Kategória: EREDETI állapotú kerékpár, 1950 után gyártott [II/2]
Kerékpár gyártmánya: XB3 Tourist szovjet félverseny kerékpár
Kerékpár tulajdonosa: Czövek Ervin
Kerékpár gyártási éve: 1988
Kerékpár vázszáma: 070585
Czövek Ervin vagyok Szombathelyről. Egy 1988-as XB3 Tourist típusú szovjet félverseny kerékpárral szeretnék benevezni a versenyre. A kerékpár inkább még youngtimer mint oldtimer viszont a felszereltség, a kinézet illetve a festés és matricázás miatt lehetne akár 1984-es, 1985-ös 1986-os vagy 1987-es gyártású is. Hiába a Harkovi Kerékpárgyártó Üzemben nem vitték túlzásba a fejlesztéseket...
A kerékpárról röviden.Tavaly vásároltam egy adás-vétellel foglalkozó internetes oldalon. Mándokról került hozzám, a település stílszerűen néhány kilométerre található a magyar-ukrán határtól...
A kerékpár kivételesen jó műszaki és esztétikai állapotban volt. Ez elsősorban annak volt köszönhető hogy a hátsókeréken lévő racsniban (kilincsműben) az egyik rugó elvolt törve a másik pedig hiányzott. (Jellemző hiba volt ez a szovjet XB3-as félversenykerékpároknál.) Ebből kifolyólag kerékpár szinte nullkilométeresként egy száraz sufniban várta sorsa jobbra fordulását évtizedeken keresztül. A vétel után teljesen szét lett bontva kerékpár, újra lett zsírozva-olajozva minden alkatrésze. A hiányzó vagy hibás alkatrészeket eredeti gyárival pótoltam. Egy-két kiegészítő is hiányzott (eredeti szovjet hátsó lámpa, pumpa, gumijavító készlet, kilométer számláló) viszont például a szerszámtáskában eredeti gyári zsírpapírban megvoltak a szerszámok is! Az összerakás után elmondható hogy az összes alkatrésze eredeti, beleértve a külső-belső gumikat a fékpofákat, a bowden huzalokat, az elektromos vezetékeket és még az izzókat is!!!
Márkázott alkatrészek:
- első-hátsó kerékagy
- első-hátsó fék
- nyereg
- lánctányér
- hátsó váltó
- váltókarok
A kerékpárról néhány műszaki adat:
- külső gumi méret: 622*32
- a kerékpár 2*4 sebességfokozattal rendelkezik.(ez volt a ritkábbik verzió)
- a lánctányér fogszáma: 51
- a hátsó fogaskerék koszorú fog kiosztása: 16-18-20-24
A kerékpár napi használatban van, (csak napos száraz idő esetén). A napi használat annyit jelent hogy a munkahelyemre tekerek vele és vissza, (zárt udvar, kamerák tömkelege). Természetesen nagyon vigyázva a kerékpár műszaki és esztétikai állapotára. Nagyon szeretem, igazi időutazás vele közlekedni. Őszintén megvallom a minőségi hiányosságok miatt komoly szerelem kell ehhez a kerékpárhoz...:) Szerintem a harkovi kerékpárgyárban minden legyártott alkatrész egyedi, bizonyos tűréshatáron belül...
Megpróbáltam a maximumot kihozni belőle de így is csak megközelíteni tudtam a korabeli Csepel vagy Favorit kerékpárok minőségét. Minden bántó szándék nélkül ez kerékpár a szocializmus kézzel fogható és lábbal hajtható lenyomata...:) Talán ezért is ennyire különleges ez a kerékpár...
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|