Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2018. Január
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Utolsó frissítés

2017.02.21.

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Műhely-felújítás
Műhely-felújítás : Új tömlők korhűvé tételeKéptárak: Súgó

Új tömlők korhűvé tétele

 A magyar kerékpárokat nagyjából az 1960-as évek végéig ellenanyával rögzíthető szelepházzal ellátott tömlőkkel szerlelték (01). Ezeknek a tömlőknek a nagy részét időközben kicserélték, csupán pár kerékpár maradt ilyen szempontból „érintetlen”. Az abszolút eredeti állapot hívei számára nyújt ez az írás némi tanácsot, miként lehet ezt a – hozzáértő számára – jellegzetes részletet egy mai tömlőre átültetni.
 
Kiindulási állapot: a régi tömlő a kerékről leszerelve, szelep és tartozékai kivéve (02). A szelepházat rögzítő anyát egy 11-es nyílású kulccsal lazítsuk meg (03), majd letekerése után az alátétet is vegyük le (04). Ezek után szabaddá vált az út a szelephéz régi tömlőből való kivételéhez. Egyes gumik az idők során elvesztik rugalmasságukat, így a szelepházat is igen nehéz helyéről kifordítani. Amennyiben a tömlőt valami okból kifolyólag (pl. érdekes, ritka felirat) meg szeretnénk őrizni, óvatos melegítéssel segíthetünk a helyzeten. Amennyiben semmi további célunk nincs vele, úgy marad a nyers erő (05).
 
Ezek után fogjuk az új tömlőt, és valami közepes hőjű nyílt lánggal (pl. borszeszégő) kezdjük el melegíteni a szelepház végét (06). Amikor a szelepház tövében lévő gumi enyhén füstölni kezd, egy alkalmas fogóval óvatosan húzzuk ki a házat a tömlőből. A fémnek minden nehézség nélkül el kell válnia a gumitól (07). A (08)-as képen a két különböző szelepház látható egymás mellett. Az anyával rögzíthető jól láthatóan hosszabb vulkanizált társánál.
 
Ezek után éles (lehetőleg új pengéjű) kést használva vágjuk le a vulkanizált szelepház miatt szükséges „bütyköt” (09). Az időközben megtisztított cseredarab alját a könnyebb szerelés érdekében célszerű lehelletvékonyan szilikonzsírral bekenni (10). Ezek után helyezzük rá az alátétet, majd az anyát kézzel tekerjük rá, ameddig tudjuk (11). Az anya rászorítását ismét a 11-es kulccsal végezzük, azonban a házat egy fogóval a lapolt résznél mindenképpen tartsuk meg. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy az anyával együtt az egész szelepház elforog, aminek hatására a ház talpa és az alátét közül könnyedén „kijátszódik” a tömlő. Az utolsó képen a készre szerelt, beépítésre váró állapot látható (13).
 
Mindenkinek jó barkácsolást kívánok!

Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!

   
     

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland