Magyar Honvéd


        

VIRTUÁLIS MÚZEUM

PROJEKTEK

Főlap   Bejelentkezés   Napi   Hírlevél   Index   Média   Túra   Kiállítás   Cikk   Piac   Link   IVCA-online

Típusok   Nyaktábla   Katalógus   Alkatrész   Háborús évek   Könyvtár   Hasznos   Vázszám   Életkép   Gondold Újra!

HOKE   SHOP   ÉVK   DSZTT

 

 
Programajánló
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Utolsó frissítés

 
Legfrissebb témák
Friss bejegyzések
2015.07.10. 08:47
2015.05.12. 10:35
2015.04.12. 15:42
 

 

 
Műhely-felújítás
Műhely-felújítás : Csepel Túra 1982 felújításaKéptárak: Súgó

1982-t írtak, mikor nagymamám a hétvégi telekre való könnyebb kijutás végett elhatározta, hogy biciklit vásárol. A miskolci Centrum Áruház épp régiért újat akciót tartott, ezért nagyi egy ismerőstől kapott, pincetűzben megégett járgánnyal érkezett a boltba és az RB 034826 vázszámú, metálkék Csepel Túrával távozott.
   A bringa Tiszalúcra került egy rokonhoz, innen 5km-re áll a hétvégi ház. Náluk tárolta, ők pedig „természetesen” használatba vették az új szerzeményt. Talán itt kezdődött leamortizálódása. Hosszú éveken át szolgált, ki tudja hány km-t megtéve a telekig, de főleg a településen belül. Míg kicsik voltunk, öcsémmel ketten ültünk csomagtartóján, úgy zötyögtünk nagyival a napi bevásárlásra Lúcra. Később egyre kevesebb szükség volt rá, inkább autóval jártunk ki. 2003-ban végül hazahoztuk a többi ott használt bicajjal együtt, majd átmeneti pihenő várt rá az udvar végében álló fészerben. Egy alkalommal csaknem túladtunk rajta, szerencsére azonban meghiúsult az üzlet. 2006-ban egy barátom megmutatta nekem 1952-es, ismeretlen típusú Csepeljét, ekkor indultam el a „lejtőn”. Még tavaly nyáron elővettem a poros pókhálók közül a Túrát és szépen lepucoltam. Sajnos azonban a kor és a mostoha bánásmód alaposan meglátszott rajta, ezért elhatároztam, hogy felújítom. Nem kevesebbet, mint a gyári állapot visszaállítását tűztem ki célul.
   Elsőként darabjaira szedtem a gépet. A csupasz vázról eltávolítottam a matricákat és elkezdtem alkatrészek után kutatni a roncstelepeken. A legfontosabbakat sikerült is beszereznem, idő közben azonban két váratlan problémával találtam szembe magam: a nyeregcső és a kormány csöve igencsak beállt, így ezeket alapos körültekintés mellett kénytelen voltam kivágni, majd másikkal pótolni. A váz felújítását a bevonat eltávolításával kezdtem, ehhez festéklemarót használtam. Alapozás után dupla réteg festék- és lakkréteget kapott a többi metál színű alkatrészhez hasonlóan. Teljesen új fényezést kaptak a sárvédők és a kerekek (utóbbihoz csak több napi utánajárással találtam meg a megfelelő kalapácslakk színt). Alaposan megszenvedtem a rossz minőségű festékekkel, míg végre megoldást találtam a problémára és sikerült elfogadható eredményt elérnem. (A váz árnyalata sajnos eltérő lett a gyáritól.) A külső felújításon kívül kicseréltem az első- és hajtótengelyt, valamint a kontrafék belső szerkezetét is újjal váltottam fel, a láncról nem is beszélve. A szükséges alkatrészeket horganyoztattam, szerencsére a krómozottak viszonylag jó állapotban maradtak.   
   Végső összeszerelésére 2007. nyár végén került sor, a pontot az i-re a vadonatúj hátsó lámpa és csengő felszerelése adta. Az időközben beszerzett támasztót konstrukciós hibái folytán némiképpen módosítottam, így maradéktalanul ellátja feladatát (lásd: Csepel kitámasztó feljavítása c. cikkben). Horganyzására a Bakony DN10 dinamó alkatrészeivel együtt került sor, 2008. augusztus óta üzemelnek. Hátra van még a nyereg elkészítése, sajnos a megfelelő mintázatú PVC fólia, „múbőr” híján áll a projekt.
Hátrányaként említeném meg az első, bowdenes fék nagy fékerőnél történő beragadását. Reményeim szerint beállításával és a fékgumi cseréjével orvosolni tudom a problémát.
Ezen kívül azonban nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Látványa egy időutazásnak is megteszi, nem is beszélve rendkívül jó használhatóságáról, dinamizmusáról.  
   2008-ban több hosszabb-rövidebb túrára is vállalkoztam vele változatos terepen, domb-és hegyvidéki utakat sem kihagyva. Felújítás utáni futásteljesítménye számításaim alapján meghaladja a 420 km-t, utazótempója sík terepen hosszabb távon is 20 km/óra körül tartható. Tapasztalataim szerint csaknem minden terepre alkalmas a gép, természetesen az extrém meredek emelkedőket leszámítva (itt azonban megjegyezném, hogy itt legtöbben MTB-vel sem közlekednének).  
 
2008. 10. 10.
 
Tóth Zsolt (Zsocab)

 

Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!

   
     

 

Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!

FELHASZNÁLÁS  KAPCSOLAT  VENDÉGKÖNYV  PARTNEREK  Copyrightˆ 2008-2016 Rozgonyi Roland

      


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?