Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Utolsó frissítés

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Hírek a veterán kerékpárok világából

KÖNYVAJÁNLÓ - ORCZÁN LÁSZLÓ, MAGYAR KERÉKPÁR SPORT 1940

2013.02.20. 21:03, yoleeka

Ugorjunk majd másfél évtizedet az időben! Az 1927-ben megjelent, Molnár Géza által írt "A kerékpározás kézikönyve" című klasszikus mű után ismerkedjünk meg egy újabb kiváló kerékpáros könyvvel. A szerző nem más, mint Orczán László Magyarország többszörös kerékpár bajnoka, volt világrekorder, olimpiai 5. helyezett.

Néhány mondat a Szerzőről:

Orczán László foglalkozását tekintve gépésztechnikus volt, a MÁV-nál dolgozott, gőz- majd később dieselmozdonyokkal foglalkozott – NOHAB-okkal és Szergejekkel. Kerékpáros sportpályafutását 17 éves korában kezdi a Törekvés SE-nél, majd a klub színeiben versenyez egész pályafutása során. Kiegészítő sportként gyorskorcsolyázik is, ebben a sportágban is nyer magyar bajnokságot. Kezdetben főként országúton ér el sikereket, 18 évesen megnyeri a Budapest-Siófok 100 kilométeres országúti versenyt, majd mindössze 19 évesen (1931-ben) az országúti egyéni összetett bajnokságon diadalmaskodik, megszerezve ezzel első felnőtt magyar bajnoki címét. Ugyanebben az évben elindul a koppenhágai világbajnokságon, de nem ér el sikert, a szakirodalom így emlékezik vissza az esetre:

„Az 1931-ik évi kopenhágai országúti világbajnokságon Jálics Béla a tizenhatodik helyen végzett, míg Orczán László és Nemes István géptörés miatt kénytelenek voltak a versenyt feladni.”

A remek sport teljesítménye mellett kellő hangsúlyt fektetett arra is, hogy a kor magyar kerékpárversenyzőinek, a külföldi és belföldi versenyeken szerzett tapasztalatait átadja. Ezen gondolati síkon nyugszik könyve is, ahogyan Ő fogalmazott:

E könyvemet a fiatal magyar kerékpárversenyzőknek ajánlom fel útmutatásul eddig külföldi és belföldi tapasztalataim alapján. Remélem, hogy olyan szeretettel fogadják szerény tudásom termékét, mint amilyen szeretettel én adom át nekik azzal a bizalommal, hogy hasznosítani fogják a magyar faj dicsőségére.

CSEPEL ROBUSTA

2013.02.17. 11:20, yoleeka

A Csepelen gyártott kerékpárok egyik jeles képviselője a Robusta típusú kerékpár. Gyártása során több változat is készült belőle. Az egyik jellegzetessége a rudas megoldású fékrendszer. Így, ez a típus első ránézésre is könnyen felismerhető. Bár meg kell jegyezni, hogy nem csak az előbb említett fékrendszerrel szerelték, ugyanis létezett bowden huzalos megoldású is.

Festését tekintve a sztenderd fekete szín mellett élénkebb színekben is meg lehetett vásárolni. Forgalomba került még zöld és piros kivitelben.

Ezt a típust itthon és külföldön is egyaránt forgalmazták, férfi és női kivitelben.

Egy 1962-ben kiadott angol nyelvű prospektus alapján a külföldi export változatok a következők voltak:

- Robusta Roadster 28" férfi
- Robusta Roadster 28" női
- Robusta Special 28" férfi

Az itthoni piacra szánt modellek szereléke a következőképpen alakult:

Természetesen a belföldi piacon is mindkét, női és férfi modellt forgalmazták. Megjelenésüket tekintve fekete vagy színes kivitelben, krómozott abroncsokkal, talpbőrből préselt nyereggel, hasított aktabőrből készült nyeregre erősített szerszámtáskával, azonos színű sárvédővel, és láncvédővel, egymenetes szabadonfutó aggyal, Robusta csengővel, gumi foglalatú macskaszemmel, krómozott kormánnyal kerültek forgalomba..

Érdemes még megemlíteni, hogy a típusnak legalább két nyaktábla változata volt. Az egyik a "sima" Robusta feliratos, a másik pedig a Robusta Budapest feliratos változat.

További képek a "piros" változatról

A VARRÓGÉPEKTŐL A KERÉKPÁROKIG

2013.02.14. 15:16, Írta: Balogh Bence

Németország egyik legnagyobb múltú cége 1862-ben kezdett varrógépekkel foglalkozni, majd átnyergelt a biciklik gyártására, hogy végül az autóiparban találja magát, és az európai autópiac meghatározó szereplője legyen. Megidézzük a családi vállalkozás történetét, és szót ejtünk az Opel jövőjét fenyegető válság okairól is.

A varrógépektől a kerékpárokig

Adam Opel 1837-ben, az ipari forradalom kellős közepén született Rüsselsheimben, apja után ő is lakatosnak tanult. A párizsi Lebland-nál töltött próbaidő alatt beleszeretett a varrógépekbe. Első gépén hat hónapig dolgozott, ez a készülék évtizedeken át bírta a munkát a helyi szabómesternél. Családja támogatásával 1862-ben megnyitotta saját műhelyét. Vállalkozása a porosz-osztrák háború idején futott fel, miután egyre nagyobb szükség lett az egyenruhák gyors előállítására.

1866-ban járunk, Opel hirtelen annyi megrendelést kapott, hogy hamarosan felhúzhatta első üzemét, ahol már 25 alkalmazottjával gyártotta a kivételes minőségű, elérhető árú berendezéseket. 1868-ban kötött házasságából öt gyereke született, fiait már korán bevezette az üzletbe. Ez fontos lépés volt, a cég jövőjét az ő lelkesedésük alapozta meg. 1884-ben párizsi üzleti útjáról egy újabb találmánnyal, a kerékpárral tért haza, és két éven belül már piacra is lépett az első Opel biciklikkel.

Legnépszerűbb típusa a Victoria Blitz volt, a "villám" motívum máig megmaradt, de a rüsselsheimi bringák képességeit nem csak a névadással reklámozták. Az Opel fiúk számtalan versenyen indultak, nekik köszönhetően ebben az iparágban is vezető gyártóvá váltak. Ők készítették a legjobb minőségű bicikliket, és az áraik sem voltak eltúlzottak, nem csoda, hogy a vevők kapkodtak utánuk. A sikert sikerre halmozó Adam Opel 1895-ben tífuszban meghalt, az autógyártást már nem érte meg.

[...]

Cikk forrása: origo.hu

Így néz ki az 1.000.000. Opel kerékpár amit 1926-ban gyártottak.

AZ ÉV VETERÁN KERÉKPÁRJA 2013 SZAVAZÁS

2013.02.11. 13:26, yoleeka

Kedves veteránkerékpárosok!

A tavalyi évhez hasonlóan az idén is megrendezésre kerül az Év veterán kerékpárja szavazás. Idén több újdonság is szerepel majd a kiírásban. A benevezett kerékpárokat 2013-ban két kategóriában lehet indítani:

I. kategória: RESTAURÁLT kerékpár

Ebbe a kategóriába olyan kerékpárok nevezését várjuk amelyek felújítása során törekedtek a gyári állapot visszaállítására. Ide tartozik a részlegesen restauráltat ( egy-egy fényezett , felületkezelt elem , nyereg miatt) restaurált kerékpár is.

II. kategória: EREDETI állapotú kerékpár

Ebbe a kategóriába olyan kerékpárok nevezését várjuk, amelyeknél megőrizték az eredeti gyári állapotot, mind festés és alkatrészek tekintetében.

Hogyan is néz ez ki valójában: Ha van a tulajdonodban egy vagy több 1988 előtt készült magyar vagy külföldi kerékpár, és úgy érzed esélyes lehet az ÉV veterán kerékpárja cím elnyerésére, küld el a kerékpár(ok) - maximum 5 fényképből álló és egy szöveges bemutatkozót tartalmazó portfólióját címünkre  mgyvkvirtualismuzeuma@gmail.com.

További részletekért kattints IDE!

KÖNYVAJÁNLÓ - MOLNÁR GÉZA, A KERÉKPÁROZÁS KÉZIKÖNYVE 1927

2013.02.10. 18:48, yoleeka

Ugorjunk egy évet előre az időben és az Országos Testnevelési Tanács kiadványa után nézzünk egy igazán klasszikus alapművet. Könyvajánlónk következő, bemutatásra szánt olvasnivalója, Molnár Géza 1927-ben megjelent "A kerékpározás kézikönyve" című műve.

Előszó

[...]

Nálunk, Magyarországon talán tízezer ember kerékpározik. Ebből versenyző nem több ötszáznál. Egyetlen gyárunk sincs. A drága védővámokkal terhelt külföldi árukra vagyunk utalva és e tekintetben egyelőre nincs is kilátás arra, hogy a helyzet megváltozzon. Az országútjaink rosszak. És nincs propagandánk. A napisajtó, - érdekkörétől a sportág messze ível, csak száraz regisztrátora az egymást hajszoló eseményeknek.

Arról a nagy programról, melyet az MKSZ a kerékpársport népszerűsítése érdekében és annak fejlődését elősegítőn megvalósít, a közönség nagyobbára csak a szaksajtó útján értesül.

Külföldön könyvtárakra rúgó irodalma van az elméleti és gyakorlati kerékpársportnak. Nálunk egyetlen kísérlettől eltekintve, ily irányú modern munka nem látott napvilágot. Nincs könyv, mely a kerékpározás technikai részével foglalkozna, mely a hazai vonatkozások történelmét megírná, mely az elmúlt klasszikus versenyek és bajnokságok krónikása lenne.

Pedig bőséges anyag kívánkozik megörökítésre, pedig múlhatatlan értéket mentek veszendőbe, midőn a felnövekvő, kerékpározást űző generáció magára utalva, útmutató és tanács nélkül maradt.

Hézagpótló munkásságot  véltem tehát betölteni akkor, midőn a Franklin-Társulat megbízásából e könyvecske megírására vállalkoztam.

[...]

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland

      


Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU