BÉLUS
|
BUDAPEST női vastáblás 1960-évek
|
BUDAPEST női alutáblás gyári kék
|
BUDAPEST női alutáblás gyári bordó
|
BUDAPEST férfi
|
BUDAPEST férfi alutáblás bordó
|
CAMPING "kék" 1963
|
CAMPING "arany"
|
CSEPEL SPECIAL verseny matricás
|
JUNIOR
|
LUXUS 24 collos fiú kerékpár
|
MÁTRA női
|
MÁTRA női zöld
|
MÁTRA férfi
1954.-1956. közötti Mátra, igényesen restaurált állapotban .Gumifalcos felnikkel szerelt , aluminium villafejes , oválkeresztmetszetű hajtókaros , vaslemezcímeres . Restaurált Dongó motor van szerelve rá . Április elején sikeres Múzeális mínősítést szerzett.Tulajdonos: Steszkál Sándor
|
MONDIAL
|
MIRA MART
Kerékpárom története!
A történet valamikor a 60-as évek közepén kezdődött, amikor még gőzerővel működött a Csepel Művek területén a motorkerékpár gyár kísérleti műhelye. Abban az időben a csepeli gyár párttitkára az a Kiss Dezső volt, aki helyzeténél fogva nagyon sokat segített a motorsportnak, a kísérleti műhelynek, szerették az ott dolgozók. Miután Dezső bácsi fiatal korában kerékpár versenyző volt és a fia akkoriban volt tizenegynéhány éves, a kísérleti műhely vezetője, a legendás Vígh Bandi bácsi egy meglepetést agyalt ki. Építettek titokban egy versenykerékpárt Dezső bácsi fiának, Dodinak, amely az akkori kor legprofibb bringájának számított. Renan (Rönan?) csövekből hegesztett váz, Campagnolo alkatrészek mellett egy két olyan hazai gyártású felszerelés, amely csak kísérleti példány volt. Ilyen pl. a Tour de Hongrie fékek és hajtókarok. A csoda-kerékpárt átadták, de a Dodi nem mutatott érdeklődést iránta, egy-két edzés után letámasztotta a bringát a garázsba és nem használta tovább. Hogy egy ilyen érték ne kallódjon, visszaadták a készítőknek. Bandi bácsi arra gondolt, odaadja saját fiának, talán őt érdekli a gép. Sajnos ő sem lelkesedett érte.
1971-ben 13 éves voltam, amikor hosszasan kérleltem Apámat, hogy vegyen nekem egy SR 26-os kerékpárt, amely álmaim vágya volt. Apám akkoriban a Volán SC versenyzője volt és miután Csepelen a motorgyártás megszűnése már kilátásba került, pont Kiss Dezső bácsi közbenjárására, a Volán SC Pogány József utcai telephelyére költöztették át a csepeli kisérleti műhelyt. Apám itt panaszolta el Vígh Bandi bácsinak, hogy nem hagyom élni egy SR 26-ért. Az öreg kapva kapott az alkalmon és megsúgta Apámnak a kallódó bringa történetét. Addig-addig ment a huzavona, hogy behozta a telepre a bicót. Ez rögtön megpecsételte az alkut, mert ennek nem lehetett ellenállni. Így került hozzám kerek 5000 forintért ez a csoda.
Zsembery Barnabás
|
PAJTÁS leányka
|
PAJTÁS fiú 60-as évek közepe
|
PAJTÁS fiú 70-es évek első fele
|
ROBUSTA férfi rudas fékkel
|
ROBUSTA férfi bowdenes fékkel
|
ROBUSTA női
|
ROBUSTA zöld
|
ROBUSTA duplavázas
|
ROBUSTA piros
|
R26 női
|
R26 bordó ffi
Forrás: Ocskay Zoltán, Veterán Autó és Motor
|
R26 kék ffi
Forrás: Ocskay Zoltán, Veterán Autó és Motor
|
R26 Super Spezial Extra
Forrás: Rajta Ferenc
|
SR26 férfi bordó
|
SR26 férfi fekete
Forrás: Ocskay Zoltán, Veterán Autó és Motor
|
SR26 férfi zöld
Forrás: Ocskay Zoltán, Veterán Autó és Motor
|
SUPERLA női
|
TIHANY női
|
TIHANY férfi
|
TIHANY SPEZIAL
|
TIHANY női+nyújtott vázas
|
TIHANY zöl-fehér
|
TIHANY piros 1968
Néhány kép Ocskay Zoltán jóvoltából. Egy eredeti fényezésű, 1968-as gyártású és HH005027-es vázszámú Csepel Tihany kerékpárról. A néhai Urbancsek János tulajdona volt, unokája, Zoltán közreműködésével felújította, kiegyenesítve a hajlott első villát, felpolírozva a sárvédőket, új küllőkkel fűzve a kerekeket, új lánccal, külső és belső gumival, a krómozott részeket fényesítve. Már csak a hátsó fényvisszaverő (macskaszem) hiányzik a tökéletességhez. Gyönyörű darab! |
TÚRA női
|
TÚRA női "kék"
|
TÚRA női gyári kék
|
TÚRA női gyári sárga
|
TÚRA férfi
|
TÚRA férfi "kék"
|
TÚRA férfi gyári piros
|
TOLDI női
|
TOLDI férfi
|
TOLDI 42mm-es szegecstávval
|
TOLDI kék színű
|
UNICORN
|
ÚTTÖRŐ leányka 60-as évek
|
ÚTTÖRŐ leányka 70-es évek
|
ÚTTÖRŐ fiú
|
Csepel pályakerékpár 1952
|
TOLDI ffi
|
SUPERLA SPORT
|
CAMPING "bordó"
|
|