"Az 1940-es évek végétől gyártott "Radar" kerékpárlámpa először egy 1949-es Csepel kerékpáralkatrész katalógusban jelenik meg. Minden valószínűség szerint FTM (Fémtömegcikk Művek) gyártmány és korabeli elemlámpából került kialakításra. Ezt támasztja alá filigrán kivitelén kívül az üveg peremezése mögött található és a karimán végigfutó sokszög alakú sajtolás is, valamint a fókusz állítási lehetősége az izzófoglalat hosszirányú eltolása által. Előbbi az elemlámpa elgurulásának megakadályozására volt hivatott. Kétféle kivitele ismert mind bevonat, mind kialakítás szempontjából. Létezett nikkelezett és feketére zománcozott változatban. A korai darabok pedig először teli hátlappal készültek, amit feltehetőleg később a működésről - hátrafelé irányított 3 db. piros fénycsóva formájában - visszajelzést adó megoldás követett. Ezt a hátlapként szolgáló kartonlemez áttörésével értek el. Czapáry Kálmán, Tóth Zsolt kutatásai alapján"
"A Telefongyár a gazdasági világválság révén az 1930-as években rákényszerült a nem teljes mértékben profiljába tartozó közszükségleti cikkek gyártására. Ennek részeként rövid ideig, 1935-ben foglalkozott kerékpár dinamók gyártásával is - a gyártmányról azonban közelebbi adatot ezidáig nem sikerült felkutatni. 1952-1961 között ismételten készített a Gyár egy új fejlesztésű típust, melyekből számos példány fennmaradt." Forrás: Tóth Zsolt, Surányi Ferenc információi alapján.
Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!