CSEPEL APOLLÓ ÚJJÁSZÜLETÉSE 2. RÉSZ
2013.08.24. 13:56, Írta: Bringadoki
Az előző cikkben odáig jutottam, hogy a bringát szétszereltem, alkatrészeit megtisztítottam, illetve a villa festését kijavítottam.
Következő lépésként a kerekeket vettem szemügyre. Az első kerék még elment, de a hátsóban hatalmas nyolcas lakozott. És küllő is hiányzott belőle. Mivel a célom egy 100 km-es túra gond nélküli letekerése, így nem kockáztathatok. A kerekek teljes generálon mennek át, ami azok újra fűzésüket is jelenti. Ezt most nem én végeztem, hanem a Duna Kerékpárboltban Kriszre bíztam. Én csak a régi küllők kivágását, agyak és a felnik tisztítását csináltam meg.
Miután a kerekek újjászülettek, elkezdtem a bringa összerakását. Először a vázat és a villát illesztettem össze. A kormány csapágyat épphogy meg húztam. Ilyenkor az az elvem, hogy a csapágyakat akkor fixálom véglegesre, ha a kerék bekerült a bringába és ismét az ismét a „lábán" áll.
Beraktam a helyére a kormányszárat, a kormányt, majd a nyeregcsövet és a nyerget is. A kormány színfoltja a bringának. Ha ma újként veszem, szitkozódva vittem volna vissza a boltba és a gyártót egy életre leírnám. A tisztításnál vettem észre, hogy a koskormány hajlításába hiba esett. Nem szimmetrikus. Az egyik szára kicsivel hosszabb mint a másik, illetve a hajlítás szöge is letér. Ez külön egyéniséget ad az Apollónak.
A kormányra felraktam a fékkarokat, a csavarokat nem rögzítettem még véglegesen, csak gondoltam szokták a helyüket.
Ezek után a világítás kábelezése következett. Lehet, hogy furcsán hangzik, de igen ez volt a következő lépés, mivel az a vázban megy, és a középcsapágyat csak ezután lehet be rakni.
[...]
A teljes cikket és a további képeket ITT olvashatod és nézheted meg. Kövesd Te is egy öreg gép újjászületését.