KÜLÖNLEGES ÉS RÉGI KERÉKPÁROKAT KERESÜNK!2013.06.21. 13:07, yoleeka
A bringafesztiválon szeretnénk bemutatni régi, vagy valamiért különleges, akár saját készítésű bicikliket is. Keressük azon magánszemélyeket, akik szívesen bemutatnák rendezvényünkön a tulajdonukban lévő járgányt. A kiállított kerékpárokra közönségszavazat alapján a nyertes értékes vásárlási utalványt kap. A kiállításhoz az önkormányzat a Bulgárkert-ben előre kijelölt helyszínt biztosít.
Egy személy maximum két biciklit állíthat ki. A biciklik őrzésé-ről a tulajdonosnak kell gondoskodni! A jelentkezéseket a különleges bicikli fotójával és egy rövid bemutatkozással várjuk a kommunikacio@csomor.hu email címen, vagy a 30/925-5020-as telefonszámon.
Csigák, fű, szép táj, friss levegő. Utóbbi kivételével mindegyik látható kicsit az első beharangozó videónkban, de természetesen az utóbbi is jelen lesz az I. Csömöri Bringafesztiválon. Meg még sok minden más is, például Sub Bass Monster, ahogy az kiderül a részletes programleírásunkból.
PROGRAMAJÁNLÓ - LÖSZ FESZTIVÁL, HÓDMEZŐVÁSÁRHELY2013.06.18. 22:14, yoleeka
A Zöld Szikla Művészet - és Természetvédő Alapítvány és a Bessenyei Ferenc Művelődési Központ bemutatja: LÖSZ FESZTIVÁL hagyományőrző mulatság elnevezésű rendezvényét. A sok érdekes program között egy veteránkerékpár kiállítás is helyett kapott.
BESZÁMOLÓ - BUDAPESTI VÁROSNÉZŐ VETERÁNKERÉKPÁROS TÚRA2013.06.18. 20:34, Írta: Blázsovics Csaba
Az idén első alkalommal került megszervezésre a Budapesti Városnéző Veteránkerékpáros Túra. A rendezvény ötletgazdája, Blázsovics Csaba, veteránkerékpáros barátunk volt.
2013. június 15.-én reggel 9 órától gyülekeztünk a „KEFÉNÉL”, az időjárás tökéletes volt. Összesen 24- en indultunk a kis városnéző túrának. Első tervezett megálló a Bazilikánál volt, innen egy kis kitérővel következett a Lánchíd és a Clark Ádám tér, ahonnan a Hunyadi János úton feltekertünk a Dísz térre. Megnéztük a Tóth Árpád sétányt, Szentháromság utcát, Szentháromság téren a Mátyás templomot illetve Halász bástyát. Egy kis pihenő volt beiktatva a Bécsi kapu téren, ahonnan újult erővel pattantunk a kerékpárokra. A Batthyány téren még megnéztük a Dunát és a Parlamentet, majd visszatekertünk a kiindulási pontra.
Az öreg gépek jól bírták, egy defekt és egy első fék beszorulását leszámítva.
Képtár megtekintése
PEUGEOT - A FRANCIA OROSZLÁN2013.06.12. 20:13, yoleeka
A Peugeot akkor indult útjára, amikor 1810-ben Jean-Pierre és Jean-Frederic Peugeot a Sous-Cratet-i malmot vasöntödévé alakította és gyártásba kezdett.
A Peugeot Lion 1850-ben jött létre.
A Peugeot gyár Franciaországban, Beaulieuban működött, mielőtt Armand Peugeot felfigyelt a biciklikre. A Peugeot biciklik története több, mint 130 éves. A sikersorozat 1882-ben a Grand Bi modellel indult (elöl egy nagy kerék hátul egy kicsi).
Peugeot Grand Bi - 1882
A minőség fontos volt Armandnak és a Peugeot biciklik hamar hatalmas hírnévre tettek szert. A Peugeot hírnév a mai napig fennáll. Az egyik legismertebb bicikli márka, és a legtöbb versenyt Peugeot bringával nyerték!
Az évek elteltével a vállalat több változáson is átesett, nézzünk ebből néhány fontosabb állomást.
1886-ban a Peugeot bringák láncot kaptak.
1889-ben Armand bemutatta a 3 kerekű autót Párizsban.
1892-ben már évente 30 autót gyárt a Peugeot.
1896-ban Armand elhagyta a családi vállalkozást és saját céget alapított ahol legfőképpen az autógyártásra fokuszált.
1900-as években az új cég évente 500 autót gyártott,míg unokatestvére Eugene Peugeot évente 20.000 biciklit.
1905-ben a családi vállalkozás újra elkezdte az autók gyártását, majd pár évvel később egyesült a két cég
1914-18 között több mint 63.000 biciklit, 9000 autót, motort 10.000 repülőgép motort gyártottak
1926-ban újra külön váltak Automobil Peugeot és Cycles Peugeot néven.
1930-ra a bringák gyártása elérte a 162.000 db-ot évente a Beaulieu gyárban.
1955-re 220.000 biciklit gyártott a cég munkát adva közel 3.500 embernek
DRAISINE, AZ ŐSKERÉKPÁR2013.06.08. 20:45, yoleeka
Utazzunk vissza az időben és nézzük, vagyis inkább olvassuk, hogyan is kezdődött a kerékpáros őrület!
Négyszer gyorsabban száguldott, mint az akkor megszokott közlekedési eszköznek számító lovaskocsi, az 1820-as években mégis kétkedve fogadták von Sauerbronn báró találmányát, a pedál nélküli biciklit.
Karl Friedrich Drais von Sauerbronn (1785-1851) báró 187 évvel ezelőtt, 1817. június 11-én mutatta be a nyilvánosságnak a mai kerékpár elődjét. A feltaláló neve után Draisine-nek elkeresztelt jármű, óránként 15 kilométerrel volt képes gurulni, azaz négyszer gyorsabban, mint az akkoriban megszokott lovaskocsi.
De tulajdonképpen mi is volt ez a szerkezet, és hogyan nézett ki? Az ősbicikli nem volt más, mint két vaskerékből álló, első kerekekre szerelt, irányítható rúddal ellátott, egynyomvonalú, de pedál néküli „futógép”. Drais saját maga is bemutatta találmányát a Mannheim és Relaishaus közötti útszakaszon, amit oda-vissza kevesebb mint egy óra alatt tett meg. Egy lovaskocsinak kb. 4 óra kellett ugyanennek az útnak a megtételéhez.
Sauerbronn, a heidelbergi egyetemen folytatott matematikai és fizikai tanulmányaival a háta mögött, nemcsak a kerékpár ősét tervezte és szerelte össze, hanem még korábban olyan négykerekű gépet is épített, ami lovak segítsége nélkül működött. Miután az alkotására büszke feltaláló a szerkezetet a mostohaanyja karlsruhe-i birtokán bemutatta, igen vegyes kritikákat kapott. Legtöbben azt kifogásolták, hogy ha úgyis lábbal kell hajtani a gépet, akkor a „jármű” mivel hasznosabb, mint a gyaloglás. Sauerbronn azonban nem keseredett el, hanem megtervezte a „bicikli” elődjét.
Hogy a feltaláló mégsem futott be sikeres pályát, az az apja halála után bekövetkező romló anyagi helyzetével és csökkenő társadalmi megbecsültségével magyarázható. Ez utóbbi többek között annak volt köszönhető, hogy kamarási pozícióját elveszítette, illetve hogy Karl Gutzkow egyik könyvében furcsa dologgal vádolta meg Sauerbronnt: az író szerint von Sauerbronn azzal kísérletezett, hogy hogyan tudna egy halott gyermeket lélegzetével életre kelteni. Az események hatására hosszú éveken át a waldkatzenbachi birtokán élt visszavonultan, ahonnan csak 1845-ben tért vissza a szülővárosába, Karlsruhe-ba.
Az ősbicikli feltalálója halála után megkapta a neki kijáró megbecsülést és elismerést, hiszen az 1890-es években a pedálokkal felszerelt kerékpár már tömegközlekedési eszköznek számított.
Forrás: s.a.b
Kapcsolódó tartalom: www.sterbs-bike.cz
|