Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2017. Július
HKSCPSV
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Utolsó frissítés

2017.02.21.

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Alkatrészek
AlkatrészekKéptárak: Súgó
AGYAK-KONTRAKAROK
BATON (Bas Márton) alkatrészek
CSENGŐK
DINAMÓK
DINAMÓK 70-80-as évek
ÉNB (Élő Nándor Budapest) alkatrészek
FE (Finomszerelvénygyár Eger) alkatrészek
GUMIKÖPENYEK-TÖMLŐK
JÁRMŰ ÉS ALKATRÉSZ KISIPARI KTSZ
KIEGÉSZÍTŐK
KÜHNE-OSO ALKATRÉSZEK
LÁNCOK
LÁNCKEREKEK
LÁNG (Láng Jakab és fia) alkatrészek
LÁMPÁK

"Az 1940-es évek végétől gyártott "Radar" kerékpárlámpa először egy 1949-es Csepel kerékpáralkatrész katalógusban jelenik meg. Minden valószínűség szerint FTM (Fémtömegcikk Művek) gyártmány és korabeli elemlámpából került kialakításra. Ezt támasztja alá filigrán kivitelén kívül az üveg peremezése mögött található és a karimán végigfutó sokszög alakú sajtolás is, valamint a fókusz állítási lehetősége az izzófoglalat hosszirányú eltolása által. Előbbi az elemlámpa elgurulásának megakadályozására volt hivatott. Kétféle kivitele ismert mind bevonat, mind kialakítás szempontjából. Létezett nikkelezett és feketére zománcozott változatban. A korai darabok pedig először  teli hátlappal készültek, amit feltehetőleg később a működésről - hátrafelé irányított 3 db. piros fénycsóva formájában - visszajelzést adó megoldás követett. Ezt a hátlapként szolgáló kartonlemez áttörésével értek el. Czapáry Kálmán, Tóth Zsolt kutatásai alapján"

LÁMPÁK 70-80-as évek
MARKOLATOK-KORMÁNYOK
MATRICÁK-FELIRATOK
NÉV-CÍMTÁBLÁK
NADRÁGSZORITÓK
ORCZAN
PUMPÁK
PEDÁLOK
RM (Rákosi Mátyás Művek) alkatrészek
SHB (Schweitzer Henrik Budapest) alkatrészek
ST (Stadler Mihály) alkatrészek
TÁSKÁK
ÜLÉSEK
WM (Weiss Manfred) alkatrészek

EL-5 típusú Bakony gyártmányú első lámpa útmutatója
HL-3 típusú Bakony gy. hátsó lámpa hasz.útmutatója
DN8 típusú kerékpár-áramfejlesztő haszn. utasítása
Lámpa reklám 1965
Tetra dinamó leírása
"A Telefongyár a gazdasági világválság révén az 1930-as években rákényszerült a nem teljes mértékben profiljába tartozó közszükségleti cikkek gyártására. Ennek részeként rövid ideig, 1935-ben foglalkozott kerékpár dinamók gyártásával is - a gyártmányról azonban közelebbi adatot ezidáig nem sikerült felkutatni. 1952-1961 között ismételten készített a Gyár egy új fejlesztésű típust, melyekből számos példány fennmaradt." Forrás: Tóth Zsolt, Surányi Ferenc információi alapján.
 

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland