A Peugeot bicikli története
2012.02.24. 18:58, Szöveg és kép: yoleeka
"A kerékpár jövőbeni szerepét felismerve Armand Peugeot (1849–1915), a francia autógyártás későbbi megalapítója 1882-ben bemutatta a cég első, elöl hatalmas, hátul kicsi kerékkel rendelkező kerékpárját, a „Le Grand Bi”-t.
Armand Peugeot 1896-ban, Lille-ben saját vállalatot alapít Automobiles Peugeot néven, kifejezetten túraautók és teherautók gyártására. Armandnak nem volt fiú leszármazottja, ezért a többi tevékenységet - szerszám-, kerékpár- és motorkerékpár-gyártás - összefogó Peugeot Fivérek Fiai nevű vállalatot Eugéne nevű unokatestvérének három fia vitte tovább.
1903-ban gyártotta le a cég első motorkerékpárját. Az I. világháború évei alatt a Peugeot-nál úgyszólván szünetelt az autógyártás, hiszen a kapacitásokat a katonai járművek, tankok és kerékpárok gyártása kötötte le. 'Gérard kapitány' nevű híres összehajtható kerékpárjuk a hadifelszerelés kötelező tartozékává vált az első világháborúban.
A századfordulón a Peugeot már évente ötszáz automobilt és húszezer kerékpárt gyártott.
A cég életében jelentős változás állt be 1926-ban, hiszen a kerékpár-üzletág levált az anyacégről, és Cycles Peugeot néven teljesen önállóvá vált.
Azóta a legmodernebb versenybringákat, város bicikliket, carbonbicikliket gyártják sorra."
Az internetet böngészve találtam rá egy nagyszerű oldalra www.peugeotshow.com, ahol 1929-től egészen az 1990-es évekig böngészhetünk a Peugeot kerékpárokat bemutató prospektusok között. Széles választékkal képviseltette magát a cég a kerékpár piacon.
A szöveg és kép forrása: www.peugeot.network.hu