Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2018. Január
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Utolsó frissítés

2017.02.21.

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Műhely-felújítás
Műhely-felújítás : Bosch fényszóró felújítása (JB80 U14P)Képtárak: Súgó

Bosch fényszóró felújítása (JB80 U14P) 

Első feladatunk a fényszóró darabjaira szedése. Ezután következhet az egyes alkatrészek egyenkénti felújítása. A fém ház és keret festését a szokásos módon rozsdátlanítással, egy réteg alapozó felhordásával, késtapaszolással kezdjük - a nagyobb horpadásokat több rétegű késtapasszal tüntethetjük el - , majd ennek száradása és csiszolása után még két réteg alapozót hordunk fel a biztos rozsdavédelem és a festék tapadóképességének garantálása érdekében. Ezután történik a tulajdonképpeni fényezés: aerosolos festéket alkalmazva minimum 3 vékony réteg felhordása javasolt, hogy elkerüljük a bevonat megfolyását, ellenben elérjük a megfelelő rétegvastagságot is. Kompresszoros módszert alkalmazva is célszerű két réteget felhordani.
A foncsor galvanizált rétegével bánjunk óvatosan, hiszen a rendkívül vékony tükörréteget könnyen megkarcolhatjuk! Tisztításához puha rongyot, szélsőséges esetben autópolírozó krémet használhatunk. A felület óvatos nedvesítésével elősegíthetjük a kosz leválását.
Karcmentes tisztítószer, szappanos víz és körömkefe segítségével könnyen újjá varázsolhatjuk az üveget.  Visszarakásánál legyünk óvatosak a fülek hajlításával, könnyen elrepedhet a kerülete mentén!
A sárgaréz érintkezők felületét megpucolhatjuk 1000-s finomságú csiszolópapírral. Rendszeres probléma forrásai szoktak lenni az évtizedek során elgörbített-elveszett-eltörött érintkezők. Ügyeljünk a lemezek precíz beállítására, ezzel elkerülhetjük a kontakthibák kialakulását és biztosítjuk kerékpárunk megbízható világítását! A ’30-40-es években készült lámpákban szövetszigetelésű vezetéket használtak. Ilyet gázkészülék alkatrészszaküzletben vásárolhatunk, ún. hőálló vezeték formájában. Törekedjünk a huzal törésmentes vezetésére!
Előfordulhat, hogy az évek során elveszett az árambevezető csavar, ezt egy megfelelő hosszúságú M4-essel méretűvel pótolhatjuk, amit 12 mm külső átmérőjű fém- és szigetelő alátétek beiktatásával rögzítsünk! Szigetelő- és távtartó alátétet legegyszerűbben 1 mm vastagságú kartonlapból készíthetünk. Ügyeljünk a zárlatmentes szerelésre! A teljes összerakást követően, amennyiben rendelkezünk ilyennel, multiméterrel kimérhetjük, nincs-e valahol zárlat, vagy szakadás a csatlakozástól az izzók kivezetéséig.
Fényszórónk igazi ékessége lehet egy kellő gondossággal felújított gyári tábla. A durva oxidréteget kb. 240-es, majd egyre finomodó csiszolópapírokkal távolíthatjuk el. Apró részletei és a sarkok pucolásához célszerű hegyes tárgy, pl. egy tű használata. Festés előtt finom szálú, konyhai felhasználásra szánt acélgyapottal óvatosan dörzsöljük át a táblát, ezzel ragyogó fényt adunk neki! Festését két rétegben végezzük - matt fekete festékkel - , az egyes rétegekről külön-külön, meghajlított csiszolópapír segítségével távolítsuk el a betűknél a bevonatot! Célszerű a tábla leszerelésénél megtartani az eredeti szegecseket, majd a ház fényezése utáni visszarakásnál egy-egy csepp pillanatragasztóval rögzíteni. A házon esetlegesen megtalálgató rézszegecseket fényezés után fémtisztára pucoljuk, mivel ezekkel festés után erősítették fel a belső érintkezőket. A pánttal rögzített optikai rész visszarakásánál legyünk óvatosak, a forgó saroknál könnyen lepattogzó festék miatt! Fényszórónk áramellátásához célszerűen használjuk a már említett szövetszigetelésű vezetéket!
 
 
2009. június 11.
Tóth Zsolt (Zsocab)
 
 
 
 

Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!

   
     

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland