A személyi kultusz bizonyítéka, hogy 1950. március 13-án a WM gyári termelési értekezletén S. Ferenc gyári munkás „önként” indítványozza: „Felhívom a pártszerveinket, legyen azon, hogy gyárunk a mi szeretett, drága Rákosi elvtársunk nevét viselhesse!” A pártszervezet természetesen támogatta a „kezdeményezést”, sőt a Minisztertanács is, mely 1950. március 24-i ülésén a kombinátnak a Rákosi Mátyás Vas- és Fémművek nevet adta. A gyűlölt vezér nevét csak 1956. október 5-én, Rajk újratemetése előtt egy nappal vették le a Gyárkapuról.
A háború előtti termelést megduplázó üzemben a gyártott típusok száma egyre jobban csökkent, és az ötvenes évek közepén már csak két típust készítettek női és férfi változatban
Ez az oldal azért jött létre, hogy emléket állítson a Magyar gyártmányú veterán kerékpároknak, ezzel is adózva a múlt zseniális remekeinek. Az oldalon több fotón, dokumentáción keresztül szeretném bemutatni azt ami most már történelem, viszont évtizedekkel ezelőtt a mindennapjaink meghatározó eleme volt. A kerékpár! A virtuális múzeum célja összegyűjteni, rendszerezni, ezáltal dokumentálni a Magyar kerékpárokkal kapcsolatos anyagokat és információkat. Remélem, hogy sokan szívesen nézelődnek majd itt, és emlékeznek vissza a múltra. Jó lenne több veterán kerékpárt látni az utakon vagy gyűjteményben. Egy maroknyi kis társaság tartja életben a veterán kerékpárok múltját és jelenét. Köszönet Nekik!