A VARRÓGÉPEKTŐL A KERÉKPÁROKIG
2013.02.14. 15:16, Írta: Balogh Bence
Németország egyik legnagyobb múltú cége 1862-ben kezdett varrógépekkel foglalkozni, majd átnyergelt a biciklik gyártására, hogy végül az autóiparban találja magát, és az európai autópiac meghatározó szereplője legyen. Megidézzük a családi vállalkozás történetét, és szót ejtünk az Opel jövőjét fenyegető válság okairól is.
A varrógépektől a kerékpárokig
Adam Opel 1837-ben, az ipari forradalom kellős közepén született Rüsselsheimben, apja után ő is lakatosnak tanult. A párizsi Lebland-nál töltött próbaidő alatt beleszeretett a varrógépekbe. Első gépén hat hónapig dolgozott, ez a készülék évtizedeken át bírta a munkát a helyi szabómesternél. Családja támogatásával 1862-ben megnyitotta saját műhelyét. Vállalkozása a porosz-osztrák háború idején futott fel, miután egyre nagyobb szükség lett az egyenruhák gyors előállítására.
1866-ban járunk, Opel hirtelen annyi megrendelést kapott, hogy hamarosan felhúzhatta első üzemét, ahol már 25 alkalmazottjával gyártotta a kivételes minőségű, elérhető árú berendezéseket. 1868-ban kötött házasságából öt gyereke született, fiait már korán bevezette az üzletbe. Ez fontos lépés volt, a cég jövőjét az ő lelkesedésük alapozta meg. 1884-ben párizsi üzleti útjáról egy újabb találmánnyal, a kerékpárral tért haza, és két éven belül már piacra is lépett az első Opel biciklikkel.
Legnépszerűbb típusa a Victoria Blitz volt, a "villám" motívum máig megmaradt, de a rüsselsheimi bringák képességeit nem csak a névadással reklámozták. Az Opel fiúk számtalan versenyen indultak, nekik köszönhetően ebben az iparágban is vezető gyártóvá váltak. Ők készítették a legjobb minőségű bicikliket, és az áraik sem voltak eltúlzottak, nem csoda, hogy a vevők kapkodtak utánuk. A sikert sikerre halmozó Adam Opel 1895-ben tífuszban meghalt, az autógyártást már nem érte meg.
[...]
Cikk forrása: origo.hu
Így néz ki az 1.000.000. Opel kerékpár amit 1926-ban gyártottak.