DUNAKANYAR-SZÍVE VETERÁNKERÉKPÁROS TELJESÍTMÉNYTÚRA2013.07.02. 22:05, yoleeka
Kedves veteránkerékpáros Barátok!
Egy tavaly nyáron megfogalmazódott elképzelés öltött mostanra alakot, és remélem, hogy sokak tetszését elnyeri. Egy újabb veteránkerékpáros megmozdulás, egy újabb program, hogy öreg gépeiteket megmozgassátok.
A Dunakanyar, mint természeti tájegység az ország egyik legszebb vidéke, nem beszélve a Pilis- és a Visegrádi hegység magasba törő hegyeiről, annak megannyi látnivalójáról. A környék a túrázók és kerékpározók egyik közkedvelt célpontja. Aki már járt arra felé az nem csalódott a látnivalókban.
Ha az ember leül a térkép elé és szimplán csak nézegeti, olyan dolgokat vehet észre, amin eddig átsiklott a tekintete. Így voltam ezzel én is. Többször kerékpározok Budapest és Esztergom között, hol rövidebb, hol pedig hosszabb szakaszon, de sosem "láttam tovább". Miért is mondom ezt? Ha jobban megnézzük a térképet, akkor a 11-es főút és a 10-es számú út nyomvonalán fekvő bizonyos településeket érintve, egy érdekes útvonal rajza tárul elénk. A formára szerintem Mindenik ráismert:)
Ez a forma adta az ötletet, hogy megszülessen a DunakanyarSzíve TT, ami nem más, mint egy 100 km-es teljesítménytúra veterán kerékpárok részére.
Hogy mi is ez? Lássuk!
HÉTVÉGI PROGRAMAJÁNLÓ - VELODROM MILLENÁRIS2013.07.01. 21:25, yoleeka
Az elmúlt évekhez hasonlóan az idén is mergendezik a Velodrom Millenáris oldtimer fiesztát. A régi autók és motorok mellett a veterán kerékpárok is helyett kapnak. Évről évre egyre több kerékpáros képviselteti magát. Az öreg vasak látványát a korhű ruhákba öltözött kerékpárosok gazdagítják.
Néhány hasznos jótanács!
A részvevők veteránjukhoz öltöznek
A Velodrom építészeti adottságai és a rendezvény sajátos jellege teszi lehetővé, hogy egy szokatlan élmény részesei és élvezői legyünk. A sikernek közismerten sok szülője van, vegyétek ki Ti is részeteket belőle.
Itt a lehetőség, hogy új oldalról ismerjétek meg a világot. Keressetek számotokra szimpatikus, tetszetős ruhákat szekrények mélyén, használtruhás üzletekben, jelmezkölcsönzőkben. Régi divatlapok, autós, motoros újságok és persze az internet sok ötletet adhatnak, amit aztán akár egy szabás-varráshoz értő ember is el tud készíteni. A hab a tortán: a kiegészítőkről se feledkezzetek meg: kalap, sapka, sál, cipő, bizsu, régi óra, fényképezőgép, esernyő, távcső és társaik. Egy látogatás a fodrásznál, egy jól befésült haj szintén csodákra képes.
Egy sapka, vagy sál nem csinál nyarat, ennek nem dől be a rendezői gárda.
Útmutató és stílusgyakorlat az öltözékhez:
Egy stílus, vagy korszak határozza meg döntéseteket.
A múlt század 70-es éveivel bezárólag válasszatok ruhát, kiegészítőt.
Humor és vidámság adja az ötleteket és befolyásolja döntéseteket.
Kerüljétek az önkényuralmi jelképeket.
Fegyveres erők, rendvédelmi szervek öltözékei sérthetnek egyeseket, de akár törvénybe is ütközhetnek.
Csak előzetes rendezői engedély alapján megengedett ezek viselete, kérjük megértéseteket.
Politikai célzatú kitűzők, kiegészítők, azokat szimbolizáló eszközök, matricák szintén nem kívánatosak.
Inkább előzetesen kérdezz, mint a helyszínen egy elutasítás, vagy konfliktus...
További részletekért látogassatok el a www.velodrom-millenaris.eu oldalára.
5. DUNAKANYAR TÚRA, VÁC - ZEBEGÉNY - VÁC2013.06.30. 10:58, yoleeka
Kedves veteránkerékpáros Barátok!
Újra eltelt egy év és hamarosan itt a július! Ha pedig július, akkor Dunakanyar Túra! Az idén ötödik alkalommal kerül megrendezésre a szokásos 50 km-es veteránkerékpáros találkozóval egybekötött túránk. Aki rendszeres résztvevője a programnak az tudja, hogy minden évben a Dunakanyar egyik részét járjuk be öreg kerékpárjainkkal. Az előző években a Szentendre - Visegrád illetve Szentendre - Szentendrei szigeten tettünk kirándulásokat.
Az idén szakítva a hagyománnyal a túra útvonala átkerült a Duna másik oldalára. Ebben az évben a Vác - Zebegény - Vác szakaszon tesszük meg egy nagyjából 50 km-es távot. A teljes szakasz jó minőségű kerékpárúton halad, részben a Duna partján illetve a 12-es számú főúttal párhuzamosan, kiválóan alkalmas a túrázásra.
Ha van egy öreg géped (1988 előtti), legyen az magyar vagy akár külföldi gyártmány, és kedved egy jó kis tekeréshez, akkor ott a helyed!
Néhány fontos tudnivaló!
- a gyülekező helyszíne: a Váci Ligeti Stadion melletti parkolóban.
- a túra időpontja: 2013.07.13
- a túra várható indulása: 10:00 óra
- a táv: 50-55 km
- a túra alkalmával érintett települések: Vác, Verőce, Nagymaros, Zebegény
- a tempó: kényelmes
A gyülekezőt követően elkerekezünk a közelben található Március 15.-e térre, ahol körbe kerékpározzuk a teret, remélhetőleg nem kis feltűnést keltve:) ezért a lehető legtöbben gyertek el! A város "főterén" lesz egy kis fényképezés, majd szabadjára engedve a fölös energiát nekivágunk a túrának.
3D-s panoráma a Március 15.-e térről, innen idulunk.
Vác városát elhagyva, a Duna parton haladunk majd tovább, itt az első néhány kilométeren lesz pár emelkedő, de a hagyományos kerékpárokkal is könnyen vállalható.
A következő település Verőce lesz, ahol tartunk majd egy rövidebb pihenőt, és folytatjuk utunkat tovább Nagymaros felé. Itt lesz következő megálló, pihenő pont. Ha kifújtuk magunkat, akkor már nem sokat kell tekernünk ahhoz, hogy elérjük túránk célállomását Zebegényt.
A Település igazi kis gyöngyszem, közvetlen a Duna parton helyezkedik, el és sok látnivalót is tartogat.
Az előzetes bejárás alkalmával, kényelmes tempóban valamivel több mint 2 óra kellett a Vác - Zebegény útvonal megtételéhez. Ezért a tervezett indulás úgy lett kialakítva, hogy Zebegényben tudjunk ebédelni!
CSEPEL FEL-FEL 20 COL2013.06.27. 22:04, yoleeka
Ki ne emlékezne az 1980-as évek egyik meghatározó kerékpár típusára! A modern vonalú, különböző szerelvényezettséggel és kivitelben készülő, fékagyas és szabadonfutós változatú, fiúk és lányok részére egyaránt ajánlott modellekre. Egy ilyen, gyönyörű állapotban megmaradt gép mutatkozik most be. Vázszáma: KW 082139, ebből eredően a gyártási év 1983.
Lássuk a műszaki paramétereket:
Váz: Hegesztett kivitel, nyitott egyfőtartós gyermegváz, hajlított támvillával, hidegenvont acélcsőből, lakkozva, matrica díszítéssel. Villa: Lemezből sajtolt villafej és villasaru, redukált, hegesztett hidegenvont acélcsőből készült oválprofilú villaszárak, a váz színére lakkozva. Kormány: Emelt, széles, állítható kivitelben, krómozott acélcsőből, műanyag fogantyúkkal. Abroncs: Nyitott profilú, recézett oldalú, krómozott kivitel 20" x 1,75" méret, 24 küllőlyukkal. Első és hátsó agy: Előbbi 3 részes, könnyű kivitel, krómozva. Utóbbi könnyű kivitelő szabadonfutó racsnis, 18 vagy "Super Gránát" fékagy (igénytől függően), 19 fogszámú lánckerékkel. Fék: Sport-racsnis modellnél: első-hátsó abroncsfék. Fékagyas kivitelnél: gumiraható bowdenhuzalos. Hajtómű: 42 fogszámú lánckerék, 5 1/4" hajtókarokkal, a főtengelyen ékeléssel rögzítve. Sárvédők: Acélszalagból fényesre krómozva, horganyzott huzaltámasszal szerelve. Lánc: 1/2" x 1/8" x 88 tag. Pedál: Block típusú Junior pedál, fényvisszaverő betéttel szerelve. Nyereg: "Póló" modell támasszal vagy műanyag boritású gyermeknyereggel. Tartozékok: Csengő, pumpa, oldaltámasz, szerszámtáska, 2 db szerelőkulcs.
Képek megtekintése
LEGNANO TIPO ROMA - 19532013.06.24. 08:55, Írta: HBalage, RevoMag
Létezett valaha egy patinás kerékpármárka, amely a magyar kerékpársport történetének egy bizonyos időszakában komoly szerepet játszott a versenyzők mindennapjaiban. Mostani bemutatónk alanya a márka fénykorában készült, és a maga idejében zöldessárga-gyöngyház színe hasonlóan emblematikus volt, mint a Bianchik celeste-zöldje. Ez a bringa továbbá azért is érdekes, mert számos olyan műszaki megoldást vonultat fel, amelyek mára már teljesen kihaltak…
Egy egykori versenyzőtől egyszer azt a véleményt hallottam, hogy a Millenáris Sporttelep és a hazai pályasport népszerűségének hanyatlása a futball térhódításával, illetve a Népstadion átadásával kezdődik. Hogy ez valóban így volt-e, avagy nem, azt nehéz lenne kideríteni. Mint ahogy az sem biztos, hogy az érdeklődés csökkenését kívánta ellenpontozni a korabeli politikai- és sportvezetés azzal, hogy a Magyar Kerékpáros Szövetségnek akkoriban komolynak számító összeget (Egyes források szerint egymillió forintot – figyelem, 1953-ban járunk!) adományozott kerékpárbeszerzés céljaira.
Az üzlet megköttetett, és a sportszakemberek nem sokat teketóriáztak, a korszak egyik legnevesebb gyártóját, a Legnanót keresték meg igényeikkel. A cég le is szállított közel 100 db (!!!) kerékpárt, melyek között az országúti gépek mellett zömmel pályabringákat találunk, valamint hat darab pályatandemet. A bringákat az MKSZ kötelékébe tartozó fővárosi és vidéki egyesületeknek utalták ki, például az akkoriban a Debreceni Postás színeiben versenyző Novák Feri bácsi (a fél karral hosszútávú túrákat teljesítő, távolsági világrekorder túrakerékpáros) is kapott egy országútit, miután leadta cserébe korábbi versenygépét.
[...]
A teljes cikket a RevoMag oldalán olvashatod.
|