Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
A kerékpár gyártmánya / típusa: Csepel Túra férfi 28"
A kerékpár tulajdonosa: Mehlhoffer Albert
A kerékpár gyártási éve: 1982
Bemutatkozó szöveg: lentebb
A kerékpár vázszáma: TV 021697
Márkázott alkatrészek megjelölése: lentebb a bemutatkozó szövegben
A kerékpárról:
Ezt a kerékpárt egy középkorú úrtól vásároltam, aki elmondta, hogy a nagybátyja vette még a 80-as években; viszont igen keveset használta. Ez a nagyon kevés használat meg is látszik rajta, igen közel van a gyári állapotához a kerékpár. Tisztítást csak minimális mértékben igényelt; a gyári zsír látható a hajtótengelynél és a kerékagyaknál. A vázon lévő kevés karcolás a tárolás, ide-oda rakosgatás közben keletkezhetett. Szerencsére megfelelő körülmények között tárolták, így nem kezdte ki a rozsda, nem fakult meg a fényezés, a gumik is olyanok, mintha nemrég gyártották volna őket vagyis nincsen megrepedezve és a futófelület sincsen elkopva. Szépek és épek a krómozott felületek is, ahogy az ülése is príma állapotban megmaradt. Fékek szépen teszik a dolgukat, jól és könnyen fut a kerékpár, lánc nincsen megnyúlva. Matricák szép állapotúak, világítás és ezzel együtt az áramfejlesztő is teljesen működőképes. Villasapka a váz színére fényezett.
Az alkatrészekről:
A váz kifejezetten szép "meggypiros metál" fényezésű, napsütésben kicsit hasonlóan csillog, mint manapság az úgynevezett flip-flop fényezés; vagyis fényviszonyoktól függően más-más színárnyalatot mutat. Különlegessége a váznak, hogy amolyan "átmeneti"-nek mondanám, ami annyit takar, hogy a vázgeometria és a nyeregcső szorító csavar és ennél a csavarnál a vázcsövek kapcsolódása a régebbi 28-as kerékpárok vázával egyezik meg, viszont a hátsó villapapucsok már az újabb fajta megoldással készültek, vagyis nem csúszópapucsosak már. Az átmenetiségre utal a gumira ható karosfék is, mert a későbbi évjáratú Csepel kerékpárok már bovdenes gumira ható fékkel készültek a legjobb tudomásom szerint. Hátsó agy és kontrakar Super Granat feliratú.
Ritkaságnak gondolom a hajtókarokat, mivel nincsen meg bennük a díszítő egy vonalban lévő gravírozás, hanem csak teljesen sík felületűek; természetesen krómozva.
Láncvédő / nadrágvédő (kinek hogy tetszik) és a sárvédők metál ezüst fényezésűek.
Első illetve hátsó lámpa Bakony gyártmányú, izzók Tungsram márkájúak, áramfejlesztő: Bakony DN 1C és 6V 3W.
Csengő, pumpatartók, pedálok, kormányfogantyúk teljes mértékben gyári darabok.
Gumik: Emergé 28 x 1 1/2 gyártási idő: 82/1 ára: 66 Ft.
A kerékpár teljes mértékben működőképes, kellemes vele tekerni, de inkább amolyan vitrinben tárolandó darab véleményem szerint.
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|