, mivel az a vázban megy, és a középcsapágyat csak ezután lehet be rakni.
[...]
A teljes cikket és a további képeket ITT olvashatod és nézheted meg. Kövesd Te is egy öreg gép újjászületését.
BESZÁMOLÓ - 5. VETERÁNKERÉKPÁROS TALÁLKOZÓ, KECSKEMÉT2013.08.17. 23:34, yoleeka
Kecskemét egy napra megint az öreg kerékpároké lehetett. Az idén 5. alkalommal találkoztak itt a régi kerékpárokat gyűjtők és kedvelők. Sajnos a tavalyi évhez képest kevesebben voltunk, de ez a tény a hangulaton mit sem változtatott. A jó társaság mellett a szép napsütéses időben, kedvenc kerékpárjainkkal róhattuk a kilométereket.
A már megszokott útvonalon indultunk el, elgurultunk a vasútállomás mellett, láthattuk Kecskemét egyik jellegzetességét a magányosan álló víztornyot, majd tovább kerekezve meglátogattuk a helyi börzére. A kis kitérő után - mondhatom nyugodtan, hogy ez már hagyomány -, eltekertünk a város főterére. Szokásos fotózás, kerékpár mustra, sok nézelődő és megannyi látnivaló.
Az idő gyorsan telt és már túl voltunk az ebédidőn, így hát újra nyeregbe szálltunk. Még néhány kilométer és megérkezünk utunk végéhez, ami nem volt más, mint Papp Zoli vendéglátónk családi háza. A kertben egy mini kerékpár kiállítás és terített asztalok vártak. Mondanom sem kell, hogy mindenki gyorsan elfoglalta helyét, jöhet az ebéd!
Ha jó a társaság az idő is gyorsan elrepül!
Örülök, hogy idén is részese lehettem a kecskeméti találkozónak, és ezúton szeretném megköszönni Papp Zoltánnak és kedves családjának, ezt a kellemes napot.
Videó összefoglaló 1.
Videó összefoglaló 2.
DÉVAVÁNYA ÚJRATÖLTVE 20132013.08.15. 18:00, yoleeka
Kedves veteránkerékpáros sporttársak!
Jó páran vagyunk, akiknek a Dévaványa neve ismerősen cseng. Hiszen az elmúlt években két alkalommal is meghívást kaptunk a településtől és részesei lehettünk a Dévaványa Felemelkedéséért Közalapítvány által szervezett Autómentes Nap programsorozatának.
Az idén ismételten gondoltak közösségünkre, és szívesen látnának bennünket és öreg kerékpárjainkat. Szeretnék Veletek egy levélrészletet megosztani, amit Dékányné Szalai Katalin szervezőtől kaptam:
"Dévaványa 2010-ben csatlakozott ehhez a kezdeményezéshez. Azóta minden évben megrendezzük az Autómentes Napot, melynek évről-évre nagyobb sikere van, ezt a minisztérium az elmúlt három évben legjobb szervező díjjal jutalmazta.
Ehhez a sikerhez 2010-2011-ben Önök is hozzájárultak, és most ismét szeretnénk, ha részt tudnának venni a 2013. szeptember 20-án pénteken megrendezésre kerülő programunkon. Többen érdeklődtek Önök felől, hiszen az elmúlt két alkalommal sikeres volt a bemutatójuk."
Az alapítvány mint minden alkalommal most is maximálisan támogatja a részvételt, mind a szállás és az étkezés tekintetében. 10 ágyás szálláshelyet tudnak biztosítani, az étkezést a helyi napközi konyha segítségével oldják meg, így vacsorát, reggelit és ebédet kapnak a résztvevők.
A program végleges összeállítása miatt augusztus 21-ig jeleznem kell a részvételi szándékunkat.
Ezért szeretném megkérni azokat a veteránkerékpáros sporttársakat, akik szívesen részt vennének a rendezvényen, hogy legkésőbb augusztus 20.-ig jelezzék felém részvételi szándékukat.
A program szeptember 20.-án pénteken lesz, ezért a szállást az előző estére kell foglalni.
Ezt megtehetitek itt a blogbejegyzés alatti hozzászólásoknál, vagy írjatok az mgyvkvirtualismuzeuma@gmail.com e-mail címre.
Egy kis visszatekintés:
2010-es Dévaványai Autómentes Nap
2011-es Dévaványai Autómentes Nap
CSEPEL APOLLÓ ÚJJÁSZÜLETÉSE 1. RÉSZ2013.08.13. 20:31, Bringadoki
Egy Apollót sikerült megmenteni az enyészettől.
Nem régiben írtam róla, hogy szeptemberben lesz egy jó kerékpáros teljesítménytúra, a Dunakanyar Szíve TT, amelynek érdekessége, hogy csak 1988 előtti gyártású kerékpárokkal lehet rajta indulni.
Levente barátommal beszélgettem, és szóba került ez az esemény. Erre azt mondta, hogy neki van egy régi Apollója, amivel nem igazán tud mit kezdeni, már ki is tolta a garázsból, mert nem fér.
Szó, szót követett, végül nekem ajándékozta a gépet, megmentve ezzel a csendes pusztulástól.
Miután hazavittem, gondosan körbejártam. Már ekkor tudtam, hogy eredeti állapotába fogom vissza állítani és nem egy feltuningolt öreg vázas bringa lesz belőle.
Az Apolló viszonylag ép, és jó állapotban van. A nyereg rajta nem eredeti, hiányzik a dinamója, a lámpák, a pumpa. A fékkarok töröttek. A sárvédők leszerelve, de meg vannak. A kerekekben 8-as lakozik, egy küllő eltörött. Az a pár hónap, amit a szabad ég alatt töltött megtette a hatását, a lánc teljesen rozsdás, beállt.
A helyzet nem is rossz. Fékkarok vannak ehhez, így könnyen pótolom a törötteket. A többi hiányzó dolgot meg majd szépen az idők folyamán beszerzem.
A láncot két óra munkával sikerült működésre bírni. A gumikat felfújtam és ráültem a gépre. Sebesség váltása ugyan egyenlőre nem lehetséges, de a kerékpár saját lábán megy, halad, suhan. A fékerő minimális. Sikerült elég gyorsan fogalmat kapnom az Apollóról.
[...]
A teljes cikket és a további képeket ITT olvashatod és nézheted meg. Kövesd Te is egy öreg gép újjászületését.
|