Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Utolsó frissítés

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Hírek a veterán kerékpárok világából

NAGY KERÉKPÁR TESZT 4. RÉSZ - KEMPING KERÉKPÁROK

2012.03.08. 21:10, Szöveg és kép: yoleeka

Azt előbbi részekben összehasonlítottuk a 28 és 26 collos kerekű kerékpárokat. Most, az utolsó részben bemutatkozik három kemping kerékpár. Három típus három ország képviseletében. Olvashatunk a magyar Csepel Csilla, a Jugoszláv Tomos Mini és az NSZK-ban készült Anatom kerékpárról.

Lássuk az összehasonlítást!

Magyar kerékpár típus: CSEPEL CSILLA

Az egy pedálfordulatra megtett 4,6 m út könnyű hajtás jó gyorsulást biztosít, ez városban a gyakori megállás és újraindítás miatt különösen kedvező. 100 méteres útszakaszon a Budapest kerékpáron 20,4 fordulatot, míg a Csillán 21,7 pedálfordulatot kell végezni. A Csillával 20km/ó utazósebesség éppúgy különösebb fáradság nélkül tartható, mint a 26"-os, vagy a 28"-os kerékpárokkal.

A kerekek közötti súlyelosztás kedvező, így emelkedőn is csak akkor ágaskodik a gép eleje, ha szándékosan felrántjuk a kormányt. A hajtómű a földtől kellő távol van, így alkalmazhatták a 170 mm-es felnőtt hajtókarokat anélkül, hogy a pedál kanyarban beleakadna a talajba. A nyereg a Budapest nyergével azonos, elég kényelmes, szép, de a bőrnél kevésbé tartós, és a műanyag nyeregborítás könnyen piszkolódik.

A kormány még a legalsó helyzetében sem ér hozzá a térdhez, formája előnyös, viszont az állítási tartománya felfelé nem teljesen kielégítő. A kézifék fogantyújának belső lemezéle a kezet nyomja.

A Csilla kormány, nyereg és váz gyorsszorítója erős, de az ellencsavar átmérője elég kicsi. A kormányon nincs megjelölve a legnagyobb kihúzási magasság, ezért a túlságos kihúzás miatt a csapágy felett gyakori a kormánycső törés. A nyeregszáron a vázmagasságot több helyen számokkal is jelölik, ami a beállításkor előnyös.

Az első fék hatásossága és szabályozhatósága jobb lehetne. A KRESZ követelményeinek megfelelő jó minőségű világítási készlet, az erős csomagtartó és a hozzáadott gumiszalag, a rugós oldaltámasz és a mélyhornyú krómozott acél sárvédők a típus használhatóságát és a külső megjelenést emelik.

A felépítés erős, a Csilla a tartósan nagy terhelést is jól bírja. A gyári kivitel kifogástalan, a vázkötés könnyen kezelhető, biztosan rögzíthető, de a vázzsanérra a bőszárú nadrág felakadhat. A lakkozás esztétikus, a galvánbevonatok épek, tartósak. (A Csillának Csaba elnevezéssel egy olyan változatát is készítik, amelynek váza nem összecsukható, egyébként minden tekintetben azonos a Csillával. Ennek ára 100 Ft-tal alacsonyabb.) A Csilla vétele a kemping típusok közül a legkifizetőbb.

A kerékpár típus a vizsgálati eredmények alapján minősítést kapott.

Jugoszláv kerékpár típus: TOMOS MINI

Az egy pedálfordulatra megtett út 5 m, ami felnőtteknek inkább kedvezőbb, mint gyermekeknek. A hajtókarok 150 mm hosszúak, ami viszont a gyerekeknek jobb. A pedálok fehér gumiblokkjai túlméretezettek, a pedálgumi hajtás közben átfordul, ami kényelmetlen, mert könnyen lecsúszik róla a láb, és a fényvisszaverő prizmát tönkreteszi.

A nyereg rugózása jó, de a hátsó lemezkeret sarkai nagyon kiállnak. Előnyösebb lenne ezeket nagyobb ívben lehajlítani. A kormány alakja kedvező. Az első fék jól állítható, fogantyúja jó elhelyezésű. A kormányon és a nyeregszáron a legnagyobb kihúzhatóság mértékét maradandóan és jól láthatóan megjelölték.

A nyereg és a kormány magasságállításán kívül a kormánydöntés is csavaros gyorsszorítóval állítható. A vázcsukló egyszerű és erős. A kemping típusok közül is kitűnik nagymérvű és egyszerű állíthatóságával. Az egyszárnyú csavarok szorítók hajtószárnya kicsit rövidebb a szükségesnél, a jó rögzítés ezért nagy erőkifejtést igényel.

A generátor dörzstárcsáját a nedves gumi is jól hajtja. Az első lámpa fénykévéje igen jól világítja meg az utat. A hátsólámpával kombinált nagyméretű és jó hatásfokú fényvisszavető éjszaka megnyugtató biztonságot ad, hibája, hogy a műanyagház hamar széttörik. A csomagtartó erős, a kitámasztó könnyen kezelhető, a végéről azonban hiányzik egy gomb, ami a cipőt a sérüléstől óvná.

A kis műanyagpumpa inkább játékszer, mint  szerszám, alig használható. A gumik szélesek, fehérbetétesek, ami csak állandó mosószeres lemosás mellett marad szép, különben besárgul. A Csillánál magasabb ára minőségével nem arányos.

A kerékpár típus a vizsgálati eredmények alapján minősítést kapott.

Német Szövetségi Köztársaság NSZK kerékpár típus: ANATOM

Az egy pedálfordulatra megtett út 4 m, ami különösen gyermekek és nők számára igen kedvező, mert egész könnyen hajthatóvá, jól felgyorsulóvá teszi a kerékpárt. A hajtókarok 150 mm hosszúak, ami a rövidebb lábúaknak előnyös. Az első tengelynyomás aránya az összes vizsgált kerékpártípusé közül a legalacsonyabb (28 százalék), de ez különösebb stabilitási problémát nem okoz, sőt a csuklók terhelése szempontjából kedvező.

Nyerge csak rövid ideig tartó utazásra alkalmas, mert bevonat nélküli öntött műanyag nyereglapján keresztül a nyeregalváz lemezei átérződnek. Főleg a hátul kétoldalt kiálló sarkok kellemetlenek néhány kilométer után. A nyereg nem elég tartós, a nyereglap könnyen behasad, a bilincs elgörbül.

A kormány magasság-állíthatósága kevés. A kormányszarv kellő kihúzását az is akadályozza, hogy a kézifék bowdenje túl rövid, sőt a fékkar felerősítését a kormányon a kihúzáshoz meg kell lazítani. A kormány- és nyeregszáron nincs megjelölve a legnagyobb megengedett kihúzás mértéke, ez biztonsági szempontból kifogásolható.

Az első fék szerkezete és hatása nem kielégítő. A kerékpár felszereltsége jó. Csomagtartója erős. Ügyes zár van a hátsó villán. A kitámasztó könnyen kezelhető, az esetleges szereléshez azonban belső nyílású hatszögkulcs szükséges, ami ritkán van kéznél. A pumpa gyakorlatilag alig használható.  A fehérbetétes belga gumikat gyakran kell tisztítani mosószerrel, hogy fehér színüket megőrizzék, mosás nélkül rövid idő alatt megsárgulnak.

Kivitele sem kifogástalan. A sárvédő pálcák csavarjainak ponthegesztése gyenge. A polírozott alumínium sárvédők csillogása csak oly módon biztosítható, ha időnként újrapolírozzák őket. A sárvédők könnyen deformálódnak. A kontraagy bizonyos pedálhelyzetnél csúnya, súrlódó hangot ad, ilyenkor a pedált kissé el kell mozdítani. A tesztben vizsgált kerékpárok közül ez a legkisebb súlyú. Ára minőségéhez képest magas.

A kerékpár típus a vizsgálati eredmények alapján minősítést kapott.

Kapcsolódó tartalom:

Nagy kerékpár teszt 3. rész - 26 collos kerékpárok
Nagy kerékpár teszt 2. rész - 28 collos kerékpárok 
Nagy kerékpár teszt 1. rész - Mit vizsgáltunk és értékeltünk?

A nagy kerékpár teszt alanyainak összegzése egy táblázatban.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland

      


Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!