Kategória: RESTAURÁLT állapotú kerékpár
Az első kerékpár, amely a kezem munkáját viseli mint restaurálás egy Csepel Túra típusú gyöngyszem. Nagyapám hagyatéka amely az elmúlt 20 évet egy pajta sarkában töltötte rám várva. A vázszám alapján gyártási éve a '70-es évek végére datálódik, bár az oldal korabeli katalógusai alapján és felszerelt alkatrészek, kiegészítők okén a '80-as évek eleje.
A felújítás során minden esetben meghagytam a gyári, eredeti alkatrészeket, ahol az idő vasfoga ezt lehetővé tette. Minden festett, kezelt felület fém tiszta állapotra lett vissza tessékelve, majd a gyári narancs szín helyett egy kellemes baba kék árnyalatot kapott a váz. Sárvédők újfent fehér fényt kaptak, míg a króm/acél részek maradtak gyári pompájukban, némi kezelés után.
Nem gyári kiegészítő/alkatrész a kormánymarkolat, az ülés illetve a lánc. A kerekek saját küllőikkel, festés után újra lettek fűzve. Gyári dinamója a rendszeres használat a nagy hangja és a rendőr bácsik miatt egy mai darabra lett cserélve.
Gyári matricáit az oldal segítségével szereztem be.
A felújítás fő szempontja a teljesen gyári állapot helyreállítása volt, a mindennapi használat oltárán (lsd. ülés, markolat, dinamo).
Első projektről lévén szó, a festés, alapozás műveleteit magam végeztem normál aerosolal (festés/lakk).
Jelenleg készülőben van egy 1934-es Csepel Csoda, ám addig is közösségi élmény céljából szeretném megméretni őt, bár nem túl sok évvel, de annál nagyobb eszmei értékkel bíró Túra Csepelt.
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|