Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2018. Január
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Utolsó frissítés

2017.02.21.

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
CSEPEL MŰVEK EXPORT
CSEPEL MŰVEK EXPORTKéptárak: Súgó
CAPO
CUTLASS
Vázszám: HN 08640
Nyereg és kormány (szár) nem eredeti, dinamót és világítást valószínűleg utólag kapott.
Vázszám alapján 1974-es gyártás. Vélhetően exportra készült, de "made in Hungary" matrica nincs. Festése égetett zománc, több helyütt hibás, vagy ütött. Az aranyszínű hajszálcsíkozás szépen látható. A sárvédők is gyárilag festettek, az ismert 20"-os kemping sárvédőkel ellentétben nem peremezett a végük. A villaváll-takaró alumínium. Hátsó agyon és a kontrakaron "Super Granat" jelzés.
 
HIAWATHA MACLEODS
HR CONVERTIBLE
JET707
MONDIAL
PEPPERONI
RABLO leányka
RABLO fiú
RHAPSODY
ROBY leány
ROBY fiú
ROAD KING női
ROAD KING férfi

Tihany alapokra épített kerékpár, a képek egy amerikai veteránkerékpáros kollégától származnak. A kerékpárhoz kapcsolódó szöveg egy amerikai veterános oldalról származik, fordírás után: Ez apám régi kerékpárja. Egy vörös Eaton's Road King. Egy Made in Hungary felirat van az alsó vázcsövébe gravírozva, valamint fekete csomagtartója van a hátsó sárhányó fölött. A kontrakarra Super Granat van írva. A kerekeken semmi más jelölés nincs. A korát a '60-as évek közepére, vagy még korábbra teszem.

 

ROYAL
SAFARI SPORT
SEA BIRD "lányka"
SEA BIRD "fiú"
WILDCAT leány
WILDCAT fiú
Vázszám: HR 125840
Vázszsám alapján 1978-ból való. Export árunak tűnik, a váznyakon "Made in Hungary" felirat. A villaváll-takaró krómozott.
Valószínűleg a kormány, a pedálok és a nyereg is eredeti, de a két kormánymarkolat különbözik. A kerekek lehetnek idegenek. Erre utalnak a jugoszláv gyártmányú gumik, a szokatlanul vékony első agy, és a Partizan biciklikről ismerős (nem középvonalban lyuggatott) felnik. A hátsó agy nagyon hasonlít a Super Granat-ra, de sem rajta, sem a kontrakaron nincs jelzés. A festés égetett, a halszálcsíkozás mintái még halványan láthatók. Első fékkel talán sosem rendelkezett.

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland