A személyi kultusz bizonyítéka, hogy 1950. március 13-án a WM gyári termelési értekezletén S. Ferenc gyári munkás „önként” indítványozza: „Felhívom a pártszerveinket, legyen azon, hogy gyárunk a mi szeretett, drága Rákosi elvtársunk nevét viselhesse!” A pártszervezet természetesen támogatta a „kezdeményezést”, sőt a Minisztertanács is, mely 1950. március 24-i ülésén a kombinátnak a Rákosi Mátyás Vas- és Fémművek nevet adta. A gyűlölt vezér nevét csak 1956. október 5-én, Rajk újratemetése előtt egy nappal vették le a Gyárkapuról.
A háború előtti termelést megduplázó üzemben a gyártott típusok száma egyre jobban csökkent, és az ötvenes évek közepén már csak két típust készítettek női és férfi változatban Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|