A WM kerékpároknál használt vázszám és betűkódok valamint a hozzá tartozó típusok 1929-1949 között.
Csepelen a kerékpárgyártás 1929-ben kezdődött. Ekkor még nagyszériás gyártásról nem beszélhetünk, bár jónéhány típus nevét megtaláljuk a szóvédjegyek listájában. Így a vázszám csak 5 számjegyből állt. Ez jól látható egy 1931-es zománctáblás Csepelen is. Ilyen rendszerben 1934-ig vázszámoztak.
17859 |
Csepel ballon 1931 |
19167 |
Csepel sz.táblás |
1934-től bevezetésre kerül a 6 számjegyű vázszám. Ez a zománctáblás Csepel adatbázisban jól megfigyelhető, vagy akár a Csoda típus adatait átnézve. 1936-ig volt használatos ez a számozási rendszer.
11-sorozat |
Rapid |
Szebb Jövőt |
Csepel sz.táblás |
|
|
13-sorozat |
Spárta |
Csepel |
Rapid |
|
|
14-sorozat |
Rapid túra ffi |
Csepel női |
Csepel fiú |
Csoda női |
Pajtika fiú |
15-sorozat |
Fecske |
Villám |
Rapid női |
|
|
19-sorozat |
Luxus ffi |
|
|
|
|
20-sorozat |
Rapid ffi |
|
|
|
|
21-sorozat |
Sport ffi |
Sport K |
Csepel félballon |
Csepel ballon |
|
28-sorozat |
Favorit |
Albion |
|
|
|
30-sorozat |
Diadal |
|
|
|
|
32-sorozat |
Csoda női |
Sport K női |
Táltos női |
|
|
36-sorozat |
Luxus női |
|
|
|
|
38-sorozat |
Pajtás fiú |
|
|
|
|
39-sorozat |
Áruhordó |
|
|
|
|
40-sorozat |
Csoda ffi |
|
|
|
|
41-sorozat |
Csoda ffi |
Csepel ffi |
|
|
|
43-sorozat |
Juventus ffi |
|
|
|
|
44-sorozat |
Standard |
|
|
|
|
A rendelkezésre álló adatok alapján megállapíthatjuk, hogy 1937-től bevezetésre kerül a betűkóddal ellátott vázszám. Misem bizonyítja jobban mint a CSEPEL típus adatai. Megfigyelhető, hogy 1936-ban még számokat használtak, viszont a következő évben már belépett a betűkód. Egy betűsorozathoz akár több típus is tartozott.
A-sorozat |
Csepel ffi |
Cyklon ffi |
Papp ffi WM vázas |
Toroczko ffi |
Hamilton ffi |
Sport ffi |
Johnson ffi |
|
|
|
|
B-sorozat |
Turán ffi |
Gazda ffi |
Goliath ffi |
Princ ffi |
Csepel ffi |
Favorit ffi |
Graziosa ffi |
Super Spezial ffi |
The Best |
Hurkules ffi |
Zenith ffi |
C-sorozat |
Varázs ffi |
Jubileum ffi |
Csoda ffi |
Mokány ffi |
NIK ffi |
HB Optimus ffi |
Csepel |
Johnson |
Avanti |
|
|
D-sorozat |
Turán ffi |
Johnson ffi |
The King ffi |
Jubileum ffi |
Hungaria ffi |
Apart ffi |
Standard ffi |
|
|
|
|
E-sorozat |
Villám |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F-sorozat |
Pajtás fiú |
Luxus ffi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I-sorozat |
NIK ffi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J-sorozat |
Juventus ffi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
L-sorozat |
Csepel Leány 26" |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N-sorozat |
Csepel női |
Luxus női |
NIK női |
Apollo női |
Graziosa női |
Royal Progress |
|
|
|
|
|
P-sorozat |
Diadal női |
Csoda női |
Turán női |
The Best női |
Graziosa női |
Ideal női |
Táltos női |
Johnson női |
|
|
|
R-sorozat |
Lady női |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
S-sorozat |
Sárkány |
Sport ffi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
T-sorozat |
Toroczko ffi |
Gazda26" |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W-sorozat |
Wonder ffi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z-sorozat |
Galamb női |
Favorit női |
Aurora |
Hungaria |
Toroczko |
Graziosa |
|
|
|
|
|
Nem szabad megfeledkeznünk a hadikerékpár gyártásról sem, az 1940-es évek környékén több, a Weiss Manfred Csepeli üzemében készült gép hagyta el a szerelőcsarnokot.
Típus |
Vázszám |
Lajstomszám |
Gyártási év |
n.a |
n.a |
17037 |
n.a |
32M |
26745 |
n.a |
n.a |
PM/40 |
28872 |
n.a |
n.a |
32M |
36647 |
29707 |
1943 |
32M |
40441 |
n.a |
1940 |
32M |
43186 |
35999 |
n.a |
32M |
n.a |
36255 |
n.a |
Egy újabb vázazám "kategória" vált szükségessé. Történetesen a szegecselt táblás vázszámok bemutatására szolgáló adatbázis. Egyelőre még nem tisztázott pontosan, hogy mettől meddig használták, vélhetően az 1929-es kezdeti gyártás körüli időkben.
Vázszám |
Típus |
19167 |
WM Csepel |
107524 |
WM CSepel (?) |
112867 |
WM Csepel |
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|