GONDOLD ÚJRA! - WM CSEPEL2013.02.28. 22:14, Írta, Gönczi András
A lényeg, hogy hozzám került anno egy 1940-es WM Csepel keró. Elég vegyes képet mutatott, nem sok eredeti, vagy saját cucc volt rajta (Pl. WM katonai villa és első sárvédő pálca volt benne). Akkor eldöntöttem, hogy sárvédők nélkül teljesen felújítom, amolyan sportos vasnak.
Mivel minimális eredeti festék maradt rajta, Kiss Dávid hatására mégiscsak arra jutottam, hogy nem újítom fel hanem helyrehozom konzerválom, és ha úgy tetszik, a WM Művek "dícséretének" szánva alakítom ki. Ez abban csúcsosodott ki, hogy minden WM márkázott legyen rajta, illetve, ha évjárat szerint nem is stimmel, de minden WM Csepel legyen rajta, hisz maga a gép is az.
Így lett WM Csepel feliratos üvegű első lámpája, pedálja, WM táska, WM nyereg, Csepel Lánctányér és kislánckerék. Ami még hibádzik, de idővel úgyis meg lesz, az egy WM Csepel csengőfedél. Az eredeti agyak maradtak benne, és mint a WM Csodámnál, úgy itt is a hátsó agyban minden eredeti évszámmal (itt 1940-es) tehát eredeti és szépen is fut.
Ehhez a stílushoz szinte kötelező módon drapp gumikat kapott. Elmondhatom, hogy igencsak megnézik, ha használom :-))) Amit magam kreáltam rá az a névtábla, amin szintén ott a míves WM jelvény.
|
Szia!
Először is elnézést a kései válaszért.
Másodszor köszönöm elismerő szavaidat.
Harmadszor pedig azt írhatom, hogy én műszerolajat használok. Szétbontás, alapos tisztítás mindenhol, majd összerakás, zsírzás után az olaj "befolyatása" mindenhová, illetve puha tiszta ronggyal való felhordása. Időnként ismételni kell. Javaslom neked, hogy az összerakásnál használj rézpasztát az illesztéseknél, meneteknél. Könnyen szét fog jönni ha ismét bontani kell és véd a korróziótól. A kormányra acélgyapotot javaslok. Több féle finomságban kapható barkács/vegyiáru üzletben. Azzal pucold fel.